משביעים ממשלה: הקשיים, המורדים והמתקפות | כל הפרטים

    אבי רבינא No Comments on משביעים ממשלה: הקשיים, המורדים והמתקפות | כל הפרטים

    בנט פרסם תמונה שלו מעתיר בתפילה להצלחה בתפקיד, ח"כ אמילי מואטי אושפזה אך צפויה להגיע להצבעה, ח"כ סעיד אלחרומי מרע"מ מאיים שלא לתמוך והרשימה המשותפת צפויה להימנע | כל הפרטים בדרך למהלך הפוליטי ההיסטורי

    נפתלי בנט צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לקראת השבעת הממשלה בראשותו: ראש הממשלה המיועד, נפתלי בנט פרסם הבוקר תמונה מתפילת שחרית וצירף את הפסוק: "יְבָרֶכְךָ ה' וְיִשְׁמְרֶךָ, יָאֵר ה' פָּנָיו אֵלֶיךָ וִיחֻנֶּךָּ, יִשָּׂא ה' פָּנָיו אֵלֶיךָ וְיָשֵׂם לְךָ שָׁלוֹם".

    בנט בתפילת הבוקר | מתוך דף הטוויטר של נפתלי בנט

    ראש הממשלה היוצא בנימין נתניהו, שצפוי לסיים את תפקידו היום שעה 16:00, עם השבעת הממשלה החדשה כתב הבוקר: "ג' תמוז ואני נזכר בדברים שאמר לי הרבי מליובאוויטש: 'אתה תצטרך להיאבק עם 119 אנשים, בוודאי לא תתרשם מזה כיוון שהקב"ה בצד הזה. ברכה והצלחה, נתינה של הקב"ה ברכה והצלחה'".

    ראש הממשלה נתניהו והרבי מליובאוויטש | מתוך דף הטוויטר של בנימין נתניהו

    בערוץ 20 דווח כי השכנים של בנט ברעננה לא מרוצים מהמצב החדש: "שילך לירושלים, אנחנו רק רוצים חיים שקטים. בשביל הנוחות שלו הוא מוכר את חיי השגרה שלנו. מחסומים, אבטחה, בלגאן, אנחנו לא רוצים את זה. נעשה לנו עוול".

    בתוך כך, קשיים בדרך להשבעת הממשלה: ח"כ אמילי מואטי מהעבודה אושפזה בבית חולים בשל תופעת לוואי של טיפול. עם זאת, היא אמורה להגיע להצביע ולחזור לאשפוז.

    קשיים נוספים: ח"כ סעיד אלח'רומי מרע"ם מאיים לא לתמוך בממשלה בעקבות סעיף בעייתי בהסכמים הקואליציוניים. מדובר על סעיף 19, ובעיקר תת-סעיף ג' שמתייחס לבניה לא חוקית. ח"כ סעיד אל-ח'רומי אמר בשיחות סגורות בימים האחרונים: "אני לא יכול להסביר לתושבים בנגב שאני חלק מהקואליציה כשדחפורים עולים על בתיהם". ההערכה היא שאם לא תושג הסכמה, אל-ח'רומי יימנע בהצבעה – ולא יתנגד. כך פורסם ב'כאן חדשות'.

    על רקע זה, רע"מ תתכנס לישיבת סיעה בכנסת בשעה 13:00, גורם במפלגה: "נשמע את הטענות, נראה אם עמדו בהסכמים או עבדו עלינו, ונקבל החלטה משותפת".

    יצויין כי סיעות חד"ש ותע"ל מהרשימה המשותפת צפויות להימנע הערב בהצבעה כדי לסייע לגוש השינוי להעביר ממשלה גם אם יהיו מורדים. גם ח"כ אלי אבידר מישראל ביתנו, שהכריז מרד לאחר שהתאכזב מכך שלא קיבל תפקיד משמעותי – צפוי לתמוך בהצבעה על הקמת הממשלה. יו"ר סיעת ש"ס בכנסת ח"כ מיכאל מלכיאלי פנה במכתב לקצין הכנסת יוסי גרף בבקשה להצמיד אבטחה לח"כ אלי אבידר בעקבות פרישתו ממפלגת 'ישראל ביתנו'.

    בליכוד תקפו את הממשלה החדשה: "לראשונה בתולדות המדינה וכדי להיות ראש ממשלה עם 6 מנדטים בנט מקים את ממשלת ההונאה שלו בהימנעות הרשימה המשותפת שתומכת במחבלים ומתנגדת להיותה של ישראל מדינה יהודית ודמוקרטית. אין גבול לבושה".

    פעילי 'ליכוד' קוראים לחברי האופוזיציה העתידיים, ח"כ מהליכוד להחרים את אירוע ההשבעה של הכנסת הנכנסת מפני ש"הוקמה בגניבה". גורם בליכוד אמר כי בקרב גוש הליכוד מתכוונים לדון באפשרות הזאת במהלך היום.

    מבוכה לאקוניס: השר לשיתוף פעולה אזורי אופיר אקוניס נשאל היום בגלצ על מינויו של עיסאווי פריג' לתפקיד ואמר "המשרד הזה היה צריך להיסגר מזמן, הוא נולד כחטא וכאתנן פוליטי. הייתי מצפה מ'ממשלת שינוי' לכאורה לא לקיים משרדים שלשיטתם לא היו צריכים להתקיים".

    השר לשיתוף פעולה אזורי המיועד, עיסאווי פריג' הגיב לאקוניס: "הבנתי שאופיר אקוניס נזכר היום שהמשרד בראשו עמד עד היום הוא למעשה מיותר. אם כך, יהיה גם מיותר שניפגש, כי אין טעם בחפיפה עם מי שאומר שלא עשה כלום בתפקידו".

    היום: הממשלה ה-36 תושבע במליאת הכנסת ותתחיל את כהונתה

    ביקורת רבה נשמעה היום גם על כניסתה הצפויה של עו"ד גבי לסקי ממרצ לכנסת, במסגרת החוק הנורבגי. לסקי, מקום 8 במפלגה ייצגה בתפקידה כעורכת דין את המחבלת עאהד תמימי ואת גוש שלום בעתירה להחרמת מוצרים מההתנחלויות.

    חה"כ עמיחי שיקלי מימינה, שהודיע לפני מספר שבועות כי יצביע נגד הממשלה, כתב: "מפלגה ציונית ללא ספק. תגידו שלום לשותפה החדשה של בנט וגדעון. גבי לסקי, סנגוריתם של שונאי ישראל, שצפויה להיכנס לכנסת במסגרת החוק הנורווגי מטעם מרצ. לאן נוליך את החרפה".

    מקלב: "ליברמן ולפיד סגורים מזמן; לא יכולנו להכנס לממשלה"

    בדרך לאופוזיציה: המפלגות החרדיות יהדות התורה וש"ס, יקיימו היום ישיבת סיעה משותפת בכנסת בשעה 14:00.

    ח"כ יעקב מרגי מש"ס מתח היום ביקורת על שלא עמדו לימינו של גנץ ולא הכריחו את נתניהו לקיים את הרוטציה: "אמרתי מלכתחילה שנעשתה טעות בהתנהלות מול בני גנץ. כחול לבן הייתה מורכבת מחומר אנושי טוב שאפשר היה לעבוד איתו, אם היה קצת אורך רוח ולא קוצר רוח פוליטי".

    גם ח"כ ישראל אייכלר מיהדות התורה מתח ביקורת על התנהלות המפלגות החרדיות בהליכה אחר נתניהו בכל מחיר: "אסור היה להמר על עתיד עולם התורה באשליות נתניהו".

    משאל נרחב שעלה באתר 'קול חי' ובדק את רחשי דעת הקהל החרדית לקראת הקמת הממשלה החדשה של מפלגות השמאל בראשות איש הימין נפתלי בנט יו"ר סיעת ימינה, מגלה את הלכי הרוח בציבור החרדי. מתוצאות המשאל עולה, כי 96% לא מרוצים מהממשלה החדשה, 74% מוטרדים מפגיעה בענייני הדת, 86% לא מאמינים לבנט שימנע פגיעה בדת.



    0 תגובות