סבב השיחות המדיניות: שר החוץ שוחח עם מקבילו האמריקני בלינקן

    שלמה ריזל No Comments on סבב השיחות המדיניות: שר החוץ שוחח עם מקבילו האמריקני בלינקן

    שר החוץ, יאיר לפיד ומזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן קיימו אמש שיחת טלפון, בה שוחחו ארוכות על מגוון רחב של נושאים אסטרטגיים כולל המצב הביטחוני ומדיני באזור, איראן, פוטנציאל להרחבת תהליך הנורמליזציה ועוד

    שר החוץ, יאיר לפיד צילום: יונתן סינדל / פלאש 90
    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ממשיכים בסבב השיחות עם מנהיגי העולם: שר החוץ, יאיר לפיד ומזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן שוחחו אמש (חמישי). השניים שוחחו ארוכות על מגוון רחב של נושאים אסטרטגיים כולל המצב הביטחוני ומדיני באזור, איראן, פוטנציאל להרחבת תהליך הנורמליזציה ועוד.

    שר החוץ לפיד ומזכיר המדינה בלינקן החליטו על מדיניות "אין הפתעות" ביניהם ובנוסף סיכמו לשמור על ערוצי תקשורת פתוחים וקבועים ולהיפגש בקרוב.

    שר החוץ, יאיר לפיד עורך בימים האחרונים סבב שיחות עם שרי החוץ מהעולם. אתמול (חמישי) שוחח עם שרי החוץ של גרמניה – הייקו מאס, הולנד- סיגריד קאאח, בחריין – עבד אל-לטיף אל-זיאני, ושר החוץ של הודו – סוברמניין ג'אישנקר.

    השיחות עסקו בממשלה החדשה שהוקמה בארץ ובחיזוק הקשרים בין המדינות אל מול האתגרים האזוריים והעולמיים, החל מהשפעות הקורונה, כלכלה ובטחון.

    מוקדם יותר עדכנו בלשכת ראש הממשלה, כי ראש הממשלה, נפתלי בנט, שוחח בטלפון עם קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, אשר התקשרה לברכו לרגל כינון הממשלה בישראל וכניסתו לתפקיד. רה"מ בנט הודה לקנצלרית והציג את הרוח החדשה בישראל ואת ההזדמנויות לחיזוק הקשרים בין המדינות.

    כמו כן, הביע ראש הממשלה הערכה למחויבותה של גרמניה לביטחון ישראל, ובתוך כך להבעת התמיכה בזכותה של ישראל להגנה עצמית במבצע "שומר החומות". בנט הזמין את הקנצלרית מרקל לביקור בישראל.

    ביום רביעי שוחח טלפונית ראש הממשלה, נפתלי בנט עם נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, אשר בירך את ראש הממשלה לרגל כניסתו לתפקיד.

    הנשיא זלנסקי הזמין את רה"מ בנט לבקר באוקראינה לרגל פתיחת האנדרטה בבאבי יאר בספטמבר הקרוב. ראש הממשלה הודה לנשיא אוקראינה והזמינו להגיע לביקור בישראל ולפתוח את מרכז החדשנות האוקראיני בירושלים.

    המנהיגים סיכמו לקדם ולהגביר את שיתופי הפעולה בין שתי המדינות, בדגש על שיתופי פעולה טכנולוגיים.

    ביום שני שוחח שר החוץ, יאיר לפיד עם שר החוץ של איחוד האמירויות, עבדאללה בן זיאד. במהלך השיחה דיברו על שורה של נושאים מדיניים וכלכליים וסוכם שהם יפגשו בקרוב על מנת להעמיק את הקשרים בין מדינותינו לטובת שני העמים והמזרח התיכון כולו.

    ביום ראשון שוחחו ראש הממשלה, נפתלי בנט, ונשיא ארה"ב, ג'ו ביידן. בנט הודה לביידן על ברכותיו לרגל השבעת הממשלה החדשה, ועל מחויבותו ארוכת השנים למדינת ישראל וביטחונה.

    רה"מ בנט ציין את הערכתו לנשיא ולתמיכתו בישראל במהלך מבצע שומר החומות, וציין כי הוא רואה בו חבר גדול של מדינת ישראל.

    ראש הממשלה נפתלי בנט בשיחה עם נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן | צילום: אריאל זנדברג

    המנהיגים הדגישו את חשיבות הברית בין ישראל לארה"ב, כמו גם את מחויבותם לחיזוק הקשרים בין המדינות ולשמירה על ביטחונה של מדינת ישראל.



    0 תגובות