דרישה מרוה"מ: פתח בחקירת רצח דסטאו ביסט הי"ד

    ישראל רובין No Comments on דרישה מרוה"מ: פתח בחקירת רצח דסטאו ביסט הי"ד

    ארגון חוננו בדרישה מראש הממשלה נפתלי בנט: להורות על פתיחת חקירת שב"כ בגין הירצחו של דסטאו ביסט הי"ד ברמלה, ע"י רוכבי אופניים ערבים. "המשפחה עומדת בפני שוקת שבורה, למשטרה אין תשובות"

    צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ארגון חוננו שלח היום (חמישי), מכתב לראש הממשלה נפתלי בנט בבקשה לפתוח בחקירת הירצחו של דסטאו ביסט הי"ד, על ידי רוכבי אופניים ערבים ברמלה. במכתב צויין כי המשטרה התעכבה בחקירת הרצח, וכעת מבקשת המשפחה לעשות הכל בכדי להעמיד את המחבלים לדין.

    במכתב תואר דסטאו, בן 74 תושב רמלה, הי"ד כיהודי דתי הדור פנים, בן למשפחה שורשית מאתיופיה. בשנת 1984 החל עם משפחתו את מסע העלייה לארץ ישראל, במהלכו נפטרו הוריו ושלושה מאחיו. בשנת 1991 השלים את המסע ועלה לארץ במסגרת מבצע שלמה.

    הפיגוע אירע לפני שלושה שבועות, עת המתים דסטאו עם זוג אורחים בתחנת האוטובוס הסמוכה לביתו. "לפתע הגיחו למקום בשעטה שני בני מיעוטים בשנות העשרים לחייהם כשהם רכובים על אופניים חשמליות מאסיביות, ופגעו בכוונה תחילה במנוח", כך במכתב.

    דסטאו נפגע, עף מספר מטרים מעוצמת המכה ונחת על ראשו. המחבלים הסתובבו עם אופניהם וניסו לדרוס אף את בני הזו, אורחיו של דסטאו. לאחר מכן נמלטו חזרה אל השכונה ממנה באו. עוברי אורח התקשרו לכוחות הביטחון ודיווחו על פיגוע דריסה. דסטאו פונה באמבולנס לבית החולים כשהוא סובל מפגיעת ראש קשה.

    בבוקר למחרת הפיגוע פנו בני המשפחה לתחנת המשטרה עם הזוג שהיה עד לדריסה, בבקשה להתלונן ולהעיד. שוטרי התחנה כלל לא ידעו במה מדובר, ורק בשעות אחה"צ נלקחה מהם עדות. "לצערנו, מתברר שלמרות חומרת האירוע ודיווח על פיגוע מכוון – המשטרה המקומית משכה לכאורה את ידיה, וכלל לא חקרה את הפיגוע", נטען במכתב.

    עוד תואר כי "גרירת הרגליים מחקירה ממצה כפי הראוי המשיכה לאורך זמן רב גם בימים לאחר מכן". כשלושה שבועות לאחר מכן לא עמדו לו כוחותיו של דסטאו, והוא נפטר מפצעיו. במהלך התקופה פנו בני המשפחה שוב ושוב למשטרה, שם נאמר להם כי הוקם צוות חקירה מיוחד לשם חקירת האירוע, אך עוד אין קצה חוט.

    עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המלווה את בני המשפחה ביקש מראש הממשלה: "להורות על פתיחת חקירת שב"כ והפניית כל המשאבים הנדרשים לשם לכידת המחבלים והשבת תחושת הביטחון המינימלי של אזרחי ישראל הנאמנים".



    0 תגובות