כתבי אישום כנגד 3 מחבלים מעכו: ירו לעבר שוטר שבא לחלץ אמא ותינוקת

    ישראל רובין No Comments on כתבי אישום כנגד 3 מחבלים מעכו: ירו לעבר שוטר שבא לחלץ אמא ותינוקת

    שלושה כתבי אישום בגין מעשי טרור, הוגשו לביהמ"ש כנגד 3 מחבלים שהשתתפו בפרעות תשפ"א בעיר עכו, במהלך הפרעות ביצעו ירי לעבר שוטרים, זרקו בקבוקי תבערה וירו זיקוקים

    הפרעות בעכו צילום: פלאש 90
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרקליטות מחוז צפון (פלילי) הגישה לבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום נגד שלושה מחבלים תושבי עכו, שזרעו טרור ואלימות במהלך פרעות תשפ"א.

    מוחמד עותמאן (21) נאשם בעבירות של  מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה (שתי עבירות), היזק בזדון מיוחד ממניע גזעני, התפרעות, מעשה פזיזות ורשלנות, ניסיון לתקיפת שוטר בנסיבות מחמירות, עבירות בנשר ועוד.

    ואילו ג'ואד אבו סטילה (19) נאשם בעבירות  נשק, ירי מנשק חם, איומים, התפרצות לבית מגורים וגניבה.

    בכתב האישום, שהגישו עורכי הדין אבי פסטרנק ואוהד כהן מפרקליטות מחוז צפון, נכתב כי ב-12 במאי רכש עותמאן זיקוקים תמורת 3,800 ₪ וחילק את הזיקוקים למתפרעים, על מנת שאלה יירו אותם לעבר הכוח המשטרתי.

    עוד במסגרת ההתפרעות, יידו עותמאן והמתפרע נוסף בקבוקי תבערה לכיוון כוח משטרתי. באותו הערב, הגיע עותמאן עם מתפרעים נוספים לאכסניית אנ"א "האבירים" שבעכו, השליכו אבנים והציתו את האכסניה במספר מוקדים.

    לאחר מכן המשיך עותמאן עם מתפרעים אחרים והציתו את הבזאר הטורקי שבעכו העתיקה שהוא סמטת חנויות בה נמצאים בתי עסק שרובם בבעלות יהודית.

    בהמשך הגיעו עותמאן ומסרי, שהחזיק ברשותם אקדחים שלא כדין, ומסרי הציע לעותמאן  לירות לעבר שוטרים מתוך מניע לאומני- אידאולוגי.

    באותה העת הגיעו שוטרים למלון "עכותל" שהוצת, על מנת לחלץ תיירת ותינוק. כשזיהה מסרי את השוטרים, הוא ירה לכיוונם. כשסיים את התחמושת שהייתה ברשותו, הוא ועותמאן הצטיידו בתחמושת נוספת והגיעו לאזור מסגד אלג'זר.

    בשלב זה ירה עותמאן מאקדח מסרי לעבר השוטרים. הכוח המשטרתי זיהה את מקור הירי, ופגע בעותמאן. לאחר שמסרי המשיך לירות מאקדחו, השוטרים פגעו גם במסרי בבטנו. בסמוך לירי שביצעו הנאשמים עותמאן ומסרי מאזור מסגד אלג'זר הגיע גם הנאשם אבו סטילה סמוך למקום זה כשהוא חמוש באקדח ובתחמושת אותה קיבל מהנאשמים במעוד אחר וביצע ירי באוויר.

    בהמשך לכתב האישום בתאריך 14.5.21 הגיע אבו סטילה ביחד עם אחרים, אל צימר לשאטו. הפורצים טיפסו אל אחד החלונות שבקומה השניה, וגנבו מספר מכשירי טלוויזיה ומקרר.

    חקירת התיק נוהלה ע"י שירות הביטחון הכללי והיחידה המרכזית במחוז חוף במשטרת ישראל.



    0 תגובות