שר החוץ לפיד יצא בשבוע הבא לביקור מדיני באיחוד האמירויות

    שלמה ריזל 1 Comment on שר החוץ לפיד יצא בשבוע הבא לביקור מדיני באיחוד האמירויות

    שר החוץ, יאיר לפיד, יקיים בשבוע הבא ביקור רשמי ראשון והיסטורי של שר ישראלי באיחוד האמירויות

    שר החוץ, יאיר לפיד צילום: יונתן סינדל / פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר החוץ יאיר לפיד יקיים בשבוע הבא (29 -30 ליוני) ביקור בן יומיים באיחוד האמירויות כאורחו של שר החוץ האמירתי, עבדללה בן זיאד. בנוסף יחנוך השר לפיד את שגרירות ישראל באבו דאבי ואת הקונסוליה הכללית של ישראל בדובאי.

    בלשכת שר החוץ אומרים: "יחסי ישראל ואיחוד האמירויות הם מערכת יחסים חשובה, שמפירותיה נהנים לא רק אזרחי שתי המדינות, אלא גם המזרח התיכון כולו".

    יוזכר כי ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו תכנן בשנה האחרונה מספר פעמים לצאת לביקור מדיני באיחוד האמירויות, אך הביקור נדחה פעם אחר פעם בעיקר בשל התחלואה הגבוהה שהייתה בקורונה.

    גם עתה, איחוד האמירויות הינה ברשימת האדומה ביותר של משרד הבריאות וקיימת לגביה אזהרת מסע חמורה.

    בשבוע האחרון, מאז נכנס לתפקיד, קיים לפיד שורה של שיחות ומגעים עם שרי חוץ בעולם. ביום חמישי האחרון שוחח לפיד עם מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן. השניים שוחחו ארוכות על מגוון רחב של נושאים אסטרטגיים כולל המצב הביטחוני ומדיני באזור, איראן, פוטנציאל להרחבת תהליך הנורמליזציה ועוד.

    שר החוץ לפיד ומזכיר המדינה בלינקן החליטו על מדיניות "אין הפתעות" ביניהם ובנוסף סיכמו לשמור על ערוצי תקשורת פתוחים וקבועים ולהיפגש בקרוב.

    לפיד ששוחח באותו היום גם עם שרי החוץ של גרמניה – הייקו מאס, הולנד- סיגריד קאאח, בחריין – עבד אל-לטיף אל-זיאני, ושר החוץ של הודו – סוברמניין ג'אישנקר.

    השיחות עסקו בממשלה החדשה שהוקמה בארץ ובחיזוק הקשרים בין המדינות אל מול האתגרים האזוריים והעולמיים, החל מהשפעות הקורונה, כלכלה ובטחון.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      סוף סוף יכול לצאת לטיולים על חשבון המדינה
      תהנה….. ותשאר שם