לאחר הסערה הציבורית: הוסר המיצג הפוגעני בעין חרוד

    ישראל רובין No Comments on לאחר הסערה הציבורית: הוסר המיצג הפוגעני בעין חרוד

    בעקבות הסערה הציבורית האדירה כנגד המיצג הפוגעני בו נראה שריפת שם ה', הנהלת המשכן לאומניות הודיעה על הסרת המיצג

    אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר הסערה הציבורית האדירה ברחבי ישראל כנגד המיצג הפוגעני, הנהלת המשכן לאומניות ב'עין חרוד' הודיעה כי יוסר מהתערוכה "היצירה" הפוגענית והמחרידה שמציגה שריפת שם ה'.

    בעקבות הסרת היצירה הפוגענית ממשכן עין חרוד, שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "אני מברך את הנהלת המשכן לאמנויות שהבינו את חשיבות הסרת המיצג והורידו אותו. חופש האמנויות הינו חשוב ביותר יחד עם זה אין ספק שיש כאן פגיעה חמורה ברגשות דת של מליונים. מודה ועוזב ירוחם".

    ח״כ משה אבוטבול (ש״ס) דרש מוקדם יותר משר התרבות להסיר את המיצג הפוגעני בקודשי ישראל: "לא יעלה על הדעת כי מיצג פוגעני זה ימשיך להיות מוצג במוזיאון מסובסד מטעם המדינה ודומה מיצג זה לליל הבדולח בגרמניה שחוללו שמות קודש וספרי קודש רבים לפני השואה האיומה. אני מבקש את התערבותך המיידית להסרת הנגע -המיצג הפוגעני – אשר מבקש לחלל את אשר קדוש ביותר לעם היהודי ובכלל".

    עוד הויסף, "לו היה מיצג במוזיאון אשר יש בו חילול הקוראן או הברית החדשה או כל דת אחרת, או שהיה מיצג אשר יש בו סממנים של הדרת נשים או פגיעה מגדרית, אני מאמין כי אז נחפזים היו חברי הכנסת מהצד השמאלי ומן הסתם אף אתה לתקוף ולהוקיע זאת".



    0 תגובות