חובת עטית המסכות הוקדמה ותחול מהיום בשעה 12:00

    צבי טסלר No Comments on חובת עטית המסכות הוקדמה ותחול מהיום בשעה 12:00

    משרד הבריאות מקדים את חובת עטית המסכות במקומות סגורים והיא תחול כבר היום בשעה 12 בצהריים | משרד הבריאות ממליץ לעטות מעתה מסכות גם בהתקהלויות מרובות משתתפים בשטחים פתוחים

    אנשים עוטים מסכות צילום: Miriam Alster/Flash90     
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נוכח העלייה בשיעור התחלואה, משרד הבריאות מקדים את חובת עטית המסכות ומודיע כי היא תחול החל מהיום (שישי) בשעה 12:00. משעה זו תחול חובת עטיית מסכה בכל מקום שאינו שטח פתוח, למעט במקום המגורים הקבוע.

    התכנון המקורי של משרד הבריאות, עליו הודיעו אתמול היה להחיל את חובת העטיה במקומות סוגרים כשמספר המאומתים היומי יגיע לממוצע של 100. במשרד הבריאות העריכו כי הדבר יקרה ביום ראשון הקרוב, אך כעת כאמור החליטו להחיל את חובה זו כבר בשעות הקרובות לנוכח החשש מהמשך ההתפרצות. ביום ראשון יתכנס קבינט הקורונה והשרים ידונו באפשרות של הטלת מגבלות נוספות.

    עם זאת, במשרד הבריאות מציינים כי חובת עטיית המסיכה לא תחול על קטינים מתחת לגיל 7, אדם שעקב מוגבלות נמנע ממנו לעטות מסכה, אדם השוהה במקום סגור או מופרד בלא אדם נוסף, שני עובדים העובדים בקביעות בחדר אחד ואדם המבצע פעילות ספורט.

    בנוסף, משרד הבריאות ממליץ לעטות מעתה מסכות גם בהתקהלויות מרובות משתתפים בשטחים פתוחים. כמו כן, משרד הבריאות ממליץ לאנשים בקבוצות סיכון ולמי שאינם מחוסנים, להימנע מלהשתתף בהתקהלויות.

    בתוך כך, בית החולים וולפסון חיבר לאקמו אתמול בלילה חולה קורונה במצב קריטי מונשם שהועבר אליו מבית חולים אחר. זהו מאושפז הקורונה הראשון בבית החולים וולפסון לאחר תקופה ארוכה בה לא היו מאושפזים בקורונה.

    אתמול הודיע משרד הבריאות לציבור כי במעקב ובבדיקות לזיהוי תחלואה סמויה במי שפכים שנערך לאחרונה באשקלון, אותרו סימנים להימצאותו של וריאנט הודי של נגיף הקורונה. תוצאה זו מעלה חשש כי תושבים בעיר נדבקו בנגיף.

    במשרד הבריאות מבקשים ממי שסובל מאחד או יותר מהתסמינים הבאים: חום, שיעול, קשיי נשימה וחולשה או כל מי שיש חשד מסיבה כלשהי שנדבק במחלה להגיע ולהיבדק בהקדם, כדי למנוע התפרצות קורונה בעיר.

    יודגש כי ישנם מוקדי התפרצות שונים, בהם ישנם מאומתים ואילו באשקלון מספר המאומתים נמוך ביחס לממצאים שנוטרו בביוב. על כן, במשרד הבריאות מבקשים מהציבור להישמע להנחיות וללכת להיבדק לאבחון תחלואה ובכך למנוע את ההתפרצויות.

    ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס התייחסה אמש (חמישי), להתפרצות התחלואה בראיון לאבי מימרן במהדורה המרכזית: "אני חושבת שעצירה היא בידיים של כולנו. קודם כל, כל מי שלא מרגיש טוב, גם אם הוא מחוסן או מחלים, שילך להיבדק. ראינו כבר מחוסנים ומחלימים שנדבקים ומדביקים".

    "הדבר השני הוא", הוסיפה פרייס "שמי שמחויב בבידוד, בגלל מגע עם חולה מאומת עם חזרה מחו"ל, שישמור על הבידוד. הוריאנט ההודי, 'דלתא' נכנס אלינו מחו"ל. אם היינו שומרים על הבידוד זה לא היה קורה".

    פרייס עדכנה: "כנראה ביום ראשון נחזיר את המסכות בחללים סגורים, אנחנו ממתינים עם זה רק לראות שהמגמה הזו באמת נמשכת ושיש השתנות באופי התחלואה ולא רק התפרצות נקודתית".

    פרייס נשאלה האם ההחלטה להסיר את המסכות הייתה מהירה מדי ושללה זאת: "אני לא חושב שהסרת המסכות הייתה מהירה מדי. ידענו שיש סיכון מסוים בזה. מצד שני כשיש 4 מאומתים בכל המדינה להגיד לכולם ללכת עם מסכות בחללים סגורים לא היה הרבה הגיון. אם רואים תחלואה עולה צריך להגיב לזה ולהחזיר את המגבלות שיכולות להפחית את זה. צריך להיות גמישים ולא מקובעים".

    מוקדם יותר אתמול (חמישי), מסר פרויקטור הקורונה, פרופסור נחמן אש הצהרה לתקשורת בעקבות התפרצות התחלואה והתפשטות זן ה'דלתא' ההודי, של נגיף הקורונה.

    "מספר המאומתים ממשיך במגמת העלייה", פתח אש "ההתפרצות שהייתה ממוקדת בבנימינה ומודיעין מתפשטת למקומות נוספים כמו כפר סבא, רמלה והרצליה ולערים נוספות".

    "המשימה של כולנו היא להשתלט על ההתפרצות הזאת ולהוריד את התחלואה למינימום", הוסיף אש, "המפתח לזה הוא קטיעת שרשראות ההדבקה, דברים שעשינו בעבר. חקירות אפידמיולוגיות, בדיקות ובידודים".

    פרופ' אש ביקש להדגיש את החשיבות של ביצוע הבדיקות: "אנחנו ערוכים לבצע בדיקות בהיקפים גדולים ואני קורא למי שצריך לבוא ולהבדק. מי שיש לו תסמינים או שהיה במגע אם מאומת, חשוב שיבוא ויבדק. מהבחינה הזאת, לא משנה אם אתה מחוסן, גם מחוסנים יכולים להידבק ולהדביק, אמנם בסבירות נמוכה אבל עדיין אפשרי".

    עוד הוסיף פרופ' אש: "אני רוצה להדגיש גם את חשיבות הבידוד, גם בחזרה מחו"ל וגם לאחר מגע עם מאומת. כעיקרון, מחוסן שהיה במגע לא נכנס לבידוד למעט מקרים מיוחדים, שמירה על הבידוד היא העקב אכילס שלנו. מפירי בידוד הם הבעיה של כולנו. זו הדרך שבה המחלה מפשטת כעת וזו הדרך שנכנסים וריאנטים מסוכנים לארץ".

    הפרויקטור פירט את התוכנית להתמודדות עם המגפה: "ראש הממשלה הנחה על מספר פעולות, וביניהן – הגברת אכיפה בדגש על בידוד, מניעת טיסה למדינות בעלות סיכון גבוה ודחיית ההגעה של תיירים עצמאיים לישראל".

    "אני קורא לישראלים לשקול האם הנסיעה המתוכננת לחו"ל חיונית, רצוי מאוד להימנע מנסיעות כאלה, זה נכון במיוחד לאלו שאינם מחוסנים, בפרט בנוגע לילדים".

    לדבריו "אני מקווה שהצעדים שאנו נוקטים יהיו אפקטיביים לעצור את התפרצות התחלואה, יחד אתכם אין לי ספק שנוכל לנצח גם את ההתפרצות הזו".

    הפרויקטור התייחס לנושא חיסוני הילדים ואמר: "מבצע הרחבת החיסונים לבני 12-15 יצא לדרך, יש זמינות בקופות יש תורים ובתקופה הזאת כשוריאנט 'דלתא' ההודי מתפשט בארץ – חשוב מאוד להתחסן כדי למנוע תחלואה מיותרת. אני קורא לנערים ולנערות ולהוריהם להגיע להתחסן. אני שמח שההיענות משתפרת אך אנו מצפים להגדלת המספר עוד יותר. נצלו את ההזדמנות לקבלת החיסון עוד בשבועיים הקרובים".



    0 תגובות