לפיד ויתר על נאומו: "נזכר למה הגיע הזמן להחליף אתכם"

    אבי רבינא 2 Comment on לפיד ויתר על נאומו: "נזכר למה הגיע הזמן להחליף אתכם"

    ראש הממשלה החליפי המיועד ח"כ יאיר לפיד ויתר על נאומו לאחר נאומו של נפתלי בנט, לפיד עלה על הדוכן והסביר מדוע

    צילום: נועם מושקוביץ' דוברות הכנסת
    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה החליפי ושר החוץ המיועד ח"כ יאיר לפיד עלה לאחר נאומו של ראש הממשלה המיועד נפתלי בנט, בזחיחות של מנצחים וויתר על נאומו במליאת הכנסת וסיפר מדוע ויתר על נאומו החשוב.

    לפיד אמר במליאה, "אני אוותר על הנאום שתכננתי לשאת, עליתי הנה רק מסיבה אחת, אני רוצה לבקש סליחה מאימא שלי אימא שלי, בת 86. אנחנו לא בקלות מבקשים ממנה לעלות לירושלים ועשינו את זה כי בכך הנחתי שאתם תצליחו להתגבר על עצמכם ולנהוג בממלכתיות ברגע החשוב הזה, והיא תראה איך מתחלף שלטון".

    עוד הוסיף, "כשהיא נולדה עוד לא הייתה מדינת ישראל, לא היה לנו פרלמנט ורציתי שהיא תהיה גאה בהליך הדמוקרטי הישראלי. ובמקום זה היא וכל אזרח ישראלי אחר גם מתבייש בכם וגם נזכר למה הגיע הזמן להחליף אתכם".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      יאיר, לא אתה צריך לבקש סליחה מאמא שלך! אמא שלך צריכה לבקש סליחה מסבא שלה הגאון הרב שלמה זלמן קליין זצ"ל שהיה במשך שישים שנים אב בית דין בקהילת קדש סילאדי-טשעה והגליל (בטרנסילבניה). נכדו של הגאון רבי שמואל שמעלקא קליין זצ"ל, אב בי"ד בלקן,
      לאבא של אמא שלך (סבא שלך, יאיר) דוד גלעדי (קליין)היו שבעה-עשר אחים ואחיות
      איזה מזל היה לך שאתה צאצא של רבה של סילאג'צ'ה ולא של אחד כמותך! אחד כמוך הרי היה כבר אז מבקש לעקור את הכל, פועל לעצירת הילודה בעם היהודי, ואתה יאיר ברמת סבירות גבוה לא היית בכלל נולד, שלא לומר אם היה יוצא כבר אז חוק ברית הזוגיות ושאר חוקי סדום חולניים מבית מדרשך, לא היה שום זכר ושארית לבית אימך, ועכשיו שקמת וכינסת בחציפות את כל משנאי בני התורה, עם חוקים שלא באו אלא ללעוג ולבוש לערכם של לומדי התורה, אבדה התקווה שלך ושל חבריך, וכפי שכתב סבא רבא שלך בספר "ליקוטי שלמה ספר האסיף" , בפרשת נח, בעניין כבוד לחכמים לומדי התורה והצדיקים:
      אמנם הקדוש ברוך הוא מצפה לתשובתם של רשעים… אמנם אם אין להשם יתברך שום ציפיה לזה שהרשעים יחזרו בתשובה, מה לו להמתין עוד, אז הקדוש ברוך הוא מאבד אותם, ועל זה נאמר (משלי יא,י) – באבד רשעים רנה. …. כל זמן אשר עם השם מכבדים נביאיהם וצדיקיהם וחכמיהם… אז יש להקדוש ברוך הוא לצפות שהרשע ישוב בתשובה.. אמנם אם אין הצדיק מכובד אצל הרשע כלל, ואדרבא נמבז ונמאס הוא אצלוף אז בודאי אין שום שיפיה להקדוש ברוך הוא שהרשע יחזור בתשובה…"
      ועל טענתך יאיר, בדבר היות בני התורה פרזיטים כשלונך ולשון חבריך, אדרבה יבואו דברי זקנך ויאמרו מי נסמך על מי ומי הוא נטל על מי: "והנה יש ערבות לטובה ויש ערבות לרעה. דהנה זכותם של הצדיקים מגין על הרשעים ובעון הרשעים הצדיקים נתפסים" (ספר צרור החיים, דרוש לחג הסוכות עמוד תקס"א).
      יאיר, זכותם של זקניך וזכות הצדיקים בני דורם ושבכל הדורות יעמדו לנו ויצילו אותנו ממך ומחבריך!

    2. 1

      אולי כדאי שאיזה חבר כנסת יקריא לו מידי יום על בימת הכנסת דבר תורה מהספרים הק' "צרור החיים" ו"ליקוטי שלמה" כדי להזכיר לו מה היא היהדות המקורית, ומי צריך להתבייש ממי.