הפרצה בנתב"ג: טסים למדינות שחורות וחוזרים ללא חובת בידוד

    ישראל רובין No Comments on הפרצה בנתב"ג: טסים למדינות שחורות וחוזרים ללא חובת בידוד

    השיטה להתחמק מבידוד נחשפת: מידי יום נכנסים אלפי ישראלים שחלקם נכנסו למדינות שחורות האסורות בביקור, ושבים לישראל ללא בדיקת דרכון לבירור על מקום שהותם בחו"ל ונפטרים מבידוד. גם כעת עם הצהרות הממשלה, ספק אם יוכלו להיבדק עשרות אלפי דרכונים מידי יום

    אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    11:58
    28.03.24
    נתי קאליש No Comments on הרב קוק במסר מרגיע: "אי אפשר לנבא עתידות"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המחדל בנתב"ג: לפני שלושה שבועות התפרסם כי נוסעים ישראלים מבקרים ביעדים אסורים לטיסה ("מדינות שחורות") וחוזרים מבלי שהרשויות בישראל יודעות היכן ביקרו.

    התרגיל עובד כך: נוסע ישראלי שרוצה לבקר ב"מדינה שחורה" מזמין כרטיס טיסה ליעד ביניים, לדוגמה יוון, ומשם לוקח טיסה נפרדת לרוסיה, למקסיקו או לכל יעד אחר שמוגדר כ"שחור". בחזרה לארץ הנוסע פועל באותה דרך, בשני כרטיסי טיסה שונים – וכך בעצם הוא יוצא ליוון וחוזר מיוון בהגדרה. כך חושף שמעון יעיש ב"ישראל היום".

    בכניסה לארץ, אף אחד לא בודק את החותמות בדרכון של אותו ישראלי. כך קורה שהרבה אנשים מצהירים שהם חזרו מאותו יעד ביניים, ובכך הם פוטרים את עצמם מבידוד אף על פי שבפועל ביקרו במדינה שכל מי שחוזר ממנה מחויב בבידוד.

    למרות הכל בנתב"ג, עדיין לא נעשה שינוי בתהליך הכניסה בנתב"ג, והדרכונים של הנוסעים שנכנסים לארץ לא נבדקים.

    בעבר, כשמדינות הוגדרו כ"ירוקות" או "אדומות", היה צוות של אנשי רשות האוכלוסין בשירות משרד הבריאות, שתחקר נוסעים שחזרו לארץ. כרגע הצוותים הללו לא קיימים, ועם תנועה כל כך ערה כמו שאנחנו רואים בימים האחרונים בנתב"ג, ספק אם יצליחו לבדוק את הדרכונים של עשרות אלפי הנוסעים שעוברים בנתב"ג מדי יום. מחר יישבר שיא נוסף כאשר בנמל התעופה יעברו יותר מ־30 אלף נוסעים.



    0 תגובות