תוארך האפשרות להגשת בקשות לשיפוי בגין ימי בידוד של עובדים

    איתי גדסי וצבי טסלר No Comments on תוארך האפשרות להגשת בקשות לשיפוי בגין ימי בידוד של עובדים

    שר האוצר, אביגדור ליברמן, נפגש עם נשיאות המגזר העסקי, ארגון הגג של העסקים בישראל בראשות דובי אמיתי. בפגישה הציגו ראשי הענפים במשק את המלצותיהם לטיפול באתגרים המשקיים ובראשם העלאת הפריון והאצת הצמיחה וכן, באתגרים המרכזיים של כל ענף

    צילום: דוברות משרד האוצר
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר האוצר אביגדור ליברמן נפגש אתמול (שלישי), עם חברי נשיאות המגזר העסקי בראשות דובי אמיתי והודיע על כוונתו לקדם תיקון חקיקה בימים הקרובים אשר יאפשר חלון הזדמנויות נוסף למעסיקים להגיש בקשות לשיפוי בגין ימי בידוד של עובדיהם.

    במהלך הפגישה הוצגו המלצות הנשיאות להאצת הצמיחה: תקצוב משמעותי לטובת הנעת ההכשרות וההסבות המקצועיות, הקפאת כל שינוי רגולטורי על המגזר העסקי למשך שנתיים, בלימת חקיקה פרטית שפוגעת בעסקים ומעמיסה רגולציה, קידום רכש תוצרת מקומית, הסרת חסמים בהשקעות בתשתיות בישראל והגברת הגמישות של גופים פיננסים להשקעות בתשתיות לאומיות, הקמת One Stop Shop לעסקים, הסרת היטלים ואגרות עובדים זרים בעיקר ביחס לענפים כמו בניה, חקלאות וסיעוד, קידום רפורמה לרישוי עצמי בענף הבניה (בחוק ההסדרים) ועוד.

    הצדדים סיכמו לשבת ולעבוד בשיתוף פעולה על מנת להעביר סוף סוף תקציב מדינה, לאחר תקופה ארוכה ללא תקציב, שיוביל להאצה וצמיחת המשק.

    נשיאות המגזר העסקי הינה ארגון הגג היציג של העסקים בישראל המאגד 12 ארגוני מעסקים וארגונים כלכליים המייצגים כ-600 אלף עסקים ומעסיקים כ-2 מיליון עובדים וכן הוא הארגון שחתום על כל הסכמי העבודה במשק לצד ההסתדרות.

    שר האוצר, אביגדור ליברמן: "ראשית, אני מודה לכולם על הדיאלוג והדיון החשוב. אנחנו מנהלים משא ומתן ואני מצפה שהמגזר העסקי ידע להתעלות מעל שיקולים אישיים ושיקולי אגו ויחד נחזיר את הצמיחה למשק הישראלי. כולם צריכים להירתם ולתת כתף לנושא. אנחנו חייבים לנהל מדיניות פיסקאלית אחראית כדי להביא להתאוששות המשק. כפי שאמרתי בעבר, אני לא מתכוון לחלק מתנות חינם אלא לעודד השקעות והזרמת כספים למשק הישראלי. בנושא המצוקה בשוק הדיור, המפתח הוא הצע. המטרה שלי היא לחזק את הסקטור הפרטי ולייצר צמיחה בתחום החדשנות והתשתיות".

    יו"ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי: "היחסים של המגזר העסקי עם שר האוצר חזרו למסלולם. יש לנו אמון גדול בשר האוצר אביגדור ליברמן שמוכיח, עם ההכרזות על החל"ת והארכת השיפוי על ימי הבידוד, שהוא קשוב לצרכי המגזר העסקי. אנו מברכים על ההחלטות ואנו מקווים שלצד הארכת תוקף השיפוי ישוחררו גם החסמים הרגולטורים שמנעו ממעסיקים להגיש את הבקשות. המגזר העסקי הוא מנוע הצמיחה והקטר שמוביל את המשק ומלבד המשבר הגדול שחווינו בשנת הקורונה, הועמסו עלינו בשנים האחרונות רגולציה עודפת, מיסים עקיפים ועוד בירוקרטיות שפוגעות ברווחיות של העסקים וחוזרות כמו בומרנג לצרכן הקצה. כפי שפעלנו במהלך הקורונה על מנת שהמשק יעבוד במקסימום האפשרי, כך נמשיך ונפעל על מנת להאיץ את הצמיחה בשיתוף פעולה עם שר האוצר ונעשה הכל על מנת שלמדינת ישראל יהיה סוף סוף תקציב".

    במפגש השתתפו חברי נשיאות המגזר העסקי: דובי אמיתי – יו"ר נשיאות המגזר העסקי ויו"ר התאחדות האיכרים בישראל, ד"ר גיא רוטקופף – מנכ"ל איגוד חברות הביטוח בישראל, אמיר חייק – נשיא התאחדות המלונות בישראל, ראול סרוגו – נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, עו"ד נמרוד ספיר – מנכ"ל איגוד בתי ההשקעות, דוד לוי – יו"ר ארגון חברות האבטחה בישראל, אורית בנבנישתי – יו"ר ארגון חברות לאספקת משאבי האנוש בישראל, עו"ד רועי כהן – נשיא להב – לשכת ארגוני העצמאיים בישראל, ניסים זוארץ – נשיא התאחדות תעשייני היהלומים בישראל, איתן מדמון – מנכ"ל איגוד הבנקים, מוקי גרידינגר – יו"ר התאחדות ענף הקולנוע, יוסי אלקובי – נשיא התאחדות המלאכה והתעשייה בישראל וירון גינדי – נשיא לשכת יועצי המס בישראל.



    0 תגובות