ח"כ גלנט: "אפשר לחסוך את ועדת החקירה למירון, זה רדיפה פוליטית"

    אסתי פלד No Comments on ח"כ גלנט: "אפשר לחסוך את ועדת החקירה למירון, זה רדיפה פוליטית"

    ח"כ יואב גלנט בראיון ל'קול חי': "אני מבין היטב מה קורה במירון, אפשר לחסוך את כל ועדת החקירה הזאת, זה רדיפה פוליטית. צריך לשים על מירון גוף שיפעל עם סמכויות, להכשיר את ההר לקליטת מאות אלפים, ולהפעיל משמר קבוע בהר, כמו משמר הכנסת. בשביל כל זה צריך ועדה מקצועית, לא למצוא אשמים"

    יואב גלנט צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: פלאש 90

    שר החינוך לשעבר, ח"כ יואב גלנט מתייחס למצב הביטחוני: "מבחינה ביטחונית אני חושב שלאחר שומר החומות העברנו מצב משופר לממשלה החדשה. תקפנו את חמאס משמעותית. כשאני הייתי אלוף פיקוד הדרום הם לא היו מעזים לירות אחרי מבצעים, העברנו מצב דומה לממשלה הנכנס – אני מקווה שהם ישיכילו לנצל את זה".

    בשיחה עם אבי מימרן במהדורה המרכזית, תקף גלנט את הממשלה החדשה על רקע שיתוף הפעולה עם רע"מ: "לצערי הרב כל פעולה מול עזה לוקחים בחשבון את מה תגיד התנועה האיסלאמית. זה כמו משקולת על הממשלה. כאשר יש לך 61 אצבעות ו-4 מהם זה עבאס אתה שואל את עצמך לקראת כל החלטה אם זה ירגיז אותו או לא".

    גלנט תקף את התנהלות הקואליציה מול האופוזיציה: "אין הצעות חוק פרטיות כי יש דיקטטורה של הקואליציה. זה דבר מסוכן. לגבי חוק האזרחות – הם אומרים שמי שלא מסכים לחוק הזה פועל נגד המדינה, מי לא מסכים לזה? – רעמ ואפילו חלק ממרצ והעבודה, ואז הם באים אלינו ואומרים 'תתמכו בנו'. החוק קבע שכל פעם שיש חידוש של החוק שהוא סוג של הוראת שעה – זה צריך לעבור דרך ועדת הפנים ועכשיו עבאס שעומד בראשות ועדת הפנים לא רוצה להעביר את זה, ואז הם מבקשים שנעזור להם לעקוף אותו ולהעביר את זה לוועדת חוץ וביטחון, אנחנו אומרים 'תחליפו אותו וזה יעבור'".

    ביחס לאפשרות של פריימריז בליכוד, אמר גלנט: "פריימריז מקיימים לפני בחירות, כרגע לא רואה צורך בזה. אלה שמצהירים כבר שיתמודדו לא מוסיפים כבוד למפלגה".

    גלנט נשאל על הפרסום על גריסת מסמכים שהתבצעה לכאורה בלשכת ראש הממשלה זמן קצר לפני כניסתו של בנט ללשכה: "אלו תדרוכים של כל מיני אנשים בלי שום הוכחה, אם יש למישהו הוכחה שיציג אותה". עוד אמר: "בימינו, שהכל דיגיטלי אני משוכנע שגם אם משהו נגרס, שום דבר לא נמחק מהמחשב".

    גלנט התייחס לתפקידו כשר החינוך בתקופת הקורונה: "יצאתי מגדרי כדי לשמור את מערכת החינוך פתוחה. אני סולח למשרד הבריאות, הם פגעו בתום לב אנושות במערכת. הפעלנו מערכת שליטה חזקה, ידענו איפה נמצא כל תלמיד. הם התגברו על הקורונה, אפילו שהם לא התחסנו, זה בזכות הניטור".

    עוד אמר גלנט: "הקצאנו מיליוני שקלים חדשים לטובת כלל מערכת החינוך. הכנסנו 70 אלף טלפונים כשרים, אלפי מחשבים, והקפצנו את כל מערכת החינוך החרדית. הם הוזנחו שנים, אבל טיפלנו בהם היטב".

    ביחס לוועדת החקירה לאסון מירון, אמר בכיר הליכוד: "אני מבין היטב מה קורה במירון, אפשר לחסוך את כל ועדת החקירה הזאת, זה רדיפה פוליטית. צריך לשים על מירון גוף שיפעל עם סמכויות, להכשיר את ההר לקליטת מאות אלפים, ולהפעיל משמר קבוע בהר, כמו משמר הכנסת. בשביל כל זה צריך ועדה מקצועית, לא למצוא אשמים".



    0 תגובות