השרה לשוויון חברתי: 90% מהתקציב המיוחד לחברה הערבית הוקצה

    אבי רבינא No Comments on השרה לשוויון חברתי: 90% מהתקציב המיוחד לחברה הערבית הוקצה

    השרה לשוויון חברתי, מירב כהן, בוועדה המיוחדת לענייני החברה הערבית: 90% מתקציב 922 הוקצה | יו"ר הוועדה עבאס: נבחן את מימוש התכנית תוך הסתכלות לקראת גיבוש תכנית חדשה

    צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב
    22:46
    23.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on איך נראה את ההצלחה בשגרת החיים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השרה לשוויון חברתי, ח"כ מירב כהן מסרה נתונים על ניצול התקציב בתכנית 922, מעם עולה כי כ-90% מהתקציב נוצל. השרה מסרה את הנתונים בוועדה המיוחדת לענייני החברה הערבית, בראשות ח"כ מנסור עבאס, בדיון שעסק ביישום החלטת הממשלה להשקעה בחברה הערבית. היו"ר עבאס פתח את הדיון ואמר כי הישיבה תעסוק ביישום ההחלטה, אך במבט צופה בפני עתיד לקראת גיבוש תכנית כלכלית חדשה.

    השרה לשוויון חברתי, ח"כ מירב כהן, מסרה נתונים על ניצול התקציב בתכנית 922, מעם כאמור עולה כי כ-90% מהתקציב נוצל. לדבריה, מחיר אי השילוב של החברה הערבית בכלכלת המשק נאמד בכ-40 מיליארד שקל בשנה, ולכן לכל אחד יש אינטרס לצמצם את חוסר השוויון. "ההחלטה 922 הקצתה 10.7 מיליארד שקלים ולא 15. בשנה שעברה עמדנו בפני דילמה, האם להביא עוד תכנית חומש או להאריך את התכנית הקיימת והחלטנו להאריך את 922 מאחר והיו המון תקציבים לא ממומשים. בעקבות זאת הוקצו עד כה 9.6 מיליארד שקלים מתוך 10.7. האתגר הוא לגבש את תכנית 923 ההמשכית ולטפל בתחומים שלא טופלו כמו בריאות, רווחה, אלימות ועוד". השרה כהן סיכמה ואמרה כי היא מצפה שהתכנית החדשה תפתח דף חדש עם הציבור הערבי בישראל ותצליח לצמצם את הפערים.

    מנהל הרשות לפיתוח כלכלי של מגזר המיעוטים, חסאן טואפרה התייחס לניצול תקציבי הפיתוח, ולפי הנתונים שמסר עולה, כי התכנית תקצבה 10.7 מיליארד שקל, מתוכם הוקצו 9.7 מיליארד שקלים ובוצעו במזומן מעט יותר מ-6 מיליארד שקל – כ-62% לא כולל תקציבי החינוך.



    0 תגובות