חשש כי הרס בית המחבל יבוטל: בג"ץ השיב בחיוב לעתירת עו"ד צמל

    ישראל רובין No Comments on חשש כי הרס בית המחבל יבוטל: בג"ץ השיב בחיוב לעתירת עו"ד צמל

    לאחר עתירת עו"ד צמל, בג"ץ קיבל את בקשתה להקפיא את הריסת בית המחבל שרצח את יהודה גואטה הי"ד, וכעת יופעל לחץ על מחלקת המדינה האמריקנית שתפעל לבטל את ההחלטה

    בג"צ צילום: פלאש90
    21:51
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on הרב שווינגר: "עולם הישיבות ישרוד גם בלי תקציב"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בג"ץ מונע הרס בית המחבל מונתסר שלבי שרצח את יהודה גואטה הי"ד: החלטה זו באה בעקבות בקשה מיוחדת של עו"ד לאה צמל שביקשה עוד כמה ימים כדי לפעול נגד הריסת הבית. ואכן בג"ץ נעתר לבקשתה והקפיא את ההרס עד לסוף השבוע הבא.

    המחבל שלבי הוא אזרח ארצות הברית, וככל הנראה יופעל עתה לחץ על מחלקת המדינה האמריקנית להתערב בכדי למנוע את הריסת ביתו. בנוסף עו"ד צמל הודיעה שהיא שוקלת להגיש בקשה לדיון נוסף בעניין.

    אתמול קבע בג"ץ שמדובר בבית של המחבל בניגוד לטענות אשתו שהוא כלל לא היה גר בבית ורק שהה לפעמים בחדר בודד שרק אותו צירך להרוס.

    השופט דוד מינץ כתב שאין כל ספק שהבית היה שייך ובבעלות המחבל ואף המחבל הטמין בו את האקדח שביצע בו את הפיגוע. בנוסף נטען שייתכן שבני המשפחה אף ידעו על הכוונה לבצע פיגוע אך שתקו.

    שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "חוצפת בג"ץ מרקיעה שחקים. לא די שעד כה בג"ץ עיכב בצו ביניים את ההרס במקום לאשר מיידית. גם כעת אחרי הפסיקה בצעד חריג שמעולם לא היה הוא נעתר ונותן עוד ועוד ארכות למשפחת המחבל".

    עוד הוסיף, "למשפחת יהודה גואטה לא ניתנה שניה להתארגן. אבל לגבי משפחת המחבל בג"ץ לא ממהר ושוחק עד היסוד את מושג ההרתעה. אין מדובר פה בסכסוך נדל"ן אלא במאבק בטרור ואסור לוותר למשפחות המחבלים".

     



    0 תגובות