רשו"ת הביקורת – מבקר המדינה 2021 \\ אריאל שרפר

    אריאל שרפר No Comments on רשו"ת הביקורת – מבקר המדינה 2021 \\ אריאל שרפר

    בשל העובדה שקוראי הטור לא שלחו עד היום שאלות למבקר-התקבלה החלטה אמיצה לעשות זאת בעצמו וגם להשיב בביקורת בונה ומשאירה חומר למחשבה | קבלו שלוש שאלות על המצב עם שלוש תשובות ביקורתיות ושאלה אחת פתוחה שאין עליה מענה: מה יהיה

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שאלה: האם צריך לשמוח בהקמת ממשלה גם אם לא מסכימים עם עמדותיה?

    תשובת מבקר המדינה:
    1. ולשמחה מה זו עושה? השמחה צריכה לבוא ממקום אמיתי ומשמעותי ויש הרבה מאד מאוכזבים הטוענים שאמת זה דבר חסר משמעות בהקשר לממשלת ה-לא ברור איך להגדיר אותה- של בנט ולפיד.

    אם כבר צריך לעשות משהו במקום לשמוח זה להאמין שאם אפשר לקלקל- אז גם אפשר לתקן ולהתפלל שהחבורה הלא ברורה שהתגבשה מסיבותיה שלה להנהיג את המדינה לא תקלקל דברים טובים שקיימים ובעיקר לא תגרום חוסר שמחה לציבור שלם שלא מהווה חלק ממנה.

    זה מוביל אותי לחלק השני של התשובה…

    2. כל אדם שמאמין בקב"ה אך גם בדמוקרטיה צריך לשמוח שדברים מתנהלים בצורה טובה בסך הכל- אבל גם כשנדמה בטעות שלא הכל קורה כמו שרוצים- אסור לאבד את האמונה או את העשתונות.

    חשוב גם לדעת לקרוא נכון את המצב שעכשיו ולשים לב לפרטים הקטנים.

    למשל- הכוחות שחברו יחדיו לגוש שבהחלט אין חטא לאמת אם נקרא לו "רק לא ביבי"- כינו את הממשלה העתידית "ממשלת השינוי".

    בנט ולפיד בשולי חתימת ההסכם בכפר המכבייה

    באדיבות המצלם

    בעלי הזיכרון המצוין בוודאי זוכרים שפעם הייתה במפה הפוליטית מפלגה ושמה שינוי, ומייסדה היה אבא של מייסד הממשלה הבאה עלינו למשהו לא ברור(כי תלוי את מי שואלים אם זה לטובה או לרעה) הלא הוא יוסף טומי לפיד ז"ל שקו היסוד העיקרי של מפלגת שינוי היה כזכור הקמת קואליציה נטולת חרדים- ממש כפי שעשה ממשיך דרכו האידאולוגית מר עיוות ליברמן שדרש לפני כל תיק ותפקיד שלא יהיו חרדים בממשלת בנט-לפיד. וקיבל.

    איך בדיוק אפשר לשמוח על כך שממשלה המכנה עצמה "ממשלת אחדות" משאירה מחוץ לקווי היסוד שלה המוני אזרחים שומרי תורה ומצוות ועוד כוללת בקווי היסוד שלה סעיפים אנטי דתיים שאמורים היו לגרום לחובשי הכיפה שחברים בה חוסר נוחות וייסורי מצפון- אבל כמה טוב שנפגשו אברהם-"אני אחיך אל תשכח"- פריד החרדי ואביב- "סליחה אם פגעתי בדתיים מבורות"- גפן החילוני כדי לרכך ולהעלים את כל הלבטים של ח"כ אורבך שהכריע את הכף ושמח על כך שאנו חיים במציאות חדשה של "וגר זאב אלקין עם כבש עבאס" בדיר בלק ובלעם הרשע – וביחד הם "מברכים" את עם ישראל בממשלה חדשה.

    בשורה התחתונה של התשובה לשאלה מורכבת כמעט כמו הממשלה שתישבע (ויש כאלה המקווים שלשווא) שתדאג לכולם במידה שווה, אולי הסיבה היחידה לשמוח היא שאחרי ארבע מערכות בחירות שלא צלחו בשנתיים וקצת תהיה לישראל ממשלה אחרת מכל אלה שידענו עד היום כשהשינוי הגדול הוא האדם העומד בראשה.
    האם תהיה טובה? האם תצלח דרכה? האם תגרום נזק או דווקא תביא תקווה חדשה?

    למנהיגים חדשים נהוג לתת מאה ימים של חסד. כאן בארץ הקודש- אולי יתנו לבנט מאה דקות וגם זה כנראה ציפייה אופטימית מדי…

    שאלה: למה הנציגים החרדים בכנסת כועסים על המצב שנוצר והאם זו תגובה מוצדקת?

    תשובת מבקר המדינה:
    1. למה החרדים כועסים? איך אפשר שלא יכעסו?! הם חשים שעשו להם תרגילים מסריחים יותר מדגים שבדרכם להפוך לגפילטע, מרגישים מרומים ממישהו שראו בו עד לא מזמן שותף לדרך והיום הוא חובר לגדולי אויביהם מהעבר, ובכלל- הפוליטיקה זה עסק מכעיס ולא רק מכניס.

    אז נכון שכל הכועס כאילו עבד עבודה זרה- אבל החרדים כועסים רק למראית עין כדי להראות לכולם עד כמה השותפות עם העבודה תהיה לזרא.

    במציאות הרווחת בחדרי חרדים אין בכלל סיבה לכעסים. הרי החרדים כבר היו בסרט האימה המציאותי "ברית האחים הממורמרים 1" ועכשיו הם מתכוננים בלית ברירה לסרט ההמשך שיהיה לדעתם גרוע בהרבה מהראשון ותקוותם שיהיה הרבה יותר קצר ממנו.

    אסור לשכוח שכעס כשלעצמו הוא דבר לא חיובי אבל מטענים של רגשות שליליים שנפגשים יכולים להפוך לכוח חיובי גדול כשמדובר בשליחות שאינה נגמרת לעשות רצון אבינו שבשמיים ולדאוג שהמדינה היהודית לא תישאר כזאת רק בסיסמאות.

    בכל זאת מצופה מנבחר ציבור שאיבד מכוחו בלית ברירה לשמור על רמה בסיסית של איפוק עצמי וכבוד בסיסי ליריביו החוגגים את ניצחונם הזמני.
    זה מוביל אותי לחלק השני של התשובה…

    2. התגובה הרגשית מהבטן היא בדרך כלל המוצדקת והאמתית- אך בכל מצב חובה להתמקד במעשים ולבקר את העושים ולא את המרכיבים השונים והשוגים באישיותם או להיטפל לסממן חיצוני כלשהו שלדעת היריב הפוליטי מגדיר אותם ולהשתמש בו ככלי ניגוח קטן ככל שיהיה שבמקרה הספציפי של ראש הממשלה לעתיד גם מונח באחורי הראש ומוסווה היטב בכל ראיון לתקשורת הכללית.

    אין לאף אחד בעלות על היהדות וגם לא את הסמכות לקבוע האם אדם מסוים דתי או לא. יש לכל אחד את זכות הביקורת על מעשי אדם אחר אך לא ממקום של התנשאות ושיסוי אלא מדאגה אמתית וכנה למצב עם ישראל והיהדות הנאמנה.

    ברור שרצוי להביע את העמדה האמתית והנכונה ללא כעס ובלי התלהמות וצעקות, אבל מה לעשות שרק ככה מקבלים יחס וכותרות במדינה הזאת. חשוב מאד לשמור על איפוק תמיד- אבל גם אם מאבדים אותו חובה להבין שזה נובע מתוך כאב וצער ולא מחיפוש לריב להתנשא או לשנוא.

    בשורה התחתונה של התשובה לשאלה הלא פשוטה- אחרי יותר מדי מערכות בחירות ונהרות של רגשות שליליים וגועליים חובה לזכור שעם ישראל הוא עם אחד גם אם יש בו הרבה יותר מדי דעות שונות ומחלוקות.

    לאחר שהכעס הראשוני חולף כדאי ורצוי להתפלל שיבוא יום בו לא נצטרך לעסוק במריבות ודיווחים על משא ומתן שלא נגמר להרכבת ממשלות שנוצרו מעצמן- ונזכה ליום ההוא המיוחד- בו יהיה השם למלך על כל הארץ- אחד ושמו אחד.

    שאלה: האם השריפות הגדולות שהתחוללו השבוע מזהירות מפני סכנה רוחנית נוראה לעם ישראל?

    תשובת מבקר המדינה:
    סביר להניח שלא ואין סיבה לדאגה. אבל כל שריפה צריכה להזכיר שרה"מ נתניהו (נכון לכתיבת שורות אלה) היה הראשון שזיהה את המחדלים שהובילו לאסון השריפה בכרמל והביא לארץ את מטוס הסופרטנקר ולכן אם חו"ח יקרה דבר כזה כשמישהו אחר בשלטון- אנחנו עוד נתגעגע אליו…

    השריפה בהרי ירושלים

    פלאש 90

    (הערת המבקר: התשובה האחרונה נשתלה בכוח בטור ע"י תוכנה זדונית שמחקירה ראשונית עולה כי מקורה במוקד סייבר מחתרתי שהקים ארגון הביבסטים החופשיים מתחת לאדמת בלפור בירושלים. התשובה האמיתית היא: אין עשן בלי אש והכל צפוי והרשו"ת נתונה)

    רוצים לבקר את המבקר? [email protected]



    0 תגובות