דגן ללפיד ובנט: 'אתם הטלתם על הצבא להרוס את היישוב אביתר"

    אריאל שרפר No Comments on דגן ללפיד ובנט: 'אתם הטלתם על הצבא להרוס את היישוב אביתר"

    ראש מועצה אזורית שומרון מגיב לדבריו של ראש הממשלה החליפי לפיד, כי היישוב אבייתר ייהרס על פי עמדת הצבא

    יוסי דגן צילום: פלאש 90
    20:28
    16.04.24
    אליהו גרין No Comments on אחרי הדחיה: גנץ במגעים עם גורם חדש בנושא הגיוס

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ממשלת השמאל בראשות בנט ולפיד: יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון מגיב לדבריו של ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד שאמר היום (שני) בישיבת הממשלה כי הישוב אביתר יפונה. בין השאר אמר לפיד: "הצבא החליט שצריך לפנות את המאחז אביתר אז על פי החוק צריך לפנות אותו. לא קשור לימין ושמאל".

    דגן הגיב ללפיד ואף רמז בדבריו לאחריותו של בנט ואמר, "איננו מקבל החלטות על פינוי ישובים, ממשלת ישראל היא זו שמקבלת החלטות כאלו, הצבא מבצע את מדיניות הממשלה ולא להפך".

    עוד הוסיף וכיוון את דבריו ללפיד ובנט ואמר, "אתם הדרג הפוליטי הטלתם על המנהל האזרחי להרוס, המנהל האזרחי מקיים את מדיניות הדרג המדיני, ואלה הם אתם".

    דגן הבהיר כי היישוב אינו עומד על קרקעות פרטיות, "גם על פי בדיקות של מומחים אזרחיים וגם על פי בדיקות של כל רשויות המדינה, כולל משרד הבטחון, הישוב אביתר אינו יושב על קרקע פרטית, על כן אין שום חובה לפנות אותה, אל תסתתר מאחורי צה"ל, הדרג הפוליטי הוא זה שמחליט".

    הישוב אביתר הוקם לאחר רצח אביתר בורובסקי הי"ד, לפני 8 שנים. ובנייתו התחדשה לפני כחודש לאחר רצח יהודה יהודה גוואטה בפיגוע ירי בצומת תפוח. בישוב מתגוררות כ 50 משפחות, וממתינות כ 70 משפחות נוספות להכנס להתגורר במקום.

    הישוב זוכה לתמיכה ציבורית רחבה, בין השאר מרבנים ואנשי ציבור. ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן העביר את לשכתו למקום לפני כשבוע וחצי ומאז הוא פועל משם.

    כזכור בסוף השבוע הגישו תושבי אביתר באמצעות עורכי דינם ערן בן ארי וד"ר חגי ויניצקי, השגה על צו התיחום שהוגש לישוב עי משרד הבטחון.

    בין השאר הגישו עורכי הדין לבית המשפט ראיות המוכיחות כי הישוב אינו יושב על אדמות פרטיות וכי אדמות הישוב לא עובדו לפחות 21 שנה, כמו כן הוכיחו עורכי הדין כי נעשתה עי משרד הבטחון אכיפה בררנית והביאו עדויות לכך כי ניתנו עד היום ע"י מערכת הבטחון 15 צווי תיחום אולם רק 2 צווי תיחום למאחזים פלסטינים (שבוטלו) זאת על אף שישנם פי 10 מאחזים פלסטינים ממאחזים ישראלים ביו"ש.

    ההשגה נדחתה היום עי המנהל האזרחי. דגן הגיב היום על דחיית ההשגה ואמר בין השאר כי דחיית ההשגה והחלטה לעקור 50 משפחות בשל התפרעויות של מחבלים מביתא היא "בושה וכלימה".

     



    0 תגובות