תושבי בני ברק יהיו זכאים לקבורה חינם בבית העלמין סגולה פ"ת

    בנצי לייזרוביץ 1 Comment on תושבי בני ברק יהיו זכאים לקבורה חינם בבית העלמין סגולה פ"ת

    היסטורייה בעיריית בני ברק: מועצת העיר אישרה את ההסכם – מהיום תושבי בני ברק זכאים לקבורה חינם בבית העלמין סגולה פ"ת

    בני ברק. אילוסטרציה צילום: פלאש90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שנים של טרטור וסיוט מתמשך מגיעות היום לקיצן. לאחר עשרות שנים בהן שילמו תושבי העיר עשרות אלפי שקלים על קבורת קרקע כדרישת ההלכה בהעדר בית עלמין עירוני, החל מהיום ייכנס לתוקפו ההסכם העירוני בין עיריית בני ברק לחברא קדישא פתח תקווה, לפיו כלל תושבי העיר החפצים בכך, זכאים לקבורת קרקע חינם בבית העלמין סגולה בפ"ת ובבית העלמין העתידי שתקים חברא קדישא בתחומי העיר אלעד.

    ההסכם ההיסטורי הינו תוצאה של מאבק עיקש אותו הוביל ראש העיר הרב אברהם רובינשטיין מאז כניסתו לתפקידו בראשות העיר, כיעד המחייב שינוי מיידי ופתרון כולל נוכח מצוקת המשפחות בשעה הקשה ביותר של אובדן ושכול, בניהול מו"מ תקציבי מול בתי העלמין השונים לקבורת קרקע, בעוד הזכאות החוקית הינה לקבורת קומות וכדומה.

    על פי ההסכם שנחתם לאחר שנתיים של עבודת מטה ומו"מ ארוך ואושרר היום בישיבת מועצת העיר, העבירה עיריית בני ברק תקציב מיוחד למימוש ההסכם, במסגרתו זכאי כל תושב העיר לקבורת אדמה כמסורת הדורות, ללא עלות מיוחדת – כתושב הזכאי לכך בדין.

    המהלך המהפכני הינו בשורה בכל היבט ומשב מרענן להמוני משפחות וקהילות המעידות על קושי התהליך כלכלית ורגשית, בשעה הקשה ביותר הנעדרת מנוחת הדעת וגררה עימה כאמור הוצאה כספית משעמעותית ומעיקה שנמנעה מרבים שמצבם הכלכלי לא איפשר זאת.

    "אנו מביאים היום תיקון עוול היסטורי ומצוקה עירונית קשה מנשוא. מהיום קבורה על פי ההלכה איננה מוצר יוקרה או אתגר עליון רק בשל העובדה כי אין בית עלמין עירוני בעיר. מהיום בני ברק ופתח תקווה מאוחדות ושוות תנאים – קבורה חינם לכל תושב".

    ראש העיר בירך את מועצת העיר שהצביעה על ההחלטה כמו גם וועדת ההתקשרויות וכלל השותפים להסכם יחד עם הנהלת חברא קדישא בראשות מנכ"ל גחש"א פתח תקווה הרב יהודה פורת.

    ראשי ארגוני החסד, גופים המטפלים בכבוד המת ואישי ציבור רבים שיבחו את היוזמה בכל פה, כאשר לראשונה זה עשרות שנים, שמירת ההלכה וכבוד המת הופכים לאבן יסוד בחשיבת החיים של עיר התורה והעומדים בראשה".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אני מנסה להבין למה דמם של נקברי בני ברק אדום יותר משאר אזרחי ישראל ולמה הם זכרים לקבורת קרקע חינם בעוד ישראלים אחרים נאלצים להיקבר בקומות. וכמובן שזה בא על חשבון תושבי פתח תקווה שמועברים לירקון.