ראש המוסד היוצא יוסי כהן: "חדרנו ללב לבו של האויב האיראני"

    קובי פינקלר 1 Comment on ראש המוסד היוצא יוסי כהן: "חדרנו ללב לבו של האויב האיראני"

    בנאום הפרידה מהמוסד, סקר יוסי כהן בקצרה חלק קטן מההישגים המרשימים של הארגון במהלך כהונתו שנודעו בכל העולם, "על תקופתי כראש המוסד אני מתבונן בגאווה וענווה. יחד, הגענו להישגים משמעותיים אל מול כל האיומים האלה" | דוד ברנע ראש המוסד הנכנס: "אתה משאיר אחריך יוסי מוסד חזק בעל תחושת מסוגלות אדירה"

    יוסי כהן צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במסיבת הפרידה שנערכה לראש המוסד יוסי כהן, בהשתתפות ראש הממשלה, שר החוץ האמריקני לשעבר מייק פומפאו, ראשי ארגוני ביון לשעבר ובהווה.

    ראש המוסד היוצא יוסי כהן אמר הערב: "על תקופתי כראש המוסד אני מתבונן בגאווה וענווה. יחד, הגענו להישגים משמעותיים אל מול כל האיומים האלה".

    כהן סיפר, "חדרנו ללב לבו של האויב האיראני. פעלנו בהתמדה לאיסוף ולחשיפת סודותיו האפלים וערערנו את ביטחונו העצמי ואת יהירותו. הבאנו את ארכיון הגרעין האיראני וחשפנו לעולם כולו את תוכנית הגרעין הצבאית האיראנית, את הכוונה, את שימור היכולות בתחום הגרעין הצבאי ואת ההונאה והשקר של איראן, שניסתה להתל בעולם כולו לאורך השנים".

    ראש המוסד הוסיף, "כשאני מתבונן על המוסד, הארגון שהיה ביתי כל השנים, אני רואה קודם כל – אתכם, עובדות ועובדי המוסד היקרים לי כל כך. נשים וגברים, מבוגרים וצעירים, מפקדות ומפקדים, לוחמות ולוחמים, קצ״אים וקצ״איות, נשות ואני מבצעים מכל הרקעים. חכמים ועתירי הכישרונות והיכולות, מקצוענים ומקצועניות, ישראלים בנשמתכם ובעלי הערכים הגבוהים ביותר, נכונים להקריב הכל, הנכם אמיצים ללא חת".

    כהן סיפר על הכנסת עובדים חדשים לארגון מכל הקשת החברתית בישראל, "כדי להעשיר ולהעצים את ה-DNA הזה, פעלנו רבות להעמקת והעשרת השוויון והגיוון האנושי במוסד. אתם יודעים כמה זה חשוב לי, חשוב לנו. הרחבנו את מעגלי הגיוס ואנו קולטים לשורותינו עובדים מכל חלקי החברה הישראלית".

    עוד הוסיף, "לא אחת אני גאה ומתרגש, מהתרומה של עובדים ועובדות עם מוגבלויות שהצטרפו לשורותינו, של חרדים וחרדיות, של עולים חדשים של כל העדות, של אלו הגרים בפריפריה, ומקווה שנמשיך ונמשיך ונרחיב את חלקם במוסד. אנו זקוקים לכל העושר הישראלי הזה, האנושי הזה, המגוון הזה".

    ראש המוסד הנכנס דוד ברנע אמר באירוע: "אתה משאיר אחריך יוסי מוסד חזק בעל תחושת מסוגלות אדירה, מוסד עם תשתיות ויסודות איתנים מהם נמשיך ונצמח. בשם כל עובדי המוסד, אני מודה לך יוסי על 38 שנים של עשייה כל כך מרשימה כל כך ערכית וכל כך חשובה לביטחון המדינה".

    ראש המוסד היוצא, יוסי כהן, מסיים בימים אלו למעלה מ-40 שנים במערכת הביטחון. את שירותו במוסד החל בשנת 1989, בהיותו בחור צעיר בן 22. בתחילת דרכו, שירת יוסי כקצין איסוף, באגף המבצעי לגיוס סוכנים.

    במקצועיות ובנחישות, טיפס כהן בסולם הדרגות בתוך האגף, ובשנת 2006 מונה לראש האגף לגיוס סוכנים.

    בשנת 2016 מונה יוסי לתפקיד ראש המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים, והוביל את הארגון, תוך דבקות במשימה, יצירתיות וחשיבה נועזת, להצלחות מבצעיות ומודיעיניות יוצאות דופן.

    המוסד, בראשותו של כהן, חתום על מבצעים רבים, אמיצים ופורצי דרך, שהצלחתם תרמה רבות לביצור ביטחונה של מדינת ישראל.



    1 תגובות

    מיין תגובות