הכנסת נערכת לשמיטה: הדרכה מעשית לעובדי הגינון

    ארי טננבוים No Comments on הכנסת נערכת לשמיטה: הדרכה מעשית לעובדי הגינון

    הרב יוסף אפרתי שליט"א והרב יצחק דביר שליט"א העבירו סקירה והדרכה מעשית לעובדי מחלקת גינון בכנסת לקראת השנה החדשה – שנת השמיטה | ככה זה נראה

    9:29
    19.03.24
    התעוררות No Comments on צחוק זה בריא; אבל יש גבולות | פינת אימא מאיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במסגרת היערכות מדור בכיר גינון ושיפור פני הכנסת לקראת שנת השמיטה הבאה עלינו לטובה, קיימה הכנסת ימי הדרכה מקצועיים בנושא השמיטה ובו ניתנה סקירה הלכתית רחבה עבור הגננים המקצועיים של הכנסת על הפעולות המותרות והאסורות בשנת השמיטה.

    את יום ההדרכה הוביל והנחה, ראש תחום כשרות ועניינים הלכתיים בכנסת, הרב אביעד גוטמן. הרב יצחק דביר ממכון התורה והארץ, העביר למשתתפים הרצאה מפורטת על עקרונות והלכות שמיטה. הרב דביר הציג שורת צעדים שייעשו כבר מעתה ובכך שמירת השמיטה לא תפגע במראה הייצוגי והנאה של גינות הכנסת. בין ההנחיות וההמלצות, ביצוע עבודות גינון גדולות בערב שנת השמיטה, טיפול מוקדם בעשבייה, שימוש בעציצים ופרחים שעמידים לכל השנה ולא דורשים תחלופה במהלך השנה עצמה ועוד. ראש בית המדרש להלכה בהתיישבות, הרב יוסף אפרתי העביר למשתתפים שיעור הלכתי מעשי וקיים שאלות ותשובות עם הגננים עד מתן פתרונות הלכתיים לכל סוגי הבעיות שעלולות להיווצר.

    חלק מרכזי בהדרכה לקראת השמיטה, כלל מפגש וסיור בשטח יחד עם האגרונום ד"ר מוטי שומרון שנתן סקירה מקצועית מקיפה. הגננים והרבנים התעכבו על יד כל צמח וגינה כדי לעמוד על ההלכות ועקרונות הגיזום והתפעול בשנת השמיטה.

    ראש תחום כשרות ועניינים הלכתיים בכנסת, הרב אביעד גוטמן: "אני רואה חשיבות רבה בהכנת עובדי מדור בכיר גינון לקראת שנת השמיטה, ראשית כל בחיבור הרעיוני ובעיקר בהכנה ההלכתית המעשית בשמירת השמיטה בכל רחבי הכנסת. בית זה המייצג את עם ישראל יהווה סמל ודוגמא לכולם בשמירת שמיטה בגינות הנוי כהלכתה".

    קרדיט תמונות: דני שם טוב, דוברות הכנסת



    0 תגובות