- רדיו קול חי - -

ארבעה עשר עצורים במהומות שעורר בן גביר בשער שכם

דוברות המשטרה מחוז ירושלים מעדכנים כי כוחות המשטרה ולוחמי משמר הגבול הפועלים בשער שכם, עצרו שלושה חשודים בתקיפת צוות תקשורת. כוחות המשטרה ולוחמי משמר הגבול, עצרו שלושה חשודים בגין תקיפת צוות תקשורת בשער שכם, בכך שירקו על הכתב ודחפו אותו ואת הצלם שהיה עמו.

כוחות המשטרה ולוחמי משמר הגבול שפעלו במקום להשבת הסדר סמוך לשער שכם, איתרו את המעורבים שנעצרו והועברו להמשך החקירה. כוחות המשטרה שפעלו לפיזורם של המתפרעים תוך שימוש באמצעים עצרו ארבעה עשר חשודים והם הועברו לחקירה במשטרה. בשלב זה, הושב הסדר והמפגינים התפזרו מהמקום.

במקביל, צעיר שהשליך אבנים ובקבוק תבערה לעבר רכב בשכונת א-טור במזרח ירושלים ונעצר על ידי שוטרים ולוחמי משמר הגבול. כוחות משטרה ומשמר הגבול עצרו לפני זמן קצר חשוד קטין כבן 16 לאחר שעל פי החשד יידה אבנים והשליך בקבוק תבערה לעבר רכב שחלף במקום וכתוצאה מכך נגרם נזק לרכב.

בפעילות חקירתית בעקבות האירוע נודע זהות החשוד במעשה וכוחות המשטרה ומג"ב הגיעו לביתו ועצרו אותו לחקירה. הן רק אתמול בוצע מעצר נוסף באותו בית לאחר שכוחות משטרה עצרו אתמול חשוד כבן 19, אחיו של הקטין, המתגורר אף הוא במקום בחשד לעבירות סדר ציבורי.

כזכור אירועי הפרת הסדר החלו לאחר שחה"כ איתמר בן גביר הגיע לשעם שכם ונופף בדגל לאחר שסורב לערוך צעדת דגלים במתווה הצעדה המקובלת ביום ירושלים שהתבטלה השנה בשל איומי חמאס. "הגעתי לכאן כדי לומר למפכ"ל כושל שההחלטה שלו היא ביזיון למדינת ישראל. הייתי מצפה שגם ראש הממשלה יתערב", אמר בן גביר. "הגישה הזו שחבר כנסת לא יכול לצעוד בתוך העיר העתיקה, מאה מטר מהרכבת הקלה – היא גישה של התקפלות וניצחון של החמאס".

לגבי החלטת בג"ץ אמר בן גביר: "אין לי ספק שאם הייתי עופר כסיף, תוך שעה השופטים היו מקיימים דיון. לא באתי להתעמת עם שוטרים, אבל באתי להגיד שירושלים שלנו. לא אפר את החלטות המשטרה למרות שלדעתי הן החלטות לא חוקיות".