הותר לפרסום: המשטרה והשב"כ פיענחו את רצח יגאל יהושע ז"ל

    קובי פינקלר No Comments on הותר לפרסום: המשטרה והשב"כ פיענחו את רצח יגאל יהושע ז"ל

    היום, לאחר מיצוי מהלכי החקירה, הגישה הפרקליטות הצהרת תובע נגד 7 מתוך החשודים, בדבר הכוונה להגיש נגדם כתבי אישום חמורים בעבירת רצח בנסיבות מחמירות ובקשה לעצור אותם עד תום ההליכים

    יגאל יהושע הי"ד
    9:29
    19.03.24
    התעוררות No Comments on צחוק זה בריא; אבל יש גבולות | פינת אימא מאיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הותר לפרסום: היחידה המרכזית של מחוז מרכז במשטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי פענחו את רצח יגאל יהושע ז"ל בפיגוע יידוי אבנים בחודש שעבר בלוד.

    בפעילות משולבת של שירות הביטחון הכללי וימ"ר מרכז במשטרת ישראל, נעצרו בשבועות האחרונים 6 תושבי לוד ו-2 פלסטינים תושבי איו"ש בחשד למעורבות בפיגוע יידוי האבנים בו נרצח יגאל יהושע ז"ל בן 57 תושב העיר לוד.

    הפיגוע התרחש ב-11 במאי בשעות הערב, במהלך האירועים האלימים בלוד שהתרחשו במקביל למבצע "שומר החומות". ממצאי החקירה במשטרה ובשב"כ מעלים כי ביום 11.5.2021, החליטו החשודים להשליך אבנים על רכבים של יהודים חפים מפשע שעברו באקראי באזור, וזאת מתוך מניע גזעני ולאומני.

    במסגרת זאת, נעזרו החשודים בחסימות בכביש שהקימו צעירים ערבים באזור גן האירועים ברחוב המסגר ושבעקבותיו נאלצו רכבים שהגיעו לסביבת המקום להאט את מהירות נסיעתם.

    החשודים נעמדו במיקומים שונים בזירת הפיגוע וכשזיהו את רכבו של יהושע ככזה שבו נוהג יהודי, רגמו אותו באבנים בעוצמה רבה ומטווח קרוב ביותר.

    על פי ממצאי החקירה, יהושע נפגע מהאבנים שהושלכו לעבר רכבו, הוא נעצר לזמן קצר בסמוך לגן האירועים ולאחר מכן המשיך בנסיעה לעבר ביתו בשכונת גני אביב בעיר. יהושע הצליח להגיע עד לחניית ביתו, שם רכבו התנגש ברכב חונה במהלך ניסיונות החנייה. שכן שהבחין ברכבו של יהושע פוגע ברכב חונה הגיע אל רכבו ומצא אותו כשהוא פצוע.

    יהושע הובהל לבית החולים במצב קשה, לאחר שישה ימים נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

    בעקבות האירוע נפתחה חקירה משותפת של שירות הביטחון הכללי וימ"ר מרכז במשטרת ישראל במסגרתה נעצרו לחקירה שמונה חשודים:

    מחמד חסונה בן 33
    חאלד חסונה בן 51
    כרים בהלול בן 20
    יוסף אלקדאים בן 21
    וליד אלקדאים בן 25
    איאד מראחלה בן 20
    כולם אזרחים ישראלים תושבי לוד.

    בנוסף נעצרו אחמד דנון, בן 25, פלסטיני תושב רנטיס וכמאל דיף אללה, בן 21, פלסטיני תושב בית לקיה, שניהם שוהים בלתי חוקיים בישראל, ע"י היחידה המיוחדת "גדעונים" (יח' 33) בלהב 433.

    עוד עלה בחקירה כי לאחר יידוי האבנים והפגיעה ביהושע, פעלו חלק מהחשודים בניסיון לטשטש את מעורבותם בפיגוע וניסו להעלים ממערכת מצלמות האבטחה בזירה. עוד עלה מממצאי החקירה כי חלק מהחשודים קשור גם לאירועי יידויי אבנים חמורים נוספים בעיר לוד כנגד יהודים.

    היום (ראשון), לאחר מיצוי מהלכי החקירה, הוגשה על ידי הפרקליטות, נגד 7 מתוך החשודים, הצהרת תובע בדבר הכוונה להגיש נגדם כתבי אישום חמורים בעבירת רצח בנסיבות מחמירות ובקשה לעצור אותם עד תום ההליכים.

    בשב"כ מסרו "שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל ימשיכו לפעול בנחישות לאיתור וסיכול של כל פעילות טרור וכן יפעלו למצות את הדין עם כל אלו אשר לקחו חלק באירועים האלימים בעיר לוד ובכלל רחבי הארץ".

    דברי ראש צוות החקירה בימ"ר מרכז, רב-פקד רותם גיל וכן תיעוד הפיגוע וניסיון העלמת הראיות | צילום: דוברות המשטרה

    תמונות החשודים | צילום: תקשורת שב"כ

    ראש הממשלה, נפתלי בנט בירך על פענוח הרצח: "אני מברך את השב"כ, המשטרה וכל זרועות הביטחון על תפיסת החשודים ברצח המתועב של יגאל יהושע ז"ל, תושב העיר לוד, בפיגוע יידוי האבנים בעיר, בחודש שעבר. ידע כל אויב ומחבל שמנסה לפגוע בנו – מדינת ישראל תשים ידה על כל בן עוולה במוקדם או במאוחר, ונבוא איתם חשבון".



    0 תגובות