מנדלבליט התייחס לסוגיית פיצול תפקיד היועמ"ש, והביע התנגדות

    ישראל רובין No Comments on מנדלבליט התייחס לסוגיית פיצול תפקיד היועמ"ש, והביע התנגדות

    היועמ"ש מנדלבליט בכנס באוניברסיטת בר אילן: "העובדה כי בקצה הפירמידה ניצב בעל תפקיד אחד, בעל נקודת מבט רחבה ומתכללת, מבטיחה את התאמת הסטנדרטים האכיפתיים לכללים המשפטיים המהותיים שחלים על הסיטואציה"

    צילום: דוברות משרד המשפטים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט התארח הערב (חמישי), בכנס של הפקולטה למשפטים בבר אילן והביע התנגדות לפיצול תפקיד היועמ"ש, מהלך אותו מקדם שר המשפטים הנכנס: "העובדה כי בקצה הפירמידה ניצב בעל תפקיד אחד, בעל נקודת מבט רחבה ומתכללת, מבטיחה את התאמת הסטנדרטים האכיפתיים לכללים המשפטיים המהותיים שחלים על הסיטואציה ומונעת אכיפת יתר שאינה תואמת את האתגרים המיוחדים של לחימה בטרור", אמר מנדלבליט.

    היועץ המשפטי לממשלה התייחס לפניית הרשות הפלסטינית לבית הדין הפלילי הבינ"ל בהאג לפתוח בהליכים נגד מדינת ישראל: "בהקשר זה לא למותר יהיה לשוב ולהזכיר את עמדתי העקרונית, כי בית הדין הפלילי הבין-לאומי נעדר כל סמכות בעניין זה. עמדה זו זכתה לתמיכה מצד מדינות מרכזיות ומומחים משפטיים בעלי שם".

    "בנוסף, מדינת ישראל היא דמוקרטיה חזקה בעלת מערכת משפט עצמאית ומקצועית, המחויבת לערכי היסוד של המשפט הבין-לאומי ופועלת לאורם. בראשה, עומד בית המשפט העליון שזוכה ליוקרה ולהערכה רבה בקרב מדינות העולם. לישראל מנגנונים אפקטיביים לבחינת טענות להפרות לכאורה של הדין הבין-לאומי, והיא יודעת לבחון באופן עצמאי טענות להפרות דין. גם מטעם זה אין כל מקום להתערבותו של בית הדין בעניינים המסורים לסמכותה הריבונית של מדינת ישראל".

    לדבריו "אנו עוקבים מקרוב אחר ההתפתחויות בזירת בית הדין ובזירות משפטיות אחרות ונפעל להעניק הגנה משפטית מקיפה וסיוע, ככל שיידרש, אל מול כל איום משפטי על אזרחי המדינה וחייליה שיתעורר בזירה הבינלאומית".

    מנדלבליט התייחס כאמור לסוגיית פיצול תפקיד היועמ"ש: "העובדה כי בקצה הפירמידה ניצב בעל תפקיד אחד, בעל נקודת מבט רחבה ומתכללת, מבטיחה את התאמת הסטנדרטים האכיפתיים לכללים המשפטיים המהותיים שחלים על הסיטואציה; מונעת אכיפת יתר שאינה תואמת את האתגרים המיוחדים של לחימה בטרור; ומהצד השני, גם מחזקת את המעמד של הייעוץ המשפטי כשבא לאכוף את הדין במטרה להבטיח את קיומו של שלטון החוק אף בעיתות לחימה".

    "בהתאם לכך, גם ועדת הבדיקה הממשלתית בראשות השופט טירקל עמדה בפניה השאלה האם נכון לפצל את הכובעים של הפצ"ר. הועדה דחתה טענות בדבר הצורך בפיצול כובעי הפצ"ר, וחלף זאת, גיבשה המלצות שונות לחיזוק עצמאותם של גופי התביעה בצבא, תחת תפיסה כוללת של כובע כפול למי שעומד בראש המערכת המשפטית הצבאית. וכל מי שחושב שאפשר להקיש מכך גם להקשרים אחרים, אקטואליים, איננו טועה בהכרח", הוסיף.



    0 תגובות