מצמרר: החתן שהניח תפילין לראשונה לקראת חתונתו

    ארי טננבוים No Comments on מצמרר: החתן שהניח תפילין לראשונה לקראת חתונתו

    והיה לך לאות: הכל החל כאשר חתן לקראת חתונתו הגיש את התפילין לבדיקה וגילה כי יש פסול במילה אחת | איך ייתכן כי נתגלה פסול אחרי בדיקת מחשב ומה הורה לו רבו לתיקון על השגגה?

    10:21
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on האביב כבר כאן: אורי בץ עם התחזית

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חתן מאחת הישיבות הקדושות בבני ברק שמסר את התפילין לבדיקה ב"מכון פאר" בפעם הראשונה מאז הבר מצווה, גילה כי בפרשית "קדש לי" של ראש היתה אות מוחלפת בפסוק "יהיה לך לאות על ידך ולזכרון בין עיניך" כאשר במילה עיניך כתוב עינין בנו"ן וכידוע שאות מוחלפת פוסלת את התפילין.

    החתן קיבל תפילין חלופיות עד שיקבל פרשיות חדשות מהסופר, והניח תפילין בפעם הראשונה מהבר מצווה. הוא שיתף בשמחה את כל חבריו בישיבה לקראת הנחת התפילין בפעם הראשונה בחייו כמקובל בהנחת תפילין לראשונה.

    הסופר – שהוא דודו של החתן – חש שלא בטוב מאז ששמע על האסון שקרה לאחיינו עם התפילין שהוא כתב, על אף שהוא מסר את התפילין לבדיקת מחשב. אך לדבריו כנראה שהבדיקה היתה לא ראויה ואינה מוסמכת מספיק.

    החתן הודה לה' כי מהיום יוכל להניח תפילין כשרות ופנה לרבו בשאלה מה עליו לעשות לתיקון החסרון על שלא הניח תפילין כל חייו עד החתמונה. הרב הורה לו ללמוד כל יום בהלכות תפילין ולבדוק תפילין כל שנתיים. כמו כן מן הראוי להקפיד על כל הדקדוקים הראויים.



    0 תגובות