- רדיו קול חי - -

בשל חוסר תקציב: הילולת "אור החיים" לא תתקיים

לקראת ההילולה הגדולה של אור החיים הקדוש: על רקע אסון מירון המחריד והודעת המשטרה כי היא מסירה את אחריותה מקיום ההילולה ובפועל מביאה לביטולו, לכן, בשל חוסר היכולת לערוב לשלומם של ההמונים העולים לפקוד את הציון ביום ההילולא. הודיע אתמול מנכ"ל מועצת בתי העלמין הרב צוריאל קריספל, כי לאור המשבר התקציבי וחוסר היענות של הגופים הממשלתיים לשאת בעול המימון הנדרש לקיום האירוע במתכונת המונית לא תתקיים הילולא השנה.

במכתב ששיגר הרב קריספל למפקד תחנת 'שלם' של משטרת ירושלים, הוא הבהיר כי בניגוד למסורת העבר, שבה מועצת בתי העלמין השיגה את התקציב הדרוש עבור הפקת ההילולא, השנה 'מועצת בתי העלמין בישיבתה האחרונה קיבלה החלטה פה אחד שבמידה ולא יימצא או לא יושג המימון המלא לקיומה של ההילולא, מועצת בתי העלמין לא תיטול כל חלק באירוע'.

במכתבו גולל הרב קריספל את המצוקה התקציבית הנובעת מן המשבר הפוליטי המתמשך. והצורך בהשקעה גדולה ומסיבית בהכשרת דרכים בטוחות, לאור הלקחים שהופקו מהאסונות במירון ובקרלין.

מנכ"ל מועצת בתי העלמין הרב צוריאל קריספל אמר כי "על המשטרה מוטלת האחריות לדאוג לכך, שעשרות אלפי העולים לציון ביום ההילולא של האור החיים הקדוש, יוכלו לעשות זאת בבטחה".