צה"ל מפרסם לראשונה את תיק תקיפת הכור הגרעיני בעיראק

    קובי פינקלר No Comments on צה"ל מפרסם לראשונה את תיק תקיפת הכור הגרעיני בעיראק

    ארכיון צה"ל מפרסם לראשונה את תיק תקיפת הכור הגרעיני בעיראק, בנוסף מתפרסמת שיחתו של אילן רמון ז"ל המדבר על התקיפה בה השתתף והקשר של השואה לתקיפת הכור הגרעיני

    תרשימי תקיפת הכור הגרעיני בעיראק
    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מסמך היסטורי: ארכיון צה"ל במשרד הביטחון מפרסם היום (שלישי) סרט וידאו נדיר של אילן רמון ז"ל, שצולם ב-27.5.2001. רמון, האסטרונאוט הישראלי הראשון, הגיע מארה"ב לביקור מולדת, כדי להשתתף בין השאר במפגש של בכירי וותיקי חיל האוויר, לציון 20 שנה לתקיפת הכור העיראקי.

    האירוע התקיים בביתו של יפתח ספקטור. השתתפו בו הרמטכ"ל לשעבר רפאל איתן ז"ל, הטייסים עמוס ידלין ודובי יופה, משפחתו של טייס חיל האוויר אהוד בן-אמיתי שנפל עם מטוסו ב-20 בינואר 1981, כמה חודשים לפני המבצע ואחרים.

    בנאומו המצמרר, שנמשך מספר דקות, מספר אילן רמון על התחושות שלפני מבצע אופרה, על החשש שלא יחזור ממנו ועל הקשר שבין המבצע, אמו ניצולת מחנה אושוויץ וההכנות לטיסה לחלל שאליה התאמן בתקופה זו.

    הסרט הנדיר אותר לאחרונה במסגרת פרויקט הדיגיטציה שמבצע ארכיון צה"ל במשרד הביטחון, שבמסגרתו מומרות עשרות אלפי שעות של סרטים וסלילים למדיה דיגיטלית, כדי לשמר את החומרים למען הדורות הבאים.

    ב81, חיל האוויר יצא למבצע "אופרה", בו תקף את הכור הגרעיני בעיראק עם 8 מטוסי קרב מסוג F16, ושישיית מטוסי קרב מסוג F15 לחיפוי. לאחר התקיפה הכור ניזוק באופן בלתי הפיך ותוכנית הגרעין העיראקית הופסקה.

    בצה"ל מפרסמים את תיק המסמכים על ההכנות לקראת תקיפת הכור הגרעיני בעיראק, ותרשימי התקיפה של מבנה הכור.

    תרשמי התקיפה של הכור העיראקי:

    תיק המסמכים:

     



    0 תגובות