לפיד ינאם: "גם הויכוח הכי לוהט, לא יהפוך אותנו לאויבים"

    אבי רבינא No Comments on לפיד ינאם: "גם הויכוח הכי לוהט, לא יהפוך אותנו לאויבים"

    לפיד צפוי לנאום לאחר השבעת הממשלה: "גם הדיעה הכי נחרצת, גם הויכוח הכי לוהט, לא יהפוך אותנו לאוייבים. אנחנו לא ניתן לקיצוניות להרוס את היכולת שלנו לדבר אחד עם השני, ולפעול יחד למען מדינת ישראל"

    צילום: דוברות הכנסת -שמוליק גרוסמן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה החליפי המיועד, יאיר לפיד ינאם היום גם הוא במליאת הכנסת לאחר השבעת הממשלה. בנאומו ידגיש לפיד את חשיבותו של איחוי השסע הפוליטי בחברה הישראלית והצורך הדחוף של מדינת ישראל בממשלה מתפקדת.

    לפיד ידגיש שהוא סומך על ראש הממשלה הנכנס נפתלי בנט ובטוח שהוא יעשה דברים גדולים למען עם ישראל.

    מתוך הנאום: "גם הדיעה הכי נחרצת, גם הויכוח הכי לוהט, לא יהפוך אותנו לאוייבים. אנחנו לא ניתן לקיצוניות להרוס את היכולת שלנו לדבר אחד עם השני, ולפעול יחד למען מדינת ישראל".

    מוקדם יותר פורסמו קטעים מנאומו של ראש הממשלה המיועד, נפתלי בנט. בנט צפוי לתקוף בנאומו הראשון היום כראש הממשלה את כוונת ממשל ביידן לחזור להסכם הגרעין עם איראן ולהמשיך בקו התקיף שהוביל בשנים האחרונות ראש הממשלה נתניהו. עם זאת הוא ישדר מסר חיובי כלפי ממשל ביידן ויודה לנשיא האמריקני על התמיכה בישראל במהלך מבצע שומר החומות.

    כמו כן מסתמן כי בנאומו במליאת הכנסת, יפנה בנט בפניה ישירה לציבור החרדי, ויאמר כי על אף שהמפלגות החרדיות בחרו שלא להצטרף לקואליציה, הציבור החרדי מיוצג והממשלה מחויבת לו. בנט ידגיש את הסיוע שיוענק לציבור החרדי בממשלה המוקמת אל מול המצוקות השונות, בראשן בתחום התעסוקה והדיור, בדגש על קידום הקמת ערים חרדיות חדשות.

    בנט שתקף את מנהיגי המפלגות החרדיות על יחסם לוועדת החקירה הממלכתית בנוגע לאסון מירון יתייחס ככל הנראה גם לכך. בניגוד לתפיסה החרדית המקובלת שהשתקפה במשאל קול חי אודות העמדה החרדית על ועדת חקירה לאסון הנורא בהר מירון התפיסה הנתפסת בחוסר הבנה בקואליציה המוקמת כי במגזר החרדית סוברים שראוי להקים ועדת חקירה ממלכתית ולא ועדת חקירה אפקטיבית כפי שמקדמת הנציגות החרדית.

    בנאום תיכלל גם התייחסות לנושא השבויים והנעדרים ברצועת עזה. בנט יפנה למשפחות גולדין ושאול, ולמשפחות מניגסטו וסייד, ויביע מחויבות להשבת חללי צה"ל ואזרחי ישראל שנמצאים בידי חמאס. קטע שהודלף מתוך הנאום: "הרמתי את ידי בקבינט בהצבעה בה שלחנו את הדר ואורון ז"ל להילחם למעננו במבצע צוק איתן. אני רואה בהשבתם חובה מקודשת, שיש לקיימה מתוך אחריות".

    כזכור, עמדה ימנית-מסורתית נוספת שידר במהלך שעות הבוקר נפתלי בנט כאשר פרסם תמונה שלו מתפילת שחרית שנועדה ככל הנראה להעביר מסר מרוכך לאזרחי ישראל המסורתיים והדתיים החוששים ממשלת השמאל החילונית שמוקמת על ידו, ובצידה ציטט את פסוקי ברכת הכהנים.

    בנט ולפיד הגיעו למשכן הכנסת, ובשעה זו מתכנסים עם ראשי סיעות הקואליציה לקראת המליאה ב-16:00.



    0 תגובות