שיעור בחיבור – מבקר המדינה 2021 \\ אריאל שרפר

    אריאל שרפר No Comments on שיעור בחיבור – מבקר המדינה 2021 \\ אריאל שרפר

    מעולם לא השתתפתי בתחרות חיבורים רשמית – אך אם הייתי משתתף – אני חושב שזה החיבור שהייתי כותב | אריאל שרפר בטור שמנסה לחבר ולאחד

    אריאל שרפר צילום: טליה קניג
    14:20
    28.03.24
    הפוך על הפוך No Comments on הרב בן לולו במונולוג נוקב: "אין להם סיעתא דשמיא"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "מי שמדבר וזה שמחבר"

    אחת ההבטחות השכיחות ביותר של מועמדים לתפקיד מכובד ורם – היא הפעילות הבלתי פוסקת לאחדות העם.

    הסיבה לכך היא שזו המשימה שלכאורה נראית הכי קלה כי למראית עין אוהדת ומכוסה במשקפיים ורודות מדי, כל עם רוצה באחדות ובאווירה טובה ורגועה כמה שיותר זמן.

    אבל ככל שמסתכלים למציאות בעיניים מבינים שדיבורים לחוד ואיחודים לחוד, וברגע שרצון להיות ביחד נשאר בחדר לבד-כאן מתחילה הבעיה הגדולה של המועמד.

    כשמתבוננים הרחק בעבר מבינים שמתחילת דרכו בעולם האדם היה לבדו ובחסדי השם נעשה לו "עזר כנגדו" (ויש כאלה לא ממש נחמדים שיאמרו שזה כדי שיהיה לו עם מי לריב), ומאז ועד היום רוב בני האדם מחפשים את החיבורים לאנשים אחרים שאינם הם למטרות חשובות ומגוונות שאחת מהן היא לעשות משהו גדול וחשוב לטובת הכלל.

    המועמדים למנהיגים מוכרחים לשכנע קהל גדול של תומכים ללכת אחריהם בכל מצב גם אם הדרך בה הם הולכים נראית מסוכנת ולפעמים גם משובשת וגורמת חשש כי גם דעתו של זה שחפץ להנהיגם השתבשה באופן חמור והוא לוקה בהזיות קשות שניתן לשחזר בימינו מצב אידאלי חד-פעמי בו עמדו בני ישראל מול הר-סיני בתחושת: "כאיש אחד בלב אחד".

    יתכן שהחשש מוצדק כי כיום המועמדים להנהיג ושותפיהם לעתיד יושבים בחדרים נפרדים ומטיחים האשמות וכינויי גנאי זה בזה בבחינת: הנה מה טוב ומה נעים שבר אחים גם יחד… וכשכל כך הרבה אנשים מבזבזים זמן יקר על דיבורי סרק אין פלא שהאחדות מוחלפת בבדידות.

    פרשנים רבים מתלבטים ומתחבטים בשאלה המטרידה למה קשה כל-כך למועמד אחד לאחד.

    במקרה של פוליטיקאי חדש או חוזר חלילה וחס לנסות ולתקן את שקלקל בעבר בכישרון רב, הסיבות העיקריות לחילוקי הדעות וחוסר האחדות הן אגו ושיקולים עצמיים ובדרך כלל גם העובדה שכל מי שרוצה להוביל אחרים חייב להוכיח שאינו לחיץ כבקבוק קטשופ ויודע לעמוד כחומה בצורה של טנק מוכן להסתערות נגד כל מי שידרוש ממנו למכור את ערכיו תמורת תפקיד.

    אחד המכשולים הגדולים בפני האחדות והחיבור הוא חוסר יכולת לקבל אחרים ושונים כפי שהם ולנסות להציב תנאים בלתי אפשריים כדי לגרום להם להתייאש ולוותר מעצמם על מקום בחברה. תמיד יהיו כאלה שרוממות האחדות בראש נאומיהם אך כשזה מגיע למעשים אין עם מי לדבר. ידוע לכל שיש מגזרים מסוימים בחברה הישראלית המסומנים מראש כמכשילי האחווה הלאומית ועל ידי גורמים קיצוניים ושונאים יותר כמקור כל הבעיות, אך המציאות בשטח ומתחת לו היא שהמדברים על חיבור לא מתכוונים אל המשתייכים למגזר מסוים המוגדר בלבבם כחיסור

    בשורה התחתונה יש את זה שמדבר ואת זה שמחבר. וכל אחד יבחר למי הוא מתחבר יותר.

    רוצים לבקר את המבקר? [email protected]



    0 תגובות