בלעדי: הצצה מבצעית ליחידה התת ימית בחיל הים

    קובי פינקלר No Comments on בלעדי: הצצה מבצעית ליחידה התת ימית בחיל הים

    סא"ל אורון ענבר מפקד היחידה למשימות תת ימיות בחיל הים: "אנחנו למעשה היחידה המובילה בעולם בתחום החבלה והמיקוש הימי.  היחידה פועלת בתחום התת ימי כדי לזהות את האיום, לנטרלו ולהשמידו"

    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעומק הים של מפרץ חיפה, אפשר היה להבחין בשבוע שעבר בלוחמים מחמש מדינות שונות ברחבי התבל כשהם יורדים למצולות ובכליהם אמצעים מסוגים שונים, כדי לנטרל איום תת מימי שהוטמן שם מבעוד מועד. הלוחמים, מחיל הים הישראלי, יחד עם לוחמים מצבאות ארצות הברית, צרפת, גרמניה ואפילו קנדה הרחוקה, תירגלו כאן, שיתוף פעולה חוצה מדינות בתחום התת ימי.

    מפקד היחידה התת ימית בחיל הים סא"ל אורן ענבר מספר לנו בראיון בלעדי (מחוץ למים…), שיכולות היחידה הן יכולות מיוחדות שיש בהן ייחודיות בארץ ובעולם: "אנחנו פועלים במגוון משימות תת ימיות. כל מה שאפשר לעשות מעל למים, אנחנו עושים מתחת למים. זה כולל מגוון אמצעי חבלה, תחמושות תת ימיות וגם ניטרול איום המיקוש הימי באופן ייחודי", אומר סא"ל ענבר.

    מה ההבדל בינכם ובין השייטת או הקומנדו? אני מקשה וסא"ל ענבר משיב "אנחנו למעשה היחידה המובילה בעולם בתחום החבלה והמיקוש הימי. היחידה פועלת בתחום התת ימי כדי לזהות את האיום, לנטרלו ולהשמידו. זו יחידה מיוחדת בזרוע הים שעושה גם סקרים בים, גם חיפוש וגם איתור. זה לא היעד והתפקיד של השייטת או הקומנדו. אנחנו עוסקים בצלילה מקצועית והם עוסקים בצלילה קרבית. בעצם יכולותיה של היחידה היא עוסקת בסיוע הן לזרוע הים, הן האויר והן לזרוע היבשה וכן לגופים אזרחיים".

    נחזור לתרגיל. מה ייחודו? אני שואל ומפקד הילת"מ מסביר שמטרת התרגיל שהיה, היה ללמוד ולתרגל איך למנוע פגיעה בתשתיות ועוד  "התרגיל נועד בעצם כדי להעצים את הלמידה וזו נועדה כדי לחזק את הביטחון. להגן על תשתיות ימיות אינה רק משימה של ישראל. הרבה מדינות בעולם מתמודדות עם כך והתרגיל נותן עצימה לשפר יכולות, גם במורכבות חבלה ימית, טרור ימי וגם טיפול באירועי פח"ע כשכל אחת מהחילות מביא את היכולות שלו", אומר סא"ל ענבר ויורד בחזרה למעמקי הים.



    0 תגובות