גפני: "סמוטריץ', בנט וסער הם האשמים באי הקמת ממשלת ימין"

    אבי רבינא 4 Comment on גפני: "סמוטריץ', בנט וסער הם האשמים באי הקמת ממשלת ימין"

    מי אחראי שלא הוקמה ממשלת ימין? ח"כ גפני: "מי שאשם בזה לפי הסדר: בצלאל סמוטריץ', בנט וגדעון סער. הצביעו 65 לימין ולדתיים. הרוב רצה מדינה יהודית ומסורתית יותר. פתאום אומרים יש דבר יותר חשוב מהכל – להעיף את ביבי. לא מצאתי בתורה מצווה כזאת"

    צילום: דוברות לשכת עורכי הדין
    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני התארח היום (שלישי) בכנסת לשכת עורכי הדין באילת ומנה את האשמים באי-הקמת ממשלת ימין בראשות נתניהו: "בצלאל סמוטריץ', נפתלי בנט וגדעון סער – בסדר הזה", ענה גפני לשאלת המראיין.

    על הממשלה המסתמנת, אמר גפני: "תמיד הטיפו לי מוסר: בנט, סמוטריץ' היו אומרים לי אתה שמאלן. פתאום התברר לי אתמול, שיש אצל האנשים האלה אידאולוגיות שיותר חשובה מארץ ישראל, לדוגמא להזיז את נתניהו. חיפשתי מצווה כזו בתורה, לא מצאתי. אם תקום ממשלת השינוי הזו, מנסור עבאס יהיה הכי דתי בקואליציה".

    "נפתלי בנט בחר את דרכו והוא אמר אני רוצה שבממשלת ישראל ישבו כאלה שהם לא בדיוק מהימין. הוא מלכתחילה אמר לעצמו אני אלך עם יאיר לפיד ואשאיר את הימין בצד. וכשהיינו במבצע הוא אמר אני יורד מזה , אבל זה היה שקר. גדעון סער אמר אני רוצה להחליף את נתניהו, אף אחד לא חשב שהוא ייתן ליאיר לפיד לנהל את הממשלה", המשיך גפני.

    גפני התייחס ליחסי הכוחות וחלוקת התפקידים של הממשלה המסתמנת, ותקף את ריבוי הכוח: "כבר 16 שנה אין מציאות כזו ששר אוצר ויו"ר ועדת כספים הם מאותה מפלגה, זה היה בעבר בימי מפ"י והיה גם אצל ביבי פעם. אבל לא יכול להיות דבר כזה שישב שר אוצר ויעשה מה שהוא רוצה ולא יהיה עליו פיקוח פרלמנטרי, שזה מה שאנחנו עושים בוועדה.

    לשאלה מי אחראי על זה שלא קמה ממשלת ימין השיב, כאמור: "סמוטריץ' בנט וגדעון סער".

    לשאלה האם ממשלה כזו היא ממשלה לא לגיטימית השיב: "אין דבר כזה ממשלה לא לגיטימית – אנחנו במשטר דמוקטרי. אם יש 61 חברי כנסת שיכולים להרכיב ממשלה, הם הרוב והם ממשלה לגיטימית. אם בנט אומר שעבאס הוא לגיטימי למה שאני אהיה זה שישבור לו את המילה?"



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      בלי בירבורים. ביבי דבוק לכסא ולבלפור, ולבסוף העקשנות שלו תמיט עלינו אסון לא קטן בהרבה תחומים. היה לו המון זמן להבין שפינוי הכסא הוא המםתח לממשלת ימין. אבל הוא מוכן לראות הכל קורס העיקר שישאר אני, בראשותי, אני ועוד אני ורק אני.

    2. 3

      שכחתם כי רק השם הוא הקובע הכל

    3. 2

      גפני תגיד שאתה עצבני וזהו.
      מאשים את כל העולם.
      מה הקשר סמוטריץ' אה???
      אתה עצבני זהו.

    4. 1

      הוא אפילו לא מסביר במה סמוטריץ' אשם.
      בלבלן במוח.