הקהילה התימנית חגגה בפאר והדר את כניסתם למשכן הקבע | סיקור נרחב

    ארי טננבוים No Comments on הקהילה התימנית חגגה בפאר והדר את כניסתם למשכן הקבע | סיקור נרחב
    9:29
    19.03.24
    התעוררות No Comments on צחוק זה בריא; אבל יש גבולות | פינת אימא מאיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כינוס מרגש ורב רושם, נערך ביום שלישי האחרון כ"ח סיון תשפ"א, בקהילת חניכי הישיבות 'עוד יוסף חי' בעיר אלעד. בסיפוק ובשמחה מסכמים בני הקהילה, ידידיה ומכריה, את כינוס וועידת 'לנצח נצחים' השלישית לטובת השלמת וגמר בניית היכל בית ה', כאשר מאות מבני הקהילה וידידיה ותומכיה הסבו סביב שולחנות ערוכים כיד המלך.

    מזה תקופה ארוכה שוקדים בני הקהילה וקברניטיה להתעסק בקדשים, בבניית בית הכנסת ובית המדרש במרכז העיר אלעד, לפאר ולרומם בית ה'. בימים אלו הם מבשרים על אכלוס בניין בית המדרש בשלימותו בקרוב. וועידת "לנצח נצחים" זו האחרונה, כקודמיה, חרטה על דגלה את המטרה להביא לאכלוס הבניין עד ראש השנה הבעל"ט. במטרה לכסות את העלויות הנוספות, הנדרשות להשלמת הבניין.

    את האירוע פיארו בנוכחותם גדולי ישראל, רבנים ואישי ציבור, בין המשתתפים הנכבדים נשאו דברי ברכה לבני הקהילה הנכבדה ורבניה, נשיא הקהילה הגאון הגדול רבי פנחס קורח שליט"א ראש בית המדרש שערי הלכה בבני ברק, והגאון הגדול רבי שלמה מחפוד שליט"א גאב"ד בד"ץ יורה דעה. בין היתר נשאו דברים ברום מעלת ההשתתפות בבניית בית ה', ואף העתירו דברים בשבח הקהילה, קהילת בני התורה החשובה על כלל מעלותיה. במהלך הערב הופיע ראש עיריית אלעד הרב ישראל פרוש, אשר כדרכו הלהיב את הציבור על הזכות הגדולה והנפלאה להיות שותפים בבניית היכל ה' זה. דבריו עשו רושם על הציבור שנענה לבקשתו בחפץ לב בתרומות הגונות.

    בשיחה מיוחדת ל'המאורות', מגולל גבאי בית המדרש הרב דוד ימיני: "מאז שנת ה'תשס"ד, לאחר שבסייעתא דשמיא הקהילה קרמה עור וגידים, ומהווה כיום אחת מהקהילות החשובות ביותר לבני התורה בעדת תימן בעיר אלעד, זכינו לבנות את בניין בית ה', מפואר ומורחב, ומזה תקופה פנינו אל המטרה הקדושה – להשלים במהרה את פנים בית הכנסת, פנים בית המדרש ועזרת הנשים, על מנת שקולות התורה והתפילה יחלו להישמע בהם במשך כל ימות השבוע. מזה תקופה בעיצומם של עבודות הגמר, וכבר לימדונו רבותינו ז"ל כי 'אין המצווה נקראת אלא על שם גומרה', כי בעת הסיום מתגברים העיכובים והמניעות, על מנת שלא להגיע להשלמת המצווה. אך בס"ד אנו מלאים התרגשות שבכינוס חשוב זה זכינו לברך על המוגמר הודות להשתדלותם של כל ידידי ותומכי הקהילה הנכבדים. ואנו תפילה, שכשם שזכינו עד עתה לעזר וסייעתא דשמיא מרובים, ע"י ששלח לנו הקב"ה עוזרים ומסייעים רבים, כן יעזרנו ויסייענו גם לעת הגמר על מנת שנוכל במהרה לברך על המוגמר" – מסיים את דבריו המרגשים.

    בני הקהילה מבקשים להודות לכבוד האברכים החשובים הרה"ג רבי ערן בגריש שליט"א, והרה"ג רבי דוד ימיני שליט"א, על התמסרותם התמידית למען באי בית המדרש, ובפרט על הפקת ערב חשוב זה, והמאמצים המרובים לאכלוס בית המדרש בפאר והדר בקרוב. על תכנון הוועידה והפקתה בטיב האיכות והשלימות, הופקדה חברת .E.M הפקות של ר' שמואל מכלוביץ הי"ו, החברה שמלווה את הקהילה מתחילת הקמת הבניין, ובכל המגביות שנערכו.

    בשעת ליל מאוחרת ננעלה הוועידה, לא לפני שמסכי הענק הראו על הגעה ליעד המגבית, וכך ננעלה הוועידה המרגשת, בתפילה לקל עליון נורא עלילה, בורא עולם בקניין השלם זה הבניין.

    צילומים: מכון המאורות.



    0 תגובות