'הפוך על הפוך': החתן שהניח תפילין כשרות רק בגיל 21 | האזינו

    אבי יעקב No Comments on 'הפוך על הפוך': החתן שהניח תפילין כשרות רק בגיל 21 | האזינו

    "וּקְשַׁרְתָּם לְאוֹת עַל יָדֶךָ וְהָיוּ לְטֹטָפֹת בֵּין עֵינֶיךָ": מה גילה לתדהמתו החתן שמסר את התפילין לבדיקה שבוע לפני החתונה, ואיך קרתה התקלה? | האזינו לסיפור המדהים

    תפילין | אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש מכון 'פאר', הרב ישראל יוד שוחח עם הרב משה בן לולו ב'הפוך על הפוך' וסיפר סיפור מדהים שאירע כשהגיעו אליו זוג תפילין לבדיקה.

    האזינו

    "אני נמצא פה במכון 45 שנה", מספר הרב יוד "לפני כמה ימים הגיע אלי חתן, שבוע לפני החתונה, לבדוק תפילין. כשפתחנו את התפילין ובדקנו – המחשב גילה שבמילים '"וּקְשַׁרְתֶּם אֹתָם לְאוֹת עַל יֶדְכֶם וְהָיוּ לְטוֹטָפֹת בֵּין עֵינֵיכֶם" היה כתוב בטעות "בין עינין", כך שהאות כ' האחרונה היתה נ' סופית".

    "כשהחתן, בעל התפילין בירר קצת", המשיך הרב יוד "התברר שמלכתחילה התפילין נכתבו ככה. האסון היותר גדול שמי שכתב את התפילין לפני הבר מצווה בזמנו, זה היה דוד של החתן, בעל התפילין. התברר שהתפילין ניתנו לבדיקה לאחר הכתיבה, כמקובל והבודק שבדק את זה לא עמד בפיתוי ולא בדק ורק אמר שהתפילין כשרות. הבחור, החתן היה בשוק אבל הוא קיבל תפילין חלופיות וברגע שנודע לו שהוא הניח כשרות עד כה מעולם, במקום לשקוע בעצב – הוא שיתף את החברים שלו בישיבה שזו פעם ראשונה שהוא מניח תפילין כשרות והביא 'לחיים' ורקדו ושרו איתו".



    0 תגובות