בעקבות האסונות: כנס חיזוק לומדי התורה בשעת משבר

    אבי יעקב No Comments on בעקבות האסונות: כנס חיזוק לומדי התורה בשעת משבר

    בעקבות האסונות הכבדים שפקדו את בני הציבור החרדי ולהעניק חוסן בזמני משבר | כל הפרטים על כנס מיוחד מטעם עמותת 'בית חם' בשיתוף הג'וינט עבור צוותי הוראה וחינוך בעולם הישיבות  

    יום העיון המקצועי צילום: באדיבות המצלם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    האסון הנורא במירון הותיר את היהדות החרדית כולה שבורה ורצוצה. נערים ובחורי ישיבה רבים מקהילות רבות איבדו חברים, היו עדים למאורע או רק שמעו את הפרטים האיומים. רובם ככולם היו זקוקים לאוזן קשבת וללב מבין שיתמכו בהם בשעות קשות אלה ויעניקו מענה מקצועי. בחורי ישיבה אלו מצאו את עצמם מתמודדים מול שאלות, מחשבות ומצוקות, אך למרבית הצוותים החינוכיים בישיבות הקדושות לא היו כלים לסייע בעת המשבר. 

    בעקבות כך, בארגון הג'וינט יחד עם עמותת 'בית חם', המקום המוביל בתחום טיפול בנפש, החליטו להרים את הכפפה ולבנות 'מערך חוסן' עבור משגיחים ומחנכים בישיבות הקדושות, בכדי שיוכלו לתת מענה בשעות חירום לתלמידי הישיבות. 

    עמותת 'בית חם' רכשה ניסיון רב בנושא התמיכה בשעות משבר, והפעילה קווי ייעוץ לאחר אסון מירון, תוך סיוע לצעירים רבים שהתמודדו עם מצוקה רגשית בעקבות האסון. כל אלו אפשרו לעמותה להביא את מיטב הכלים המקצועיים ואנשי המקצוע המומחים, במטרה להכשיר את צוותי ההוראה.

    בימים האחרונים התקיים הכנס המיוחד בנוכחות כשמונים צוותי הוראה מישיבות בכל רחבי הארץ. הצוותים קיבלו הדרכה מקצועית המותאמת לעולם התורה והישיבות, מפי המומחים העובדים עם עמותת 'בית חם'. במהלך הכנס הופנו אל אנשי המקצוע שאלות רבות מטעם המשגיחים וצוותי ההוראה, כאשר חלק מן השאלות נגעו לדרכי ההתמודדות של התלמידים עם השלכות האסון במירון. עם סיום הכנס הודו המשגיחים והמחנכים לארגון הג'וינט על היוזמה הברוכה העוסקת בהצלת נפשות ממש. כמו כן הודו לעמותת 'בית חם', אשר העמידה לרשותם את הידע המקצועי הטוב ביותר בתחום, על מנת שיוכלו להיות לעזר עבור בחורי הישיבות הצעירים, בכל מקרה של טראומה או אירוע קשה ר"ל.

    מנהל תכניות חרדים בג'וינט ישראל- הרב יצחק טרכטינגוט: "ידענו ל"ע אסונות במהלך השנים, אך אסון כה קשה המותיר אחריו מעגלי טראומה כה רחבים, לא היה מעולם. דווקא בני הישיבות אשר יושבים באוהלה של תורה ואינם מורגלים ב"ה במראות קשים כאלו, נפגעו באופן הקשה ביותר. זכות גדולה היתה לנו לחבור לארגון 'בית חם', ולהנגיש את הכלים המקצועיים, המותאמים לאורחות חיינו ולדרך התורה, לצוותי הישיבות הקדושות. בכך אנו מקווים כי הצלחנו למנוע חלילה הגעה למצבים קשים. ארגון הג'וינט ימשיך לעמוד לימין עולם התורה ולסייע בכל הכלים הנצרכים, על פי הוראותיהם והנחיותיהם של גדולי ישראל שליט"א".

    הרב אריה מונק, מנכ"ל בית חם, הודה לארגון הג'וינט על ההזדמנות ושיתוף הפעולה וסיכם את הכנס העוצמתי: "בני הישיבה הם ההורים של הדור הבא, אין ספק שחשוב לצייד אותם, כמו את שאר האוכלוסייה, בארגז כלים איכותי לחיים תקינים ומאושרים, נטולי טראומות וקשיים רגשיים. הדרך לכך עוברת בהכשרת הצוות בישיבות, על מנת שלא נפספס אף בחור ישיבה ונצליח לתמוך בכל אחד בכל שעת משבר שלא תבוא חלילה. אני מאושר על הזכות להיות שליח נאמן של כל גדולי ישראל מכל החוגים, ולהמשיך את הפעילות החשובה".



    0 תגובות