הסיפור המרומם מאחורי דיוקנו של רבי יעקב דוד מרדומסק

    ארי טננבוים 3 Comment on הסיפור המרומם מאחורי דיוקנו של רבי יעקב דוד מרדומסק

    "כיום אני יכול לומר, אחרי עשרות ציורי צדיקים, שזה היה הציור הכי מורכב שציירתי" מספר הצייר שניאור ליפסקר שצייר את דיוקנו של רבי יעקב דוד מרדומסק | מיהו אותו רבי ומדוע בחרו לייצר את דמותו?

    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צייר נולד. כוכב עולה בשמי ציורי אדמו"רי ורבנים, מוכיח כושר נדיר ויצירות משובחות.

    מדובר בצייר שניאור זלמן ליפסקר שלקח על עצמו לחדש ולרענן תמונות של רבנים אדמו"רים וצדיקים מהדורות הקודמים ולהפוך את הציור לאיכותי ומדהים.

    אחד הציורים הראשונים שעליו החליט לעבוד הצייר שניאור ליפסקר היה בדמות מרתקת בעולם הרבני של צדיקי פולין לפני שלושה דורות והוא הגה"ק רבי יעקב דוד מראדומסק זצ"ל שנפטר בפולין לפני כמאה שנים.

    כיצד נותרה תמונה מהצדיק רבי יעקב מראדומסק שהיה ידוע בפולין כ"שר הרפואה", לאור בקשתו של מרן ה"ישמח ישראל" מאלכסנדר זי"ע קודם פטירתו ש"לבקשת רפואה ילכו לר' יעקב דוד ראדומסקער ובעז"ה יוושעו"?

    הסיבה לכך, מסביר נינו הרב שבתי ויינטראוב יו"ר מכון באהלי צדיקים, שרבי יעקב דוד מראדומסק היה אמור לעלות לארץ ישראל, לאחר שבנו הצדיק הירושלמי הנודע כגדול מעתיקי השמועה בעולם החסידות רבי נח גד ויינטראוב זצ"ל עלה לפניו בעקבות הוראתו לעלות לארץ ישראל והיה אמור בהמשך לעלות את אביו הקדוש.

    "לצורך כך סבי רבי נח גד זצ"ל הכין תמונת פספורט לאביו והיו כבר כל האישורים הנדרשים, אולם לא הספיק לעלות כי נפטר מיד לאחר מכן ולא הספיק לעלות. בזכות כך נותרה מזכרת נצח תמונה בודדת מדמותו העילאית הקדושה והטהורה של רבי יעקב דוד מראדומסק.

    אגב פטירתו של רבי יעקב דוד מראדומסק הייתה ביום שבו נולד כ' בניסן תרפ"ד והמילים האחרונות שאמר לפני שעצם את עיניו "עשו תשובה", וכך יצאה נשמתו בטהרה. רבי יעקב דוד מראדומסק טמון בסמוך לציון של התפארת שלמה מראדומסק זי"ע.

    "כבר זמן רב שראינו צורך לרענן את התמונה בציור מיוחד שישקף את דמותו הקדושה, לאור בקשת רבים לתלות את תמונתו הקדושה ובפרט בקרב אלפי צאצאיו הפזורים ברחבי תבל, ובחרנו בצייר המיוחד שניאור ליפסקר שהוכיח כישרון נדיר בלתי רגיל בציור דמותו שזהה מאד לתמונה המקורית.

    הצייר שניאור ליפסקר התרגש מאד ובראיון מיוחד הוא אומר לקול חי: "ידעתי שאני עומד לצייר דמות קדושה ומרתקת שהייתה ידועה בכל פולין של הזמנים ההם כקדוש אבל לא דמיינתי את גודל האתגר. כיום אני יכול לומר, אחרי עשרות ציורי צדיקים, שזה היה הציור הכי מורכב שציירתי. האתגר הגדול היה להעביר את מבטו החודר בציור. זה לקח עשרות שעות עבודה, אבל בסוף הצלחנו. וזה היה שווה הכל".

    "כצייר שמצייר דיוקנאות של אדמורי״ם ורבנים מכל החוגים והחצרות" הוא אומר. "אני מקפיד בשעת הציור לשמוע אך ורק ניגונים טהורים, כדי לזכך את הלב ולצייר את הציור מתוך כוונה טהורה. כי הציור הזה יפאר בתים של יהודים, וישפיע על דורות ישרים שיגדלו לאורם".

    צפו בתוצאה:



    3 תגובות

    מיין תגובות