קריסת החניון: גורמים בעירייה; יש קשר לחפירת מנהרה בסמוך

    אוריאל לנדאו No Comments on קריסת החניון: גורמים בעירייה; יש קשר לחפירת מנהרה בסמוך

    קריסת חניון בית החולים שערי צדק: גורמים בעיריית ירושלים מעריכים כי בשל העובדה כי בסמוך למקום מתבצעות עבודות כריית מנהרה יתכן שבשל כל נגרמה הקריסה המסוכנת | תושבים הגרים בסמוך מעידים כי לפני כשנה הם פנו לחברת נתיבי ישראל בטענה כי בתיהם ניזוקו כתוצאה מפיצוצי כריית המנהרה – בחברה הכחישו את הקשר

    ראש עיריית ירושלים וכוחות הביטחון בזירה צילום: דוברות עיריית ירושלים
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: דוברות עיריית ירושלים

    הבור שנוצר מקריסת החניון ממשיך להתרחב. עשרות צוותי חירום של כבאות והצלה גידרו את האזור בניסיון למנוע הגעת סקרנים ופגיעה אפשרית בחיי אדם.  שמונה צוותי כיבוי, חילוץ והצלה בשיתוף היחידה לחילוצים מיוחדים של כבאות והצלה מחוז ירושלים פועלים במקום עם ציוד הנדסי מתאים, ואביזרי בטיחות מותאמים. הודעה חריגה נמסרה לצוותי הרפואה בירושלים – לא לפנות חולים יציבים לשערי צדק עד להודעה חדשה

    מתחקיר ראשוני של חדר המצב אותו פתחה עיריית ירושלים במקום עולות הערכות ראשוניות אודות הגורמים לאירוע החמור שאך בנס לא הסתיים באסון. מדוברות עיריית ירושלים נמסר כי בסמוך לקריסת החניון מתבצעות חפירת מנהרות בכביש 16 שייתכן שגרמו למצב המסוכן.

    על מה מדובר? כביש 16, או דרך אריאל שרון, הוא דרך מהירה הנסללת ככניסה נוספת לירושלים, ותחבר בין מחלף מוצא לשכונות מערב ירושלים. החפירות המדוברות הן על מנהרת "יפה נוף", שעוברת מתחת לשכונת יפה נוף, מתחת לשדרות הרצל, ומתחת לחניון המרכז הרפואי שערי צדק ומגרשי בית וגן, כשאורך המנהרה הוא 1.6 ק"מ. בשל העובדה כי הכביש שיוקם יהיה תלת נתיבי לכל כיוון, ומהירות הנסיעה שתותר בו תהיה 110 קמ"ש מדובר בפרויקט הנדסי גדול ובחפירות מאסיביות.

    ב- 6 בינואר 2014, אשרה ועדת השרים לענייני פנים ושירותים את התוכנית לסלילת הכביש ותכנונו המוקדם לקראת תחילת ביצועו. בדיקת כדאיות כלכלית שערכו כלכלני משרד התחבורה טוענת, כי הכביש עשוי לחסוך למשק הישראלי כ- 100 מיליון שקל בשנה הראשונה לפתיחתו, ובהמשך לגדול לכ- 400 מיליון שקל בשנה. הבדיקה מצאה גם כי הכביש החדש יצמצם את מספר כלי הרכב הנכנסים לירושלים דרך הכניסה המערבית (גינות סחרוב) בכ- 30%. מדובר בהפחתה של כאלף כלי רכב בשעה, בשעות השיא בבוקר לכל כיוון.

    תושבים באזור וגורמים המתעסקים באירוע מספרים כי מרץ 2020, התלוננו לראשונה דיירים בשכונת יפה נוף, הסמוכה למנהרות הכביש, על נזקים שנגרמו לבתיהם מפיצוצי כריית המנהרה. עם זאת, חברת נתיבי ישראל טענה כי אין כל בסיס לטענות. כעת, כאמור, בעירייה נבדקת האפשרות, כי יש קשר בין החפירה – לבין קריסת החניון.

    בבעקבות האירוע עודכנו הסדרי תנועה חדשים באזור:  היציאה משכונת בית הכרם לא תתאפשר מרחוב אביזוהר, אלא רק מרחוב תוסייה הכהן מזרחה לכיוון בגין. היציאה מרחוב זאב חקלאי תתאפשר דרך רחוב שחראי לכיוון מזרח בגין בלבד. רחוב שמואל בייט חסום לשני הכיוונים, בין שד' הרצל לכביש בגין. ציבור הנהגים מתבקש להשתמש בדרכים חלופיות.



    0 תגובות