עד לתום ההליכים: הוארך מעצרו של השייח' כמאל ח'טיב

    ישראל רובין No Comments on עד לתום ההליכים: הוארך מעצרו של השייח' כמאל ח'טיב

    בית משפט השלום בנצרת, האריך את מעצרו של סגן יו"ר הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית, השייח' כמאל ח'טיב עד לתום ההליכים כנגדו | השייח' כמאל ח'טיב חשוד בעבירות של הסתה לאלימות, עידוד למעשה טרור והזדהות עם ארגון טרור

    השייח כמאל חטיב צילום: מתניה טאוסיג / פלאש 90
    9:00
    24.04.24
    הרב בנימין מילצקי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דף נ"ו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בית משפט השלום בנצרת, הורה היום (שלישי) על הארכת מעצרו של סגן יו"ר הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית, השייח' כמאל ח'טיב עד לתום ההליכים כנגדו.

    השייח' כמאל ח'טיב חשוד בעבירות של הסתה לאלימות, פרסום דברי שבח, אהדה או עידוד למעשה טרור והזדהות עם ארגון טרור.

    בין היתר, כתב השופט דורון פורת, נשיא בתי משפט השלום במחוז הצפון: "חברה דמוקרטית מתקדמת החפצה חיים, צריכה לשרטט קווי גבול ברורים של המותר והאסור, חופש הביטוי הוא לא חופש להסתה ושיסוי. אין המדובר בעשבים שוטים בפאת השדה. כל חקלאי יודע כי הברקנים הגדולים ביותר, גדלים מתחת ובסמוך לשיבר הגדול של מערכת ההשקיה בשדה ("השטוצר" בלשון החקלאים). משיב זה בשל השפעתו הרבה על אלפי מאמינים, בשל הנגישות לאלפים רבים ברשת האינטרנט, צריך לדעת כי דברי הסתה לאלימות, או דברי עידוד והזדהות עם ארגון טרור, או עידוד מעשי אלימות במסווה של דרשה דתית (הכל לכאורה בשלב זה), יובילו אותו למעצר עד תום ההליכים".

    "הגיע העת לאמירה חדה וברורה, של חברה דמוקרטית מתקדמת, חפצת חיים שלווים, מתוך קריאה לדו קיום בכבוד לכל אזרחי המדינה הזאת, יש לחדול מהסתה ושיסוי. העובר על איסור זה ימצא עצמו מאחורי סורג ובריח", כתב השופט פורת בהחלטתו.

    עו"ד חסן ג'בארין, המייצג את ח'טיב יחד עם עו"ד חסן טבאג'ה ועו"ד עומר חמאיסי הגיב להחלטה: "בעשרים שנה האחרונות לא ידוע על אף מקרה בו נעצר אדם בישראל עד תום ההליכים בגין עבירת ביטוי. יתירה מכך, אין בראיות הקלושות שהוגשו בכתב האישום ולו רמז לקריאה למעשים אלימים לא כל שכן לתמיכה בטרור, אותה מבססת התביעה אך ורק על סמך האהבה שהביע השייח' ח'טיב לתושבי עזה. לצעד הקיצוני הזה אין שום קשר רציונלי למסוכנות שמנסים באופן מופרך לייחס לשייח' כמאל ח'טיב ולכן אנו נערער לבית המשפט המחוזי בהקדם".



    0 תגובות