צפו: ספינת הטילים החדשה והמתקדמת הגיעה לנמל חיפה

    קובי פינקלר No Comments on צפו: ספינת הטילים החדשה והמתקדמת הגיעה לנמל חיפה

    ספינת הטילים אח"י עוז מדגם סער 6, הגיעה מגרמניה לישראל במסע שארך כשבועיים. הספינה היא שנייה מתוך ארבע ספינות מתקדמות שיצטייד בהם חיל הים בשנים הקרובות. במהלך החודשים הקרובים יותקנו על גבי הספינה מערכות לחימה מתקדמות | תיעוד

    צילום: דובר צה"ל
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    התעצמות חיל הים נמשכת: ספינת הטילים אח"י עוז מדגם סער 6 הגיעה אתמול (רביעי) לישראל. לאחר מסע של כשבועיים מגרמניה, עגנה הספינה בבסיס חיל הים בחיפה.

    ספינת אח"י עוז היא השנייה מבין ארבע הספינות מדגם סער 6 שעתידות להצטרף לצי הישראלי. הגעתה מהווה אבן דרך משמעותית בחיזוק חוסנה של מדינת ישראל, לרבות בתחום הכלכלי. הספינות יהוו נדבך מרכזי במערך הגנת מרחב המים ומשאבי האנרגיה של ישראל בים.

    במהלך החודשים הקרובים, יושלם תהליך התקנת מערכות הלחימה על גבי הספינה במספנת זרוע הים בחיפה, שיאפשרו את הפעלתה המבצעית.

    בטקס לרגל הגעת הספינה השתתפו שר הביטחון, מר בני גנץ, ומפקד זרוע הים, אלוף אלי שרביט. בנוסף, צוות של לוחמי אח"י עוז אשר שבו עם הספינה ארצה לקחו חלק בטקס.

    שר הביטחון, מר בני גנץ אמר באירוע קבלת הספינה: "אתם שניצבים כאן, לחמתם במבצע בשילוב זרועות עם כל החילות כחלק מתפיסת הפעולה של לחימה רב מימדית. זו רק דוגמה, לחדשנות, ליכולות המבצעיות שמפתח חיל הים. דוגמה לעוצמה שאנו מוכנים להפעיל בחזיתות שונות, כולל בחזית הלבנונית, ורחוק מכך".

    מפקד זרוע הים, אלוף אלי שרביט אמר: "מפקדי אח"י עוז ולוחמיה מציבים אבן פינה נוספת בחומת המגן הימית של ישראל. הספינות המצטרפות לשורות הזרוע נחוצות לנו כאוויר לנשימה – כאשר התמונה הביטחונית משתנה ללא הרף ואיומים חדשים מרימים את ראשם. אין ספק שאח״י עוז, כמו אחיותיה, היא פלא טכנולוגי, אך, כשם שהיא סמל לקדמה היא גם סמל לשיתופי פעולה ענפים ולעוצמה אנושית חוצת גבולות".

     



    0 תגובות