הליכוד דורש מלפיד ובנט לחשוף את ההסכמים הקואליציוניים

    איתי גדסי No Comments on הליכוד דורש מלפיד ובנט לחשוף את ההסכמים הקואליציוניים

    הליכוד דורש מלפיד ובנט לחשוף את כל ההסכמים הקואליציוניים להקמת ממשלת שמאל: "מה יש להם להסתיר" | "אי פרסום ההסכמים עד למועד זה פוגע באינטרסים ציבוריים חשובים, שחוסים תחת כנפיה של זכות הציבור לדעת"

    לפיד ובנט צילום: פלאש 90
    7:00
    19.04.24
    חדשות קול חי No Comments on דיווחים זרים: ישראל תקפה שורת מטרות באיראן | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היועץ המשפטי של תנועת הליכוד, עו"ד אבי הלוי שיגר מכתב ליו"ר יש עתיד, יאיר לפיד בו הוא דורש ממנו לחשוף לציבור את ההסכמים הקואליציוניים עם המפלגות השונות.

    "בשם מרשתי, סיעת הליכוד בכנסת אני מתכבד לפנות אליך בבקשה לפרסם לציבור לאלתר את ההסכמים הקואליציוניים, שעליהם הסתמכת בהודעתך מאתמול ה- 2 ביוני 2021, לכבוד נשיא המדינה, כי עלה בידך להרכיב ממשלה", כתב הלוי ללפיד.

    "בהודעתך לנשיא ציינת כי הממשלה תהיה ממשלת חילופים וכי היא תורכב משמונה סיעות ביניהן ימינה, רע"ם, תקווה חדשה, מרץ, ישראל ביתנו, העבודה, יש עתיד וכחול לבן. עד למועד מכתבי זה, טרם פרסמתם לציבור את שמונת ההסכמים הקואליציוניים, כפי שמתחייב מסעיף 1 לחוק הממשלה, תשס"א-2001".

    עוד נכתב: "אי פרסום ההסכמים עד למועד זה פוגע באינטרסים ציבוריים חשובים, שחוסים תחת כנפיה של זכות הציבור לדעת, בין היתר, לאפשר לציבור לקיים שיח ציבורי על תוכנם של ההסכמים, לעמוד על חוקיותם ולעמת אותם עם ההתחייבות של הסיעות שחתמו על ההסכמים שניתנו לבוחריהם במהלך מערכת הבחירות".

    "במקרה שבפנינו האינטרס הציבורי בפרסום ההסכמים לציבור בהקדם האפשרי גדול במיוחד, משום שהממשלה שעל פי הודעתך עלה בידך להרכיב, אינה מבטאת, לדעתנו, את רצון העם, כפי שבא לידי ביטוי בבחירות לכנסת ה- 24. ואכן חלק מהסיעות שמנית בהודעתך הפרו בצורה בוטה את חובת האמון שלהן ואת התחייבויותיהן לבוחרים, שלא להיות חלק מממשלה, שבין שותפיה נמנים כמה מהסיעות, שחתמו על ההסכמים הקואליציוניים", הוסיף עו"ד הלוי.

    עוד כתב הלוי: "הסכם נוסף שהנך מתבקש לפרסמו לציבור, ככל שנעשה בכתב או בעל פה, הוא הסכם עם סיעת הרשימה המשותפת שהודיעה היום באמצעות חייכ אחמד טיבי, כי היא מצטרפת לבקשה של שמונת הסיעות שחתמו ביניהן על ההסכמים להקמת הממשלה, לקיים את ההצבעה לבחירת יו"ר הכנסת בישיבה הקרובה של מליאת הכנסת".



    0 תגובות