ח"כ אשר: "הנושא של ועדת החקירה הפך לכלי ניגוח פוליטי"

    ישראל רובין No Comments on ח"כ אשר: "הנושא של ועדת החקירה הפך לכלי ניגוח פוליטי"

    ח"כ יעקב אשר בראיון ל'קול חי': "הם לקחו את האסון הזה ואת כל הכאב והפכו את זה לקרדום פוליטי פר אקסלנס. אנחנו לא ביקשנו לא להתחמק ולא לטאטא את זה מתחת לשולחן. להפך, אנחנו רוצים שהמסקנות יתורגמו למעשים של הפכית המקום לראוי להילולא מהסוג הזה"

    יעקב אשר צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: פלאש 90

    ח"כ יעקב אשר שוחח עם יעקב ריבלין ואבי בלום ב'פילפוליטיקה'. אשר התייחס להצעה שקיבל לתמוך בחוק איחוד משפחות תמורת פיצוי לנפגעי מירון: "אני לא נוהג לומר שמות, אבל אכן פנו אלי בהצעה לתמוך בחוק איחוד משפחות תמורת פיצוי לנפגעי מירון. זה רק מראה שכל הדאגה המעושה שלהם לגבי הנושא של מירון לא הייתה אמיתית, זה לא מעניין אותם. הם רצו את זה רק בשביל הכותרות או בשביל מטרות אחרות. יש להם על השולחן כבר חודש וחצי את הצעת החוק למתן פיצויים והם פשוט לא מעבירים את זה, ועכשיו הם עוד רוצים למסחר את זה".

    "חודשיים הם ממסחרים את הכאב של הפצועים ושל משפחות ההרוגים במירון, לידיעת אותם אנשים בציבור שלנו שחשבו שהם מתכוונים לטובה", הוסיף אשר.

    אשר סיפר: "לא נכנסתי איתם אפילו למשא ומתן וזרקתי אותם מכל המדרגות, אבל כן אמרתי להם שזו פשוט בושה ההתמסחרות הזו בדבר הזה תמורת דברים אחרים. שידעו את זה כל אותם קולות בציבור החרדי שלא הבינו למה אנחנו מתנגדים להצעת החוק לוועדת חקירה שנחתמה על ידי יאיר לפיד וכל חברי מפלגתו, שכנראה עולים כל שנה לקבר הרשב"י וממש אכפת להם ממה שקורה שם".

    אשר נשאל אם ישתפו פעולה עם הממשלה החדשה בנושאים שונים וענה: "אנחנו נמצאים בכנסת, יש פה ועדות ועשרות סעיפים בכל חוק ומאות הצבעות, אנחנו לא הולכים לשבת ולא לעשות כלום. אנחנו נפעיל את הלחץ שלנו וברור שיהיו דברים כאלה ואחרים שנשחק מה שאפשר. אבל הממשלה הזו, העסק שם לא הומוגני בכלל, אז זה לא שאנחנו לא הולכים להתנהל אבל עסקאות מהסוג הזה של מירון וזה ספציפית בפרט לא בא בחשבון".

    אשר התייחס לוועדת החקירה לאסון מירון: "אנחנו עצמנו רצינו ועדת חקירה ואנחנו עדיין דורשים את זה. אנחנו רוצים ועדת חקירה עם תוצאות. שתיקח את המסקנות ותתכנן את כל המקום הזה מחדש ושיעשו כל מה שצריך כולל הפקעות אם צריך, שייעשו בצורה נכונה. במשך עשרות שנים חיינו במקום הזה על נס".

    "זה מקום לא ראוי לאתר לאומי בסדר גודל כזה", מוסיף אשר. "הצעתי לשים בראש ראש ועדת החקירה ראשי עיר, אפילו רמטכ"ל לשעבר. הצעתי את השם של איזנקוט שאפילו הביע את הסכמתו העקרונית. במקום זה הם מתעקשים על שופטים שתמנה אותם נשיאת ביהמ"ש העליון שכמה רגש יש להם לנושאי דת והלכה אנחנו מכירים מחוקי הגיוס והחמץ ושלל פסיקות. זה מה שבקישנו, לא ביקשנו להתחמק".

    עוד הוסיף ח"כ אשר ותקף: "לא עבר שבוע, ועכשיו הם מבקשים ועדת חקירה ממלכתית על הצוללות, זה רק מראה כמה זה הפך כלי ניגוח פוליטי, פעם נגד זה ופעם נגד זה".

    לדבריו "יש פה עניין עקרוני, הם לקחו את האסון הזה ואת כל הכאב והפכו את זה לקרדום פוליטי פר אקסלנס. אנחנו לא ביקשנו לא להתחמק ולא לטאטא את זה מתחת לשולחן. להפך, אנחנו רוצים שהמסקנות יתורגמו למעשים של הפכית המקום לראוי להילולא מהסוג הזה".

    אשר נשאל על כך שהוא משוח עם גורמים מהממשלה ולא מחרים אותם: "אני לא זוכר שעשינו חרם נגד שרי הממשלה. דבר אחד לא נהיה: שותפים סמויים של הממשלה הזו לא נהיה. אנחנו נדבר ונצעק ונעשה כל מה שאפשר".

    עוד אמר ח"כ אשר בראיון: "יתכן מאוד שהממשלה הזו לא תחזיק הרבה. אנחנו רואים כבר את הבעיות שיש והם עוד לא התחילו לעבוד. הם לקחו את הדברים שיש עליהם קונצנזוס מבחינת אבל עוד לא הגיעו ללב ליבם של הבעיות. עכשיו אנחנו רואים מה שקורה עם חוק איחוד המשפחות. נסדוק אותם כל יום סדק קטן נוסף עד שהכל יתפורר, כמו שפירקנו את הממשלה ההיא ב-2015. זה שנקרא היום ראש הממשלה הוא לא באמת ראש הממשלה".

    אשר התייחס לשאלה מדוע לא ביקשו מנתניהו לפרוש על מנת לאפשר הקמת ממשלה: "אנחנו לא קובעים למפלגות אחרות מי יעמוד בראשם, בטח לא לליכוד. ודווקא אם נתניהו לא יעמוד בראשות הליכוד יתכן מאוד שמפלגת הליכוד תתפורר".

    אשר תקף את ראש הממשלה: "כל מה שבנט היה צריך לעשות עכשיו בגל התחלואה הזה שמתפרץ זה לפתוח את הספר שהוא כתב והוא כבר יודע באיזה צעדים לנקוט. אני רואה בלבול, מסרים שונים, החלטות שהוא לא מצליח להעביר. זה לא עובד ככה, אתה עובד מול 9 מיליון אזרחים אתה לא יכול להגיד להם אני ממליץ שלא לעשות ככה אבל לא חובה. אני לא רואה ניהול מבריק של האיש הזה שסיפר לכולנו כמה הוא מבין בקורונה. במבחן המציאות כרגע זה נראה מגוחך".

    עוד הוסיף "ראיתי השבוע במליאת הכנסת את שר הבריאות, ניצן הורוביץ מבקש לאשר את הארכת תוקף חוק הקורונה, שכשהוא ישב אצלי בוועדה הוא דיבר על זה שזה 'חוק פשיסטי' 'סוף הדמוקרטיה' ועכשיו הוא מבקש להאריך אותו בחצי שנה. זו ממשלה של פורים, יום אחד המסכות האלה יפלו".

    ביחס להתנהלותו של שר הדתות, מתן כהנא אמר אשר: "אני חושב שמתן כהנא התבלבל, אין ספק שהוא טייס קרב ובוגר יחידה מובחרת – הוא פשוט התבלבל באויבים. הוא חושב שחרדים, או החרד"לים, הציונות הדתית שרובה כנראה מקפידה יותר ממה שהוא מקפיד – הוא הפך אותם לאויבים. הוא חושב שהוא בא להסתער פה על בסיס של חיזבאללה".



    0 תגובות