יו"ר הכנסת הנבחר מיקי לוי; לוין: "הגנת בתקיפות על מעמד הכנסת"

    ישראל רובין No Comments on יו"ר הכנסת הנבחר מיקי לוי; לוין: "הגנת בתקיפות על מעמד הכנסת"

    לאחר ההצבעה על יו"ר הכנסת, נבחר מועמד ממשלת השמאל – ח"כ מיקי לוי מיש עתיד שזכה לתמיכה גם מהרשימה הערבית המשותפת וקיבל 67 קולות. ח"כ מרגי קיבל 52 קולות

    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בתום ההצבעה על תפקיד יו"ר הכנסת, נבחר מועמד הקואליצייה ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) ליו"ר הכנסת החדש. לאחר שבהצבעה שמית זכה לרוב של 67 תומכים, לעומת ח"כ יעקב מרגי מועמד האופוזיציה זכה ל-52 תומכים.

    יו"ר הכנסת היוצא יריב לוין אמר בנאומו האחרון כיו"ר הכנסת, "אני מסיים היום את כהונתי כיושב ראש הכנסת. היתה לי זכות לשרת בתפקיד זה בתקופה מורכבת מאוד ומרובת אתגרים".

    לוין עמד על עמדתו הנחרצת להגנה כל כבודו של בית נבחרי הציבור, "היעד הראשון במעלה שהצבתי לעצמי היה להגן בתקיפות על מעמדה של הכנסת אל מול הפגיעה המתמשכת מצד הרשות השופטת. לראשונה מזה שנים ארוכות, קולה של הכנסת נשמע בנושא זה באופן חד וברור".

    עוד הוסיף, "הכנסת בהנהגתי לא הרכינה את ראשה בפני פסקי דין והחלטות שניתנו בחוסר סמכות. פעלתי בנחישות למען חיזוק הדמוקרטיה, למען שמירת עקרון הפרדת הרשויות ולמען יכולתה של הכנסת לבטא בהחלטותיה את רצון העם".

    לוין הוסיף כי פעל לשוויון מלא בין כלל חברי הכנסת, "כיושב ראש הכנסת ראיתי לעצמי חובה שלא לשכוח את הדרך בה אני מאמין. המשכתי ללכת בדרך זו ללא מורא. בד בבד, הקפדתי הקפדה יתרה כי הכנסת תהיה בית לכל אזרחי המדינה. עמדתי על כך שכל אחד מחברי הכנסת יזכה ליחס שווה והוגן, ויוכל לומר את דברו ולפעול בשליחות הציבור שבחר בו".

    בסיום דבריו אמר לוין, "אני מבקש לאחל הצלחה גדולה ליושב ראש הכנסת המיועד, חבר הכנסת מיקי לוי. אמשיך לשרת באמונה גדולה את אזרחי ישראל, את ציבור בוחריי, ואת הדרך בה אני מאמין, גם כחבר כנסת בשורות האופוזיציה".



    0 תגובות