הידברות משיקה: "וקשרתם" – מאות עמדות תפילין ברחבי הארץ

    ארי טננבוים 2 Comment on הידברות משיקה: "וקשרתם" – מאות עמדות תפילין ברחבי הארץ

    "דווקא בשעה שרודפי הדת מרימים ראש ומגישים הצעות חוק מזעזעות נגד מצוות תפילין, יצאנו במבצע 'וקשרתם' להצבת מאות עמדות הנחת תפילין ברחובות מרכזיים ברחבי הארץ" אומרים יוזמי המבצע בהידברות וחושפים את היעד השאפתני: למעלה מאלף עמדות חדשניות באזורים הומי אדם וברחובות מרכזיים | כל הפרטים

    צילום: הידברות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דווקא עכשיו: עם ישראל כולו הזדעזע השבוע מהצעת החוק הקנטרנית והמקוממת שהגישה חברת כנסת ממרצ, בדרישה להטיל עונש מאסר ! למי שמציע לצעירים יהודים להניח תפילין ולקיים מצוות. בעקבות ההצעה הנואלת וחילול השם הנורא, הורו רבני הידברות להנהלת הארגון על השקת מבצע ענק וראשון מסוגו של כבוד שמיים וזיכוי הרבים: הצבת מאות עמדות חדישות מצוידות בטלית ותפילין בנקודות מרכזות בכל רחבי הארץ, במטרה לזכות את עם ישראל במצוות יקרה וחביבה זו, המקשרת אותנו אל אבינו שבשמיים.

    המנהל הרוחני של הידברות, הרה"ג רבי ישעיה וינד, מסביר כי המבצע נועד להרים את קרנה של מצוות הנחת התפילין בקרב המון העם הצמא למסורת אבות. "אחד מיסודות היהדות ומשורשי המצוות הוא הנחת תפילין מידי יום. מצווה שהיא אות וסמל לקשר המיוחד בין ישראל לאביהם שבשמיים. כל יהודי מתחיל עם זה את הבוקר: הנחת תפילין ואמירת שמע ישראל – בַּהֲנָחַת תְּפִלִּין לְקַיֵּם מִצְוַת בּוֹרְאִי. זוהי מצווה שעצם קיומה משפיעה על הנפש, על הנשמה, אפילו על המשפחה והסביבה הקרובה של מקיים המצווה.

    לצערנו אנחנו יודעים שלא לכל יהודי רחוק יש תפילין כשרות זמינות, לא כל אחד יש לו את האמצעים לרכוש תפילין, ויש רבים מאוד שמדי פעם מתעורר אצלם הרצון להניח תפילין, אלא שמהר מאד הרצון נמוג ונעלם במרוץ החיים כאשר אין להם גישה ישירה לזוג תפילין. הם היו שמחים להצעה לבוא ולהניח בדרך לעבודה, קרוב לבית, או סתם באזור המגורים. בעקבות ההסתה האנטי דתית בתקופה האחרונה, ובמיוחד הצעת החוק ההזויה נגד הנחת תפילין ליהודים, הוחלט בהידברות להרים את הכפפה ולצאת בפרויקט דגל של הצבת מאות עמדות "וקשרתם" – עמדות להנחת תפילין, נגישות וחדשניות, בבתי עסק ובאזורים הומי אדם, בבתי כלא ובבתי חולים, בפארקי הייטק ובסיסי צה"ל, ובקיצור, בכל רחבי הארץ", מסכם הגר"י וינד.

    בארגון הידברות מציינים כי מחשבה רבה ואמצעים יוצאי דופן מושקעים בדוכנים, עם מקסימום נגישות והכוונה לציבור מניחי התפילין. "אנחנו מדברים בעז"ה על קרוב לאלף עמדות ! מדן עד מטולה, מאילת עד קריית שמונה – לא יהיה אזור עם ביקוש שלא יזכה למענה – בסייעתא דשמיא. רק ככה נוודא שכל יהודי יניח תפילין כל יום. מבדיקה מעמיקה שערכנו עולה כי לכל עמדה ניגשים כעשרים פלוס יהודים בממוצע ביום. בחשבון פשוט, אם נכפיל את המספר כפול אלף נגיע לזיכוי הרבים בהיקף חסר תקדים: כ-2,000,000 הנחות תפילין בשנה, מתוך רצון אמיתי, סיפוק פנימי ושמחת הנפש" מדגיש מזכיר וועדת הרבנים של מעצמת התשובה.

    מובילי מבצע 'וקשרתם' מציינים כי הוא יוצא לדרך בשיתוף פעולה עם אפליקציית "הנחת אחי", שכבר פועלת בשוק והורידו אותה עשרות אלפי משתמשים. "אנחנו נשלח תזכורות מידי יום למאות אלפי יהודים לגשת לעמדות ההנחה ולהניח תפילין. באפליקציה הים יוכלו גם להיכנס לפונקציה מתקדמת שתזהה את מיקומם ותציג בפניהם עמדת תפילין נגישה וזמינה אליכם. קרוב לעבודה, קרוב לבית, קרוב ללימודים, קרוב לכביש, איפה שרק ירצו. באפליקציה יוכלו גם לראות אילו חברים נוספים הניחו תפילין, להגדיר תזכורות אותן יהיו מעוניינים לקבל, ועוד. בעצם, המיזם המיוחד שלנו עושה לתחום הנחת תפילין את מה שעשה גט-טקסי למוניות, להבדיל כמובן", אומרים הפעילים בחפ"ק בבית הידברות.

    פעילי הקירוב של הידברות מזכירים כי המבצע המרגש כרוך במשאבים אדירים, ועדיין חסרים זוגות תפילין, טליתות ותקציב לשם רכישת הציוד, ותחזוקת הפרויקט לאורך זמן. זו הזדמנות עבור נדיבי לקחת חלק במהלך חשוב זה ולזכות באלפי רבבות הנחות תפילין, ברכות ורגעי רוממות וקשר בין יהודים רחוקים לאביהם שבשמיים. "בנוסף לתמיכה ותרומה במבצע 'וקשרתם' לעילוי נשמת יקיריכם, אנו קוראים למי שיש ברשותו זוג תפילין שלא נמצאים בשימוש להעבירם אלינו, במקרה הצורך נבדוק את התפילין ונתקן אותם, במטרה להציב אותם באחת מעמדות 'וקשרתם' ולזכות יהודים בהנחת תפילין מדי יום יום ביומו", אומרים באגף הלוגיסטי של הידברות.



    2 תגובות

    מיין תגובות