הרמטכ"ל כוכבי במשוואה חדשה מול חמאס: "מה שהיה לא יהיה"

    קובי פינקלר No Comments on הרמטכ"ל כוכבי במשוואה חדשה מול חמאס: "מה שהיה לא יהיה"

    הרמטכ"ל כוכבי בנאום מיוחד ביום עיון לזכרו של הרמטכ"ל לשעבר, אמנון ליפקין שחק ז"ל: "פעלנו במבצע שומר החומות כדי לשלול יכולות בהיקפים של פי שלושה מכל מבצע קודם. החמאס והג'יהאד ספגו מכה אנושה בתחום הייצור, הושמד חלק ניכר מהמערך האווירי והימי שלהם ונוטרל המערך התת קרקעי. לא הייתה כוונה להכרעה אלא לשלילת יכולות ובכך השגנו את מטרתינו"

    אביב כוכבי צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרמטכ"ל, אביב כוכבי נאם הבוקר (רביעי), ביום עיון לזכרו של הרמטכ"ל לשעבר, אמנון ליפקין שחק ז"ל. "מה שהיה לא יהיה – אנחנו מתכוונים לזה. גם במובן התגובות וההתייחסות לחמאס", אמר כוכבי.

    ביום העיון לזכרו של רא"ל אמנון ליפקין שחק ז"ל, התייחס הרמטכ"ל לשש הזירות בהן מתמודדת ישראל ואמר: "בכל יום, כולל עכשיו אנו מצויים תחת 12 מתקפות סייבר ומנטרלים אותם מבלי שאיש יודע על כך. אנחנו פועלים כל העת במב"מ ומסכלים פיגועים והתעצמות של האויב בכל הגזרות".

    בהתייחסו למבצע שומר החומות, אמר הרמטכ"ל: "פעלנו כדי לשלול יכולות בהיקפים של פי שלושה מכל מבצע קודם. החמאס והג'יהאד ספגו מכה אנושה בתחום הייצור, הושמד חלק ניכר מהמערך האווירי והימי שלהם ונוטרל המערך התת קרקעי. לא הייתה כוונה להכרעה אלא לשלילת יכולות ובכך השגנו את מטרתינו".

    "לפני שבועיים – במבצע שומר החומות, במשך שלושה ימים, פיקוד הדרום ואוגדת עזה השמידו 70 משגרים רב-קניים. כל שעה -השמדת משגר רב קני. בזכות יכולות שפותחו קודם לכן, הצלחנו להביא חיבור חדש בין הסנסור למודיעין, והתארגנה קבוצה בזמן אמת ופיצחו את הטכניקה של איך אנחנו חושפים את המשגרים הרב קניים ויוצאים לדרך להתקפה שלהם אחד אחרי השני", סיפר כוכבי.

    על מות קצין המודיעין אמר כוכבי: "הוא היה חייל שלי, של כולנו, גם אם הוא עשה עבירה חמורה ביותר – והוא עשה עבירות חמורות ביותר. הוא לא דומה לאסיר X ולא לשום דבר שמנסים לתאר אותו כך. רצינו לשמור על שמו ומשפחתו ורצינו לשמור על סוד גדול שהוא כמעט ופגע בו. עצרנו את זה בדקה ה-90".

    לדבריו "הקצין מאמ"ן היה קצין מצוין וצר לי על המקרה. אסור היה שימות בכלא ואנו צריכים לתחקר זאת באופן נוקב, מעמיק ויסודי כמו כל תחקיר".

    עוד אמר הרמטכ"ל כוכבי בנאומו: "צה"ל נותן להרבה מאוד אנשים הזדמנות שנייה. כל כך הרבה אנשים שנפלטו מהמערכות המסורתיות, שנפלטו מהמיינסטרים של החברה והקהילה שבה גדלו, והוא נותן להם הזדמנות שנייה. הוא לא שואל מה ואיפה, אני בודק אותך לפי הכישורים והביצועים שלך. גם אם היה לך תיק פלילי, גם אם ישבת בכלא, אנחנו זוכרים את זה, אבל נותנים לך לפתוח דף חדש".

    "הענקתי לפני כמה חודשים תעודת הצטיינות למ"פ בשם שמיל יגייב, בגיל 14 נפתח לו התיק הראשון, בגיל 17 היה בכלא, סיים מסלול בסיירת צנחנים בהצטיינות, יצא לבה"ד 1, משם עבר לפיקוד, היום הוא מ"פ וקיבל תעודת הצטיינות".

    "חוות השומר זה מקום בו אנחנו מרכזים ומטפלים בחיילים עם קשיי הסתגלות – מקבלת לשורותיה כל שנה 1500 איש. רובם הגדול מסיימים את ההכשרה והשירות. עשרות רבות יוצאים לפיקוד ולקצונה. במציאות מקבילה ואלטרנטיבית – לאן היו מתגלגלים?".

    הרמטכ"ל הוסיף: "צה"ל משחרר מידי שנה 2500 טכנאים והנדסאים. משחרר מידי שנה 2000 אנשים מקצועות הדיגיטל והתקשוב, 600 בוגרי סייבר, 300 תוכניתנים, 100 דאטה אנליסטים, 1000 אנשי חילוץ והצלה, 200 סייעות לרופאי שיניים והרשימה עוד ארוכה".

    כוכבי התייחס למערכת ההגנה כיפת ברזל וציטט את בנק ישראל, שהכריע כי "תועלת כיפת ברזל גבוהה מעלויותיה".

    כוכבי התייחס בנאומו גם לאורך השירות הצבאי, והצהיר: "אני רוצה לומר בצורה חדה וברורה, אני מתנגד בתוקף לקיצור השירות. אני חושב שזה דבר לא נכון, לא יעיל ולא כלכלי".



    0 תגובות