דרעי במתקפה: "סער הסכים לשבת עם נתניהו אבל בנט טירפד"

    חדשות קול חי No Comments on דרעי במתקפה: "סער הסכים לשבת עם נתניהו אבל בנט טירפד"

    יו"ר ש"ס, שר הפנים היוצא אריה דרעי בריאיון לוחמני ב'קול חי' בו הוא חושף בקולו כי זו הייתה טעות להודיע כי הוא פורש מהכנסת : "בנט ושקד השאירו את ממשלת השמאל על השולחן כל הזמן | בהתחלה אנחנו לא זיהינו את את זה. היחידי שהבין את זה היה נתניהו | בחמישי סער הסכים להיות ראשון ברוטציה, במוצאי שבת היינו אמורים להכריז על זה, ובנט טירפד את זה" | האזינו:

    אריה דרעי צילום: פלאש 90
    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: פלאש 90

    יו"ר ש"ס, שר הפנים היוצא אריה דרעי, מסביר את הזעקה נגד הממשלה החדשה: "ההסכמים שהתפרסמו השבוע זו ממשלה של לפיד. נתנו לבנט לקבל שיירה מאובטחת של ראש הממשלה אבל הם אלה שמנהלים אותה. הוא לא יוכל לנהל שום דבר בפועל. ההסכמים הללו תקדימיים בפירוט כל כך גדול בנושאי דת ומדינה, בנושא טהרת המשפחה, הייחוס, הגיור השבת, ועוד. אפילו אם לא מתכוונים לקיים. עצם החתימות על הסכמים מתריסים כאלה שמניחים אותם על שולחן הכנסת".

    בשיחה עם יעקב ריבלין ואבי בלום בפילפוליטיקה, אמר דרעי: "ההפתעה של חברי, בעיקר של ליצמן, שהיה בידידות קרובה עם בנט, שהוא דיבר איתו כל הזמן והוא אמר לו שאין כזה דבר, שלא תהיה פגיעה בסטטוס קוו".

    "אנשי בנט מנסים להרגיע אותנו ואומרים יש לנו סמכות וטו", מוסיף דרעי. "אפילו ההסכם שחתומה עליו ימינה הוא מתריס נגד הדת, בנושא הגיור הם אומרים שהם בעד גיור, אמנם כביכול כהלכה – אבל שגם רבני ערים יוכלו לנהל אותו. אנחנו יודעים כמה כל גדולי ישראל הבינו מה הסכנה הגדולה שכל רב עיר יוכל לגייר, ואנחנו יודעים בדיוק איזה רבנים ערים יש בחלק מהערים בישראל והמשמעות של זה היא שאי אפשר לסמוך יותר על ספרי היוחסין של הרבנות".

    עוד הוסיף דרעי: "הם הולכים על מתווה הכותל מורחב עוד יותר, הם תומכים במתווה הגיוס של ליברמן. עכשיו הם אומרים שלגבי תחבורה ציבורית שמופיע בחלק מההסכמים עם מפלגות אחרות – הם יתנגדו. למה שאני יסמוך עליהם? למה שאני יאמין להם. הם הבטיחו שלא ישבו עם השמאל, עם לפיד, עם מרצ – והם הפרו הכל".

    "אפשר ללמד זכות ולומר שהם רצו להציל את המדינה מבחירות, אבל בנט ושקד יודעים יותר טוב מכל אחד אחר שלמחרת הבחירות, אם הם היו מכריזים שהם בגוש הימין, אם הם היו מכריזים שאין אופציה של ממשלת ימין ולא אופציה של בחירות – הייתה לנו ממשלה", טוען שר הפנים היוצא.

    לדבריו: "הם השאירו את ממשלת השמאל על השולחן כל הזמן. בהתחלה אנחנו לא זיהינו את את זה. היחידי שהבין את זה, אני חייב להודות היה נתניהו. בחמישי סער הסכים להיות ראשון ברוטציה, במוצאי שבת היינו אמורים להכריז על זה, ובנט טירפד את זה".

    על התמיכה החרדית: לא קיבלתי הצעה כזאת, אפילו ליברמן אמר שאין מצב שהחרדים ייכנסו. איילת שקד אמרה שאין אפשרות שהנציגות החרדית תיפרד מנתניהו, אבל יש להם אחיזה בציבור ואחרי זה הם יכולים לשתף פעולה. אנחנו נפעל ונילחם בחברי הכנסת בקואליציה, הקואליציה הזאת מאוד שבירה אנחנו נדאג לכסף ששייך לכולנו ונסייע לציבור שלנו".

    דרעי חושף כי הוא לא עוזב את הפוליטיקה לפחות לא בשלב של חודשי הבחירות הראשונים. "הבנתי שזו הייתה טעות לחשוב ככה, צריך ללכד את המפלגה בתקופה קשה כמו זו שהולכת להיות מוקמת".



    0 תגובות