מיוחדים במשנה: התלמידים נבחנו אצל הגה"צ רבי שמעון גלאי

    ארי טננבוים No Comments on מיוחדים במשנה: התלמידים נבחנו אצל הגה"צ רבי שמעון גלאי
    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מגמת השילוב של תלמידי מערך החינוך המיוחד במוסדות 'אהל שרה' עולה דרגה, עם כניסתם של תלמידים לבחינה על חומר הלימודים אצל גדולי ישראל. השבוע, התקבלו בחמימות רבה תלמידים מתלמוד התורה 'בדרכי אבות' בביתו של הגה"צ רבי שמעון גלאי למבחן על משניות מסכת ברכות.

    תלמוד התורה 'בדרכי אבות' הוא חלק מבית הספר 'בית חנוך' של מוסדות אהל שרה ומיועד לתלמידים עם מוגבלות קוגניטיבית שנמצאים ברמת תפקוד גבוהה. במסגרת תכנית הלימודים הייחודית, מתרגלים הילדים צורת הלימודים ודרכי ההתנהגות בתלמוד תורה רגיל ואף לומדים חומרי לימוד מתקדמים בדומה לנלמד בתלמודי התורה. תלמוד התורה מוביל את מגמת ההשתלבות של תלמידים עם מוגבלות קוגניטיבית בתלמודי תורה רגילים וזוכה לשבחים רבים מהורים, מורים, רבנים ומומחי חינוך מיוחד.

    כעת, לאחר שסיימו את לימודי משנה במסכת ברכות הגיעו התלמידים יחד עם מחנך הכיתה הרב יעקב בורשטיין להיבחן אצל הגה"צ גלאי. הרב גלאי קיבל את הילדים המיוחדים בחיבה גדולה ושוחח איתם על הלימודים וההצלחות שלהם.

    המחנך הרב בורשטיין סיפר לרב גלאי על תכנית הלימודים הייחודית שפועלת מתחילת שנת הלימודים הנוכחית, על מגמת השילוב ועל ההשתלבות החברתית השבועית של התלמידים בכיתות מקבילות בתלמודי תורה חשובים בעיר בני ברק. הגר"ש גלאי הביע את התפעלותו מרמת התפקוד הגבוהה של התלמידים ואיחל להם להתמיד באהבת התורה ובלימוד התורה.

    במסגרת הביקור, בחן הגר"ש גלאי את הילדים על מסכת ברכות והילדים הוכיחו בקיאות והתמצאות בחומר הלימודים, חלקם אף ידעו לשנן משניות בעל פה, דבר שהעלה את קורת רוחו של הגר"ש גלאי. לאחר המבחן, חילק הרב לתלמידים תעודות הצטיינות והעניק להם ברכות להתקדמות והתפתחות ונחת להוריהם ומוריהם.

    הרב אברהם גינזבורג ראש מוסדות אהל שרה: "כל התקדמות וצעד נוסף לעבר שילוב חברתי משמעותי, הוא אירוע מרגש עבורנו. הצוות החינוכי והטיפולי משקיע את כל כולו בפיתוח וקידום התלמידים, מעניק להם יכולות וכלים מנת שיוכלו להתנהל בעצמאות מרבית ולחוש את מתיקות התורה כמו שאר בני גילם. המבחן אצל הרב גלאי, הוכיח לילדים, להורים וגם לצוות החינוכי שההשקעה בהקניית כלים ללימוד תורה מספקת את התוצאות ומייצרת אצל הילדים תחושת גאווה ושייכות"

     

    קרדיט צילום: יעקב נחומי



    0 תגובות