יעקב אשר על ועדת החקירה: "אין שום כוונה לפתור את מצוקת מירון"

    ישראל רובין No Comments on יעקב אשר על ועדת החקירה: "אין שום כוונה לפתור את מצוקת מירון"

    ח"כ יעקב אשר במכתב נוקב לשר הביטחון בני גנץ: "הקמת ועדת חקירה ממלכתית בראשות שופט לאסון מירון – שגיאה קשה וחוטאת למטרה" | ועדת חקירה ממלכתית כמשמעותה הלשונית מעניקה אולי כותרת יפה אך חוטאת למטרה אמר אשר

    יעקב אשר צילום: פלאש 90
    9:09
    19.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on השגריר לשעבר: "לא לומר לאמריקאים 'לא' על כל דבר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ברקע כוונת שר הביטחון גנץ ושר האוצר אביגדור ליברמן לאשר ביום ראשון בממשלה הקמת ועדת חקירה ממלכתית בראשות שופט לאסון מירון, שיגר חה"כ אשר מכתב חריף לגנץ והזכיר כי הגיש הצעת חוק להקמת ועדת חקירה ציבורית כבר לפני למעלה מחודש: "הפקדת סמכות מלאה בידי שופט בסוגיה זו היא שגיאה גם מהטעם המקצועי וגם מהטעם הערכי כשהמדובר במקום קדוש"

    לאור כוונת הממשלה לאשר ביום ראשון הקרוב הקמת ועדת חקירה ממלכתית לאסון מירון, שיגר ח"כ יעקב אשר מכתב חריף לשר הביטחון גנץ שהגיש את ההצעה הממשלתית בתיאום עם שר האוצר אביגדור ליברמן, בו טען כי הוועדה הממלכתית לא תטפל כלל בבעיה האמיתית במירון והיא הסדרת האתר פיזית ובטיחותית, וכי אסור לתת לשופטים את הסמכויות לקבוע מה יעלה בגורלו של המקום הקדוש.
     
    הטענה החרדית היא כי הקמת ועדת החקירה הממלכתית נגועה במניעים פופוליסטיים וכי רוכבים על גב משפחות ההרוגים בתרגיל ציני כדי להעניק סמכויות מופרזות לבית המשפט על המקומות הקדושים, דבר חסר תקדים שעלול להשליך לרעה על סוגיות נוספות, וכך לחפש כמה אשמים ולטווח אותם תקשורתית כדי לצאת כביכול ידי חובה בעוד אין שום כוונה לפתור באמת את מצוקת מירון לרווחת ובטיחות מאות האלפים העולים לפקוד את ציונו של התנא האלוקי רשב"י זיע"א.
     
    וכך כותב אשר לגנץ: "לא צריך להיות מומחה גדול ואין צורך בחקירת ענק כדי לדעת את הסוד הידוע לכל: אתר קבר הרשב"י, איננו בעל יכולת תשתיתית ובטיחותית להכיל את מאות האלפים הפוקדים אותו בכל ימות השנה ובפרט ביום ל"ג בעומר, יום ההילולא של רשב"י שבו באים למקום מאות אלפים מהארץ ומחו"ל בתוך פרק זמן קצר של 24 שעות".
     
    "לצערנו" הוא מפרט את התהליכים השונים של ניסיונות ההסדרה הכושלים: "לאורך שנים רבות הייתה גרירת רגליים מצד כל הגורמים שעמדו בחוסר אונים אל מול מציאות זו ואף בג"ץ הקפיא את הבקשה על ההפקעה מטעם המדינה ושלח את הצדדים לגישור ארוך עם בעלי העניין שעתרו נגד ההפקעה, ובכך נחסם הצעד שהיה אמור לסלול את הדרך לאישורי התוכניות להרחבת המקום.
     
    "כמו כן, הרשויות הממשלתיות לא שיתפו פעולה בהשקעה תקציבית לביצוע שינויים מהותיים בתשתיות בהתאם לגודל וצרכי המקום כך שהמתחם נותר במצב בטיחותי ירוד שאינו מתאים לקליטת מאות אלפי המתפללים בבטחה. כאשר ברור לכל כי מטבעו ואופיו של אירוע המתקיים באתר הפתוח לכל, אין בנמצא גורם שיכול למנוע או להגביל באופן מעשי את הבאים אליו, דבר המגביר את הדחיפות ההכרחית בהגדלת יכולת הקיבולת והסדרת תנאי הבטיחות והגישה באתר.
     
    חבר הכנסת אשר מפרט את הרכב הוועדה הראוי על פי הצעתו: "על פי הצעת החוק אותה הגשתי יחד עם חברי כנסת נוספים, הממשלה תמנה בראש הוועדה איש מעולם העשייה כדוגמת ראש עיר לשעבר, או אלוף פיקוד עורף בדימוס, לצד בכירים לשעבר מהמשטרה, כיבוי אש והצלה, מהנדס עיר בכיר, מהנדס בטיחות לאירועים המוניים, יועמ"ש שעבד במשרד ממשלתי מרכזי, זאת לצד אנשי דת והלכה בכירים האמונים על ההיבטים ההלכתיים והדתיים של המקום הקדוש. כמו כן ימונו נציגי ממשלה מהמשרדים הבאים: המשרד לשירותי דת, משרד האוצר ונציג בכיר ממינהל התיכנון -משרד הפנים.
     
    "ההבדל המעשי היחיד" הוא מחדד "שעל פי ההצעה הממשלתית בראש הועדה יעמוד שופט עליון או מחוזי ושכל חבריה ימונו על ידי נשיאת ביהמ"ש העליון ועל פי הצעת החוק שהגשתי יעמוד בראשות הועדה איש מקצוע עם ניסיון מוכח במערכות גדולות ומורכבות וחבריה כולל יו"ר ימונו על ידי הממשלה.
     
    "הפקדת סמכות מלאה בידי שופט בסוגיה זו היא שגיאה גם מהטעם המקצועי הפרקטי וגם מהטעם הערכי כשהמדובר במקום קדוש, ההתעקשות של גורמים פוליטיים שונים על ועדת חקירה ממלכתית כמשמעותה הלשונית מעניקה אולי כותרת יפה אך חוטאת למטרה שאליה אנו חותרים והיא חקר האירוע, הפקת לקחים וקידום מהיר של פתרון פיזי למקום".
     
    את מכתבו חתם ח"כ אשר: "לא נותר לי אלא לקוות שכרמטכ"ל לשעבר עתיר ניסיון המורגל בתחקירים מבצעיים אפקטיביים הקשורים לחיי אדם, תדע לקבל את ההחלטה הנכונה המבחינה בין עבודה מקצועית לכותרות רהב בין שיתוף פעולה חוצה מגזרים לבין ניגוח חסר תוחלת. זו חובתנו האמיתית למשפחות ההרוגים והפצועים, זו היא חובתנו לעם ישראל כולו".



    0 תגובות