מתווה צעדת הדגלים לא אושר – גינויים במערכת הפוליטית

    יונתן שורק No Comments on מתווה צעדת הדגלים לא אושר – גינויים במערכת הפוליטית

    מארגני מצעד הדגלים התבקשו על ידי קציני מרחב ירושלים במשטרת ישראל לא לקיים את הצעדה בסמוך לשער שכם | כזכור הצעדה בוטלה ביום ירושלים האחרון בעקבות המתיחות הביטחונית וירי הרקטות | בצד הימני במערכת הפוליטית מותחים ביקורת חריפה על ההחלטה

    צילום: פלאש 90
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אמש בסיום הערכת מצב ובפגישה שנערכה הבוקר, שוחחו נציגי משטרת ישראל עם מארגני מצעד הדגלים שביקשו לקיים את הצעד לאחר שבוטלה ביום ירושלים האחרון בעקבות המתיחות הביטחונית וירי הרקטות.  הוחלט כי מועד ומתווה הצעדה יתואמו בין הגורמים, ולאחר שאלו יסוכמו בין הצדדים, משטרת ישראל תעביר את המלצתה לדרג המדיני בהתאם.

    מנכ״ל הציונות הדתית יהודה ולד ממארגני מצעד הדגלים כתב כי: "קיבלנו הודעה מהמשטרה על ביטול צעדת הדגלים. ‏מתברר שממבצע שומר החומות מי שיצא מורתע זו מדינת ישראל שנכנעת לאיומי המחבלים ולא מאפשרת צעדה של דגלי ישראל בבירת מדינת ישראל. ‏אנחנו לא נכנע ונמשיך לפעול לחיזוק ריבונותה ומשילותה של מדינת ישראל בכל מרחבי ארצנו ובכל הרחובות".

    יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ': "כניעה מבישה לטרור ולאיומי החמאס. מפכ"ל המשטרה לא מסוגל להגן על צועדים ברחובות ירושלים עם דגלי ישראל ולא מסוגל להגן על תושבי לוד, רמלה ועכו היהודיים. עכשיו הוא גם הופך את יחיא סינוואר למי שמנהל את ירושלים. זו כניעה מבישה לטרור ולאיומי החמאס. עם ישראל חי וראוי למנהיגות אחרת. חזקה ונחושה יותר. הוא ימשיך לצעוד בגאון ברחובות ירושלים כולה ולהתיישב בכל מקום בה".

    חה"כ סמוטריץ' פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר:  "שלום ראש הממשלה נתניהו, אתה עדיין ראש ממשלה. אמיר אוחנה אתה עדיין השר לביטחון פנים. תתערבו ותורו למפכ"ל לא להיכנע לאיומי החמאס ולא לתת לו לנהל את ירושלים. זו עדיין המשמרת שלכם".

    ח״כ אופיר סופר הגיב גם הוא  לביטול המצעד: ״במקביל להתעצמות ישראל, אנחנו שוחקים את ערכה של הרוח שבזכותה קמה מדינת ישראל. מי שחושב שעיקר המלחמה מול חמאס היא באמצעות שיגור טילים, חיסול המנהרות והמחבלים – טועה. המלחמה המרכזית היא מלחמת הרוח. בקרב הנוכחי הפסדנו"

    ח"כ שמחה רוטמן בתגובה להחלטת המשטרה שלא לאפשר את צעדת הדגלים: "המפכ"ל שכח מזמן שתפקידה של המשטרה הוא לספק ביטחון לאזרחי ישראל. אבל ניתן להבין אותו, בסופו של דבר למה לריב עם הבוס החדש, מנסור עבאס. אזרחי ישראל, תתרגלו"

    גורמים במשטרת ישראל מבהירים שוב כי אין מדובר בביטול המצעד אלא רק ביטול הסיכום כי המצעד יעבור בשער שכם מחשש להלהטת הרוחות: "כפי שהובהר כבר אמש, במתווה הנוכחי ובתאריך שהוצג, האירוע אינו מאושר. במידה ויוחלט על ידי המארגנים לשנות את המתווה ו/או מועד הצעדה, הנושא ייבחן כמקובל" אמרו קציני המשטרה.



    0 תגובות