שופט העליון בדימוס, צבי טל הלך לעולמו בגיל 94

    אתר קול חי No Comments on שופט העליון בדימוס, צבי טל הלך לעולמו בגיל 94

    שופט בית המשפט העליון בדימוס, צבי טל הלך לעולמו הבוקר בגיל 94. טל עמד בראש 'ועדת טל' להסדר דחיית שירות לבחורי ישיבה

    השופט צבי טל צילום: מרים אלסטר / FLASH90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שופט בית המשפט העליון בדימוס, צבי טל שעמד בראש 'ועדת טל' להסדר דחיית שירות לבחורי ישיבה, הלך לעולמו הבוקר (שלישי) בשיבה טובה, בגיל 94.

    טל נולד בשם צבי אלימלך טייטלבוים בפולין ובגיל שמונה עלה לארץ עם הוריו.

    השופט טל מונה לשופט בבית המשפט העליון בשנת 1994 ופרש לגמלאות שלוש שנים לאחר מכן.

    בין השאר, עמד השופט טל בראש "ועדת טל" להסדר דחיית שירות לבחורי ישיבה.

    בעבר טען טל כי בית המשפט העליון מתערב יותר מדי בניהול המעשי של המדינה ואת עקירת יישובי גוש קטיף הגדיר "פשע אווילי".

    שר המשפטים גדעון סער ספד: "הוו מתונים בדין…״ (אבות א', א'). הצטערתי מאוד לשמוע על פטירתו של שופט בית-המשפט העליון בדימוס צבי טל. עלה לארץ מפולין וזכה לשרת בהגנה ובצה״ל. שכל את בנו, משה, במלחמת יום הכיפורים. ישב בדין במשפטים החשובים ביותר ונותר תמיד עניו ובעל מצפן יהודי, ציוני ומשפטי. תנחומי למשפחתו".

    ח"כ משה ארבל (ש"ס): "כואב הבוקר את לכתו בשיבה טובה של כבוד השופט ר׳ צבי אלימלך טל ז״ל. "השופט טל ז״ל היווה דוגמה ומופת לאהבת התורה. זכה להרבות תורה בישראל עם פעולותיו הרבות המקדשות את מעלתם של מעתיקי השמועה, לומדי התורה בטהרתה. יהי זכרו ברוך".

    יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ': "השופט טל, איש אשר רוח בו. אוהב התורה, העם והארץ. תלמיד חכם, מבניה היפים של הציונות הדתית, הטביע חותם עמוק בדברי ימיו של המשפט הישראלי. שמרן, שופט צדק. תנחומים מעומק הלב למשפחתו, למכריו ולמוקיריו הרבים".

    חה"כ שמחה רוטמן: "מחלוקת נטושה בין הנשיא שמגר לבין הנשיא ברק ובין שניהם לשופט חשין, בשאלות עקרוניות של סמכויות הרשות המחוקקת ומעמדה. למחלוקת זו חשיבות רבה מבחינת המשפט הקונסטיטוציוני. עם זאת, אינני סבור שההכרעה בכל השאלות הללו דרושה לצורך העניין שלפנינו".

    "הפסקה הקצרה והיבשה הזו היא בעיני מורשת אדירה של ענק משפט כמו השופט טל. היא מופיעה בסופו של פסק דין ארוך ומייגע, אחד הארוכים בתולדות בית המשפט העליון, פסק דין בנק המזרחי. פסק הדין שבו ביסס נשיא העליון את ההפיכה השיפוטית שלו".

    "לאחר מאות דפים, כתב השופט טל, בחדות ובקצרה, שפסק הדין הוא כולו אמרת אגב, שאינה נדרשת להכרעה במקרה הנדון, וממילא בפסק דין חסר השלכות מעשיות (אוביטר בלע"ז). כל מטרתו של פסק הדין הייתה לבנות יש מאין, סמכות לבג"ץ לבטל חוקים".

    "לצערנו, מאז ברק עיצב את עולם המשפט הישראלי בצלמו וכדמותו, בכוחנות ובאגרסיביות, ושופטים כמו השופט טל היו למיעוט נכחד. יהי זכרו ברוך", סיים רוטמן.



    0 תגובות