בעקבות החרמת נשקו: רכז הביטחון נאלץ להלחם במחבל בידיים חשופות

    אליהו גרין No Comments on בעקבות החרמת נשקו: רכז הביטחון נאלץ להלחם במחבל בידיים חשופות

    מחבל חדר הלילה (ראשון) מרצועת עזה דקר ופצע רכז בטחון של אחד מיישובי חבל שלום. נשקו של הרבש"ץ המצטיין נלקח לפני כשנה בעקבות תלונת שווא שהגישו עבריינים כנגדו למח"ש, ובשבוע שעבר נדחה הערר שהגיש בעזרת תנועת רגבים

    אקדח | אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90
    8:13
    18.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on איך מפתחים את תכונת האומץ

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רכז הביטחון של מושב אבשלום, מנע הלילה (ראשון) פיגוע חמור, כאשר ניטרל בידיים חשופות מחבל שחדר מרצועת עזה כשהוא חמוש בסכינים. הוא נדקר בידו ובבטנו ופונה לטיפול רפואי בבית החולים. רבש"ץ נוסף שהגיע שני למקום, ירה במחבל וניטרל אותו.

    למרבה האבסורד, רכז הביטחון שהגיע ראשון למקום בעקבות קריאת תושבים, נאלץ לעשות את תפקידו מזה כשנה, כשהוא נטול נשק, בעקבות תלונת שווא שהגישו עליו עבריינים בדואים מפזורת ביר הדאג'. רק בשבוע שעבר נדחה ערר משפטי שהגיש יחד עם רבש"ץ היישוב שדה ניצן, אף הוא בעוטף עזה, למשרד לבטחון פנים בעזרת תנועת רגבים, בטענה של "חשש לשלום הציבור".

    השניים משמשים כמתנדבי משטרה עיכבו חשודים במהלך פעילות מבצעית בשנה שעברה. קצין משטרה שהגיע למקום תוך זמן קצר, הוציא לחשודים דוחות על תקלות בטיחות חמורות שהתגלו ברכב, וכן על הפרת סגר הקורונה.

    כבר במהלך העיכוב, החשודים איימו על מתנדבי המשטרה שיתנקמו בהם, והגישו תלונה למח"ש בטענה כי שלפו נגדם נשק. בעקבות התלונה נשלל נשקם האישי של הרבש"צים, שהגישו ערר על ההחלטה, בעזרת המחלקה המשפטית של תנועת רגבים.

    למרבה האבסורד, הערר נדחה בנימוק של "חשש לשלום הציבור", למרות שאלו ממשיכים לקחת חלק בפעילות משטרתית רצופה, ונושאים נשק במסגרת ההתנדבות כמו גם בשירות מילואים אליו נקראו לאחרונה.

    "הלילה מתברר כי רכז הביטחון המצטיין והגיבור, איננו סכנה לשלום הציבור, אלא מגן שלום הציבור. אם המחבל לא היה נתקל בו, אלא בנשים או ילדים, הלילה הזה היה מסתיים חלילה במחיר דמים כבד", אומר מאיר דויטש מנכ"ל תנועת רגבים. "אני מקווה שהמשרד לביטחון פנים יתעשת כבר הלילה ויודיע על החזרת הנשק לרכזי הביטחון".

    פנינו לקבלת תגובה מהמחלקה לחקירות שוטרים ועד כה לא נתקבלה. לכשתתקבל נביא אותה מיד.



    0 תגובות