הרמטכ"ל דן עם בכירים בארה"ב על האפשרויות למניעת נשק גרעיני מאיראן

    קובי פינקלר No Comments on הרמטכ"ל דן עם בכירים בארה"ב על האפשרויות למניעת נשק גרעיני מאיראן

    הרמטכ"ל אביב כוכבי ממשיך את סבב הפגישות עם בכירי מערכת הביטחון האמריקנית, במטרה לשכנע את ארה"ב לקראת החתימה על הסכם הגרעין, על דרכים בטוחות יותר למנוע מאיראן נשק גרעיני

    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במסגרת ביקורו החשוב בוושינגטון הנמשך מספר ימים לקראת החתימה על הסכם הגרעין בין ארה"ב לאיראן, הרמטכ"ל אביב כוכבי, קיים היום (רביעי) פגישה עם היועץ לביטחון לאומי של ארה״ב, ג׳ייק סאליבן. בפגישה דנו השניים באתגרים הביטחוניים האזוריים, בראשם ההתבססות האיראנית ברחבי המזרח התיכון והכשלים בהסכם הגרעין הנוכחי.

    בפגישה השתתפו מתאם הבית הלבן למזרח התיכון וצפון אפריקה, ברט מקגורק ויועצת מיוחדת לנשיא לענייני הגנה, קארה אברקרומבי.

    הרמטכ״ל צפוי להיפגש בשעות הקרובות עם ראש סוכנות הביון המרכזית (CIA) ויליאם ברנס ועם ראשת המודיעין הלאומי (DNI), אבריל היינס.  הרמטכ״ל מציג בפגישותיו לאורך היום את הדרכים האפשריות למניעת יכולות גרעיניות צבאיות מאיראן.

    מוקדם יותר היום נפגש הרמטכ"ל עם שגריר ישראל בארה"ב ובאו"ם, גלעד ארדן. הפגישה התמקדה בסוגיית הגרעין האיראני, ההתבססות האיראנית בזירה הצפונית וסוגיית הטילים המדויקים בלבנון.

    בתוך כך, דנו השניים בצורך לאכוף ולממש באופן אפקטיבי את מנדט יוניפי"ל לאור תהליך חידוש המנדט באו״ם בהמשך השנה. הרמטכ״ל הדגיש כי מזה שנים איבדה מדינת לבנון את השליטה על מדיניות הביטחון שלה ומתעלמת לחלוטין מחובתה ליישם את החלטה 1701, כאשר ארגון הטרור חזבאללה מנהל בפועל את מדיניות הביטחון של לבנון.



    0 תגובות