תביעה נגד כלי תקשורת המציגים פרסום מיסיונרי לקטינים

    ארי טננבוים No Comments on תביעה נגד כלי תקשורת המציגים פרסום מיסיונרי לקטינים

    בכתב התביעה נחשף נער בן 16 שעמד להמיר את דתו אחרי שנחשף לחומרים המיסיונרים בדפים המיועדים לילדים | לתביעה צורף של תשדיר של אחד מבכירי המיסיונרים האומר: "מאחורי גבם של ההורים, אנחנו חודרים ישירות לטלפונים של הילדים או למכשירים" | כל הפרטים

    עו'ד גיא אופיר
    12:30
    19.03.24
    קובי פינקלר No Comments on רס״ב במיל׳ סבסטיאן איון הי"ד נפל בקרב בצפון הרצועה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אב לנער בן 16 שעמד להמיר את דתו בעקבות חשיפה לחומרי תעמולת הטפה מיסיונרים המיועדים לילדים, הגיש תביעה ראשונית מסוגה נגד ענקיות מנועי החיפוש וכנגד העמותה המיסיונרית "דרך אל" המפעילה את "המכללה למקרא" שאחראית להפקת הסרטונים האלו.

    בתביעה, שאותה מגישים עורכי הדין גיא אופיר ורועי בן דוד, נדרשת העמותה המיסיונרית המפעילה מספר זרועות הטפה מיסיונריות להסיר מיידית את התכנים המיסיונרים מהרשת ולפצות את התובעים ב-400 אלף שקל, ואילו יוטיוב נדרשת להסיר את התכנים מהערוץ של המכללה באתרה, ולכל הפחות להגביל את הערוץ מעל גיל 18.

    בתביעה טוענים עורכי הדין כי התשדירים שהמכללה, המזוהה עם הכת הנוצרית המכנה עצמה 'היהודים המשיחיים', מייצרת ומפרסמת, נועדו להמיר את דתם של הקטינים ולפנות אליהם באופן ישיר, כל זאת בניגוד לסעיף 368א' לחוק העונשין האוסר לעשות זאת. עוד לפי התביעה, יוטיוב וגוגל מאפשרות לה את הפרסום למרות שהחוק הובא לידיעתן, ולמרות הליך משפטי קודם נגד יוטיוב שהסתיים בהסכם פשרה לפיו היא תגביל את הפרסומות למי שגילו מתחת לגיל 18. למרות שגוגל ויוטיוב קיבלו 'כרטיס צהוב' בדרך של תביעה קודמת, טוענים השניים כי יוטיוב ממשיכה לפרסם את התכנים.

    התביעה עצמה מתבססת על מספר מקרים של הטפה לקטינים שהופנו וטופלו בעבר על ידי אנשי המקצוע של יד לאחים, ובמרכזה נחשף גם סיפורו של קטין בן 16, בן למשפחה המנהלת אורח חיים דתי, שסבל מבעיות חברתית ופסיכולוגיות. לפי התביעה, "הקטין נתקל בפרסומת שמשכה את תשומת-ליבו בפייסבוק וכך הגיע לסרטוני המכללה. הוא הסתיר מהוריו את הקשר בינו לבין המכללה במשך תקופה ארוכה. לפי התביעה, הקטין הושפע מהסרטונים, החל להאמין בישו וראה עצמו כ'יהודי משיחי', זאת למרות שהאמונה ביש"ו אינה חלק מהדת היהודית כפי שהוצג לו על-ידי המכללה".

    התביעה מסכמת את הבעיה בקביעה כי "מדובר בהתערבות גסה ובוטה בחינוכו של קטין על-ידי הוריו וחדירה לאוטונומיה של ההורים המחנכים את ילדיהם, והמכללה עושה לשם כך שימוש בכל הרשתות החברתיות – טיק טוק, אינסטגרם, פייסבוק וטלגרם. כל התכנים שמועלים אל החשבונות בפלטפורמות החברתיות מוצגים ומנוסחים כפנייה ישירה לקטינים או כסרטי אנימציה לילדים".

    כסמל לתביעה, הסתמכו העותרים על סרטון שמצא בעבר יד לאחים בו נצפה המיסיונר איתן בר, אחד המיסיונרים הבכירים ביותר הפועלים בישראל, כשהוא אומר: "אנחנו עוקפים את הרבנים האורתודוכסים. אנחנו כבר לא זקוקים לאישור שלהם או לרשות. מאחורי גבם של ההורים, אנחנו חודרים ישירות לטלפונים של הילדים או למחשבים".

    ביד לאחים כאמור מטפלים במקרים הללו ותומכים במשפחות שנפלו ברשת המיסיון. בארגון מביעים השבוע סיפוק מהתביעה ומוסיפים כי "בזכות הטיפול והליווי שלנו, הנערים המוזכרים בכתב התביעה ניצלו מהמרת דת. התביעה של ההורים הגיבורים הללו מעוררת כבוד ואנו מייחלים כי התביעה תישא פרי על מנת למנוע הישנות של מקרים כאלה בעתיד".



    0 תגובות