- רדיו קול חי - -

סמוטריץ במאחז הסמוך לתפוח: "אביתר חייבת להישאר במקומה"

יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ הגיע היום יחד עם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן ויו"ר תנועת נחלה צבי אלימלך שרבף לישוב אביתר.

ח"כ סמוטריץ הגיע לאחר שהסיעה העבירה את לשכתה למקום לפני למעלה משבוע ואמר: "פתחתי את הבוקר באביתר עם ראש המועצה, יו"ר המזכירות, ויו"ר תנועת נחלה, יש מאות רבות של מאחזים לא חוקיים שמקימים גם בימים האלו ממש ערבים כאן מסביב, יש ישוב אחד שקם כאן על אדמה ששייכת לעם ישראל, הוקם כאן אחרי פיגועים קשים כדי לוודא שאנחנו לא חס וחלילה מחלישים אלא מחזקים את האחיזה שלנו באדמות א"י. את אביתר ניתן להסדיר, את אביתר חייבים להסדיר, אל מול הרמת הראש והגאווה הגדולה של האויבים שלנו מסביב, אוי ואבוי לנו אם ניתן להם רוח במפרשים שתשפיל את היהודים ואת ההתיישבות הישראלית. אביתר חייבת להישאר במקומה ואני קורא לכל מי שיש לו יד ורגל בעניין, שר הביטחון, רוה"מ- אתם חייבים את הישוב הזה להשאיר ולהסדיר".

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון: "המהלך של הקמת הישוב אביתר כתשובה לרצח הנתעב של אביתר בורובסקי הי"ד ושל יהודה גוואטה הי"ד עי מחבלים נאלחים – הוא תשובה אזרחית ציונית אמיתית לאויבינו. המיקום של הישוב אסטרטגי, מגן על מדינת ישראל ומהווה נקודת ישוב יהודית כמעט יחידה בכביש המחבר בין מרכז הארץ לבקעת הירדן. כל מי שרואה את עצמו כציוני, כל מי שאוהב את הארץ הזו, מימין ומשמאל צריך לחזק את תושבי הישוב אביתר הגיבורים ולקרוא להסדרת הישוב".

הישוב אביתר הוקם לאחר רצח אביתר בורובסקי הי"ד, לפני 8 שנים. ובנייתו התחדשה לפני כחודש לאחר רצח יהודה יהודה גוואטה בפיגוע ירי בצומת תפוח. בישוב מתגוררות כ-50 משפחות, וממתינות כ-70 משפחות נוספות להכנס להתגורר במקום. הישוב זוכה לתמיכה ציבורית רחבה, בין השאר מרבנים ואנשי ציבור. ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן העביר את לשכתו למקום לפני כשבוע וחצי ומאז הוא פועל משם.

כזכור, בשבוע שעבר הגישו תושבי אביתר באמצעות עורכי דינם ערן בן ארי וד"ר חגי ויניצקי, השגה על צו התיחום שהוגש לישוב ע"י משרד הבטחון. בין השאר הגישו עורכי הדין לבית המשפט ראיות המוכיחות כי הישוב אינו יושב על אדמות פרטיות וכי אדמות הישוב לא עובדו לפחות 21 שנה, כמו כן הוכיחו עורכי הדין כי נעשתה ע"י משרד הביטחון אכיפה בררנית והביאו עדויות לכך כי ניתנו עד היום ע"י מערכת הביטחון 15 צווי תיחום אולם רק 2 צווי תיחום למאחזים פלסטינים (שבוטלו) זאת על אף שישנם פי 10 יותר מאחזים פלסטינים ממאחזים ישראלים ביו"ש.