נתניהו ליוסי כהן: "היית אחד מראשי המוסד הטובים ביותר שהיו"

    קובי פינקלר No Comments on נתניהו ליוסי כהן: "היית אחד מראשי המוסד הטובים ביותר שהיו"
    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מסיבת הפרידה מהאיש הכי מסקרן במדינת ישראל אשר נחשב לאחד מראשי המוסד הטובים ביותר, נערכה הערב (שני) בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו, מזכיר המדינה האמריקני לשעבר מייק פומפאו, שרים, ראשי ארגוני הביטחון בעבר ובהווה, בכירים נוספים ומפקדי המוסד.

    ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר באירוע: "יוסי, הרגע המיוחד הזה, חותם את התפקיד שלך עתיר ההישגים וההצלחות כראש המוסד. הוא חובק למעלה מ-40 שנים של שירות מסור למען ביטחון ישראל".

    נתניהו סיפר, "כשאני מיניתי אותך לראש המל"ל, ראיתי את המחויבות הזאת שמתוארת כאן, והיא אמיתית לגמרי. מחויבות עמוקה לביטחון ישראל. גם בראש וגם בלב. בשל מחויבות זאת, נתתי בך אמון שוב לפני חמש שנים וחצי כשמיניתי אותך לראש המוסד. הערב אני יכול לומר בפה מלא – הצדקת את האמון הזה ב-100%. היית אחד מראשי המוסד הטובים ביותר שהיו למדינת ישראל".

    ראש הממשה הביע את הערכתו לפועלו של ראש המוסד היוצא ואמר, "אז הערב אני אומר לך תודה ומדינת ישראל אומרת לך תודה על כל הפעולות החשובות והנועזות שהמוסד עשה בהובלתך. תודה רבה יוסי".

    ראש הממשלה שיבח את פעילות המוסד ואמר, "למוסד יצא, בצדק רב מוניטין של אחד מארגוני הביון והסיכול הטובים בעולם, ואני אומר, מהיכרותי, אין טוב ממנו. למוסד יש הילה, אבל הילה חיצונית בלי מהות פנימית, זה כמו קליפה בלי פרי. זאת רק מעטפת. חייבים לטפח בלא הפוגה את המהות, את היכולות, את התכלית ואת הביצוע לשם השגת התכלית".

    נתניהו הוסיף, "בשיתוף פעולה עם יתר זרועות הביטחון, אתם פועלים ביצירתיות, בתחכום וגם באומץ. לא פעם במרחק של אלפי ק"מ מהבית בזירות עלומות ומסוכנות. חלק מכם, אבל בוודאי כולכם יודעים, כשאני מתבקש לאשר את הפעולות שלכם, אני קודם כל בוחן את תועלת המשימה ואחר כך את הסיכוי מול הסיכון".

    נתניהו סיפר על מבצעי המוסד ואמר, "אני לא מאשר אוטומטית הכל, אבל את הרוב המכריע אני כן מאשר, ואני יכול לומר שאת האישור הזה אני נותן אחרי שאני משתכנע ביכולות המדהימות שאתם מראים לי פעם אחר פעם. יש גם לפעמים אי הסכמות, אפילו ויכוחים על הדרך, האם זה יצליח, כי בין היתר אני רוצה לבחון את המחויבות והנחישות שלכם, ואני חייב להגיד לכם – אתם אף פעם לא מאכזבים. הן עולות על כל דמיון".

    ראש הממשלה סיפר על בחירתו אז בכהן, "כשנכנסת לתפקיד, יוסי, אמרתי לך שאני משוכנע שתוכל להצעיד את המוסד קדימה. שתגביה עוד יותר את רף המצוינות, ואת איכות הפעולה. אתה ואנשי המוסד עמדתם במשימה, בגדול. הוכחתם שאפשר לקחת חוד חנית שכבר היה מושחז ולהשחיז אותו עוד יותר".

    נתניהו סיפר על ההתנהלות מול מפקדי המוסד, "הברירה תמיד חדה: להיות מובל או להיות מוביל. לשבת בחיבוק ידיים מול הנחשולים הגבוהים שהמציאות תמיד מציבה או לעצב את המציאות. בעניין אחד אתגרתי אתכם ואותך במיוחד – כל הזמן ליזום ולאחוז השור בקרניו. שור נגח, שור מועד, שור ושמו 'איראן'. אמרתי לך יוסי, שהמשימה העליונה שלך היא לבלום ולעכב בכל דרך את הדהירה של איראן לפצצה גרעינית. אני דחפתי מצידי ואתה דחפת מצדך".

    נתניהו התייחס לאיום המרכזי מאיראן, "מנהיגי איראן כל הזמן מכחישים שהם לא חתרו אי פעם לנשק גרעיני, זה המצבור העצום של מסמכים והדיסקים שהבאתי מלב טהרן. זה מבצע מדהים. ראיתם את הסרט "ארגו"? זה ארגו על סטרואידים. המצבור העצום הזה שאתם הבאתם מוכיח מעל לכל ספק ששליטי איראן משקרים במצח נחושה".

    עוד הוסיף נתניהו, "התרענו מעל כל במה שמכיוון ואיראן מחזיקה באידאולוגיה קיצונית מאין כמותה, הנשק הזה יסכן לא רק אותנו – הוא יסכן את העולם כולו. לכן עלינו, וקודם כל עליכם במוסד מוטלת האחריות להמשיך ולפעול כל הזמן לסיכול תכנית הגרעין האיראנית".

    נתניהו התייחס לתהליכי השלום, "בספר תהילים נאמר- 'אֲ‍נִי שָׁלוֹם והֵמָּה לַמִּלְחָמָה". אנחנו יודעים להשיב מלחמה לאויבינו, כפי שעשינו לאחרונה במבצע 'שומר החומות' ובמקביל אנחנו מנצלים הזדמנויות להשיג שלום ונורמליזציה עם מדינות ערב: שלום תמורת שלום ושלום מתוך העוצמה הרבה שבין השאר מקופלת כאן תחת האוהל הזה".

    נתניהו סיפר על פעולותיו החשאיות של כהן בקרב שליטי מדינות ערב, "יוסי, גם בתחום זה, לך ולמוסד יש זכויות חשובות. סייעתם למדינת ישראל לפלס דרך לארמונותיהם, אני יכול להגיד גם – ליבותיהם של שליטי האזור. הרבה לפני טקס החתימה המרגש בוושינגטון על 'הסכמי אברהם', ואגב גם לאחריו".

    בסיום דבריו אמר ראש הממשלה, "אני מבקש לומר לך – אזרחי ישראל גאים בך. תודה לך יוסי מעומק הלב והרבה הרבה הרבה הצלחה. תודה רבה".



    0 תגובות